To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - DPF OUT

thingrim2 - 25-10-2016, 06:25
Temat postu: DPF OUT
Witam

W maju konczy mi sie gwarancja i pierwsze co zrobie to wywale DPF, moze ktos polecic fachowca ?

POzdr
Mar

pablo diablo - 25-10-2016, 10:38

A po co wywalasz coś co działa, wycięcie to ostateczność, Masz jakieś problemy z DPF em ?

[ Dodano: 25-10-2016, 10:41 ]
Mysle że to co napisał Tokyo jest dużo lepszą sprawą

Witam

Osobiscie nie jestem zwolennikiem super programow "wycinajacych" procedury obslugi DPFu. Pomimo tego ze sa zrobione lepiej a czasami gorzej.
Zycie pokazalo ze czasami sterownik pomimo braku procedury sam raz na jakis czas dopala, poniewaz ma licznik zdarzeń i wpadnie mu cos do glowy aby sobie dopalic - zaczynaja sie problemy.
Inne rozwiazanie omijajace ta przypadlosc sa emulatory DPFu dzialajace poprawnie po ktorych mozna wyciac nasza zabawke.

Jezeli macie problem z zalaczajaca procedura to ja stosuje taki zabieg.
1. autostrada rozgrzany silnik 3000 do 3500 obr np 4 bieg ale nie 5 ustawic na tempomacie predkosc tak aby byly zadane obroty silnika.
2. 20 - 30 km jechac az sie to przedmucha - rozgrzeje , czasami trzeba jechac i 40 km aby sie tak dobrze odetkalo
Po taki zabiegu pomaga kasowanie licznika zdarzen wprowadzajac do kompa info ze wymieniono DPF na nowy pomimo tego ze jest stary

Stosuje wspomniana wczesniej mape o podniesionej mocy ale tylko w poczatkowych obrotach 1500 - 2800, silnik szybciej wkreca sie i przyspiesza - pozwala to na szybszy przedmuch spalin w DPFie w autach pracujacych na krotkich trasach i aglomeracjach

Moc nie jest duza ale na poziomie ~~5-7 % jednak na tyle odczuwalna by czuc szybciej przyspieszajace auto. Zabieg ten na fabrycznym oprogramowaniu bez sladu w ECU silnika, przetestowany na outlanderach i asxach jest elementem fabrycznym. Olej wymieniany co 10 tys km - poniewaz nie sluzy on tylko do smarowania ale rowniez do odprowadzania ciepla z miejsc gdzie nie dochodzi woda. Im bardziej przeciagamy okres przegladow tym bardziej jest on sklonny do odparowywania mieszania sie ze spalinami i powietrzem w ukladzie dolotowym, a dalej po spaleniu osadza sie w postaci sadzy w dpfie "papka"


Dodatkiem do tego jest zmiana mechaniczna ale nie zwiazana z DPF - nie dotyczy aut na gwarancji. Prosty zabieg ktory pozwala lepiej pracowac silnikowi

thingrim2 - 25-10-2016, 21:14

Powiem tak , poprzez problemy z DPF i narastającym poziomem oleju mialem wymieniany silnik. Ostatnio olej mi zaświecił po 7300km , DPF wyleci w maju i tyle.
Wiem ze juz kilka os. w KRK usuwało ale nie wiem gdzie.

Obecnie mam zrobione 96 tys, i bylem zdajesie 5 albo 6 razy na serwisie związanym z DPF i wypalaniem , dla mnie paranoja.

pablo diablo - 26-10-2016, 10:14

thingrim2 napisał/a:
Powiem tak , poprzez problemy z DPF i narastającym poziomem oleju mialem wymieniany silnik. Ostatnio olej mi zaświecił po 7300km , DPF wyleci w maju i tyle.
Wiem ze juz kilka os. w KRK usuwało ale nie wiem gdzie.

Obecnie mam zrobione 96 tys, i bylem zdajesie 5 albo 6 razy na serwisie związanym z DPF i wypalaniem , dla mnie paranoja.


Ok to faktycznie nie ciekawie, pewnie użytkowałeś samochód w mieście, na małych odcinkach gdzie dpf-y sobie nie radzą, ja tez użytkuje samochód w mieście ale raz w tygodniu jadę w trasę i wtedy go rozgrzewam, 110 000 tys i nigdy żadnego problemu. poza tym od lat wymieniam olej po 10 tys i leje specjalnie nisko-popiołowy

zykon1 - 26-06-2017, 20:46

thingrim2,
witaj.
czy dokonałeś usunięcia dpf i jak się silnik zachowuje ? kopci ?
pytam bo sam mam podobny dylemat ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group