To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - swap silnika 2.0t

aqualopetak - 27-10-2016, 05:58
Temat postu: swap silnika 2.0t
witam. jako ze jestem posiadaczem lancera od niedawna (ogolnie stycznosc z japoncami) mam od 3 miesiecy... a przyzwyczajony bylem do vagow pytanie odnosnie swapa a mianiwicie.

posiadam lancera x z silnikiem 2.0 4b11(bez turbo), popychacze dzwonia juz troche i zastanawiam sie gdzie i za ile to zrobia (w mojej okolicy)(krotoszyn), na forum stawki okolo 1700, lecz gdzie tu znalezc kogos kto ma pojecie o tym silniku;)
droga sprawa czy nie zostawic tego i "niech se dzwoni" do czasu az padnie a wowczas zmienic silnik na 4b11t...i tu nasuwa sie pytanie
-czy wymieniajac silnik (komplet z osprzetem) musze wymienic skrzynie biegow(posiadam manuala 5st)
-czy (choc powinno) wszystko bedzie p&p
-czy moje zawieszenie nie bedzie kolidowalo z czyms


tak wiem moc=bezpieczenstwo....zatem hamulce amorki i inne wymienie to wiadomo.
z gory dziekuje za odpowiedzi. pozdrawiam

grzesiopol - 28-10-2016, 15:21

aqualopetak daj sobie spokój ze swapem, koszt ogromny za same części (silnik to około 6-7 tyś, skrzynia automat około 3 tyś a manual 6 tyś) chyba, że znajdziesz rozbitka w cenie około 7 tyś co jest raczej niemożliwe.
co do pytań
- tak bo stracisz możliwość posiadania AWD, w twojej skrzyni nie masz możliwości dokręcenia reduktora,
- powinno pasować, aczkolwiek łapy silnika i skrzyni mogą się różnić wiec musiałbyś mieć od turbo
- będzie jeżeli chcesz mieć AWD wymiana zawieszenia konieczna,

Jeżeli chcesz mieć bez napędu na 4 łapy i najmniejszym kosztem to możesz próbować wrzucić silnik z całym osprzętem i komputer, wydech, lepsze hamulce np takie z Ralliarta, i koniecznie licznik bo w zwykłym skala ci sie skończy (ostatecznie możesz mieć stary lub z Ralliart ale Ralliarta jest droższy niż EVO :roll: ), będziesz miał sleepera

Jeżeli chcesz mieć napęd na cztery to dodatkowo trzeba pamiętać, że musisz podwyższyć podłogę z tyłu bo gdzieś trzeba dyfer tylny zmieścić. :mrgreen:

Sprzedaj tego dołóż kasy i kup sobie Ralliarta.

Co do dzwonienia popychaczy to po prostu zmień olej na inny. Napisz na jakim teraz jeździsz i ile masz przebiegu.

aqualopetak - 29-10-2016, 12:30

myslalem zeby zostawic sam przod(by ciac po kosztach) ;) ) chodzilo mi o to czy skrzynia ktora posiadam podejdzie pod silnik z evo, co do podlogi to juz wczesniej pisalem posr i ktos mi wyjasnil dokladnie co i jak z tym i sobie to odpuscilem; dlatego pomyslalem o samym silniku:)
nie sadzilem ze auto tak przypadnie mi do gustu, bo w porownaniu do ibizy 6l 1.9 tdi 130 to tym jezdzi sie naprawde bardzo dobrze(aby brak "uczucia" turbo)
na obecna chwile ciezko znalezc z 20k zl by dolozyc do ra(w dobrym stanie)
a malo jest osob co chca to auto... wiec i ze sorzedaza byl by problem

olej posiadam motul 5w30 wymieniony 2 miesiace temu przy 42tym mil
instalacja gazu nowa stag qbox plus z dotryskiem beny przy 3.5k rpm
wiec prawdopodobnie czeka wymiana szklaneczek... a w poblizu brak zaufanego mechanika

w ibizie szklanki wymienialem sam bez problemu...lecz tutaj sie teoche boje, dwa walki lancuch, nie posiadam zadnych blokad.... wiec wolal bym oddac do kogos.... ale coz tutaj nie ma komu zaufac;pp

grzesiopol - 29-10-2016, 13:37

Oznaczeniowo ty masz Lancera CY4A?
Pytałeś w temacie zawieszenia i to ja ci pisałem. Suchaj teoretycznie swap jest nieopłacalny nawet tylko na napęd przedni. Potrzebowałbyś silnik z osprzętem (trzeba by było sprawdzać który osprzęt z twojego pasuje do 4B11T to byś zaoszczędził pare groszy), układ dolotowy z intercoolerem, układ wylotowy ze sprężarką, komputer, obligatoryjnie hamulce od Ralliarta/Outlandera.. To chyba tyle. Policz ile by cie to kosztowało dolicz około 10% (inne wydatki) do tej kwoty co obliczysz i wyjdzie ci kwota realna do zapłaty :roll: A przy okazji to części wydechu i dolotu podobne a płacisz tylko za nazwę więc cena do EVO/Ralliarta o wiele wyższe, nieraz nawet o połowe :wink:

Zobacz ile kosztuje najtańszy Ralliart, zobacz ile musisz dołożyć do sprzedanego swojego Lancera a zobaczysz że ta kwota nie bedzie o wiele większa niż kwota za jaką zrobisz swap. Tym bardziej, że dodatkowo masz wszystko w oryginale i napęd 4x4.

Co do skrzyni to trudno powiedzieć czy będzie plug&play. Niby oznaczeniowo silniki (zwłaszcza blok silnika) powinny być bliźniacze bo wg. ASA ten sam numer MN163642 dla Lancerów do 2008 i 1050A425/1050A757 dla Lancerów od 2009, ale bez fizycznego przymierzenia trudno powiedzieć, chyba nikt na tym forum tego nie robił.
Moim zdaniem powinno być plug&play. Skoro bloki są te same
to mają te same dziury to skrzynia powinna pasować i do tego i do tego.
Poszukaj zdjęć skrzyń swojej (F5MBB-1) i ralliarta (W6DGA-1) lub EVO (W5M6A-1) i popatrz czy podobne rozmieszczenie dziur jest. Popatrz również na zdjęcia twojego silnika w komorze i zdjęcia 4B11T to sobie porównasz i zobaczysz co jeszcze musisz dokupić.

A rozważałeś dołożenie soft turbo do tego silnika co masz? Troche taniej cie wyniesie.

I jeszcze pytanie czy zamierzasz dalej używać gazu do silnika 4B11T?
Jeżeli tak to po co chcesz robić swap jeżeli chcesz oszczędzać na paliwie. dla mnie gaz w turbo to głupota bo albo mnie stać na samochód o dużej mocy i paliwo do niego albo mnie nie stać i nie kupuje takiego samochodu tylko po to aby go skaleczyć gazem. Nie mówię, że Mnie stać na codzienną jazdę ale jeżdżę co jakiś czas lub trasy a pozostały czas stoi w garażu. I wole by stał w garażu niż wsadzać do niego gaz - bo gaz to w kuchni iw zapalniczkach. Ale to tylko moja opinia.


Przy twoim przebiegu poniżej 70 tyś to chyba na szklanki za wcześnie. Musiało coś się dziać, że sie odzywają, lub po prostu kiepski olej był lany lub za rzadko zmieniany. Mogły przypchać sie kanały olejowe o dlatego dzwonią.

Venom86 - 29-10-2016, 15:35

Niestety 4b11 2.0 i 2.4 bez turba na amerykański rynek był wysyłany i to też w wersjach AWD. Nam niestety się przez wszelkie prawa emisji spalin i ekologi (1.5 potem 1.6) i 1.8 trafił.

Są gotowe zestawy do montażu ale wszystko z USA musiał byś raczej ściągać a do kosztów na pewno dojdzie akcyza :( .
http://roadracemotorsport...products_id=286

Może na amazonie czy ebay cos w europie by wychaczył ale wątpie.

Sam mam Sportbacka 1.8 i po przejściu z Ibizy 1.9(AGR) podkręconej na 130KM i 305 niutonometrów przy której sam grzebałem trochę smutno jest zanim się auto rozbuja :P

Siedziałem trochę na obcych forach czy da się poczciwe 1.8 uturbić ale bez rzeźby z kolektorami nic z tego a koszt są nieziemskie - jakiś koleś z Grecji zrobił w cenie 5000 euro. Jak wsponial grzesiopol lepiej sprzedać i dozbierać do ralliarta gdzie caly naped i zawieszenie jest inne + aluminiowa maska z wlotami pod turbo i tylny zderzak z dyfuzrem o których nie wspomniał.

Link do Lancer 1.8 turbo:
https://www.youtube.com/watch?v=4zzZPWRDUzY

aqualopetak - 29-10-2016, 17:21

o uturbianiu to raczej nie myslalem wgl bo za wiele kosztow i roboty by bylo:) ale myslalem nad komoresorem:) mozna dorwac za ok 400zl plus program jakos 800:) tylko pytanie ile to konikow i nm by dalo:)) tyle ze to nigdy turba nie zastapi:)
choc ostatnio znajomy "uciec" jakos nie mogl a posiada audi a3 1.8t 150km:)
wiec stwierdzilem ze nie tak zle z moim autkiem jest. wiadomo wiele zalezy od kierowcy...ale jednak wielkiej roznicy nie bylo odleglosciowej :)
to za rok sprzedam mojego:) i trzeba bedzie szukac ra:))

Matejko - 29-10-2016, 17:35

aqualopetak napisał/a:
za ile to zrobia (w mojej okolicy)(krotoszyn)


musisz znaleźć warsztat, który wyjmie głowice, a reszte ogarnie Konarski
http://glowicekonarski.pl/

aqualopetak - 29-10-2016, 18:54

z tego co sie orientuje to do wymiany szklanek nie potrzeba sciagac glowicy:)) a juz gdybym musial to robic to zapewne zrobil bym sam:)
jezeli sie nie myle choc moge bo to pare lat wstecz to kiedys oddawalem glowice do tamtego punktu (glowka od fiata bravo 1.4 12v)... i JEZELI to jest ten zaklad to nigdy w zyciu tam nie wroce oraz nikomu tego miejsca nie polecam... tam w tym miejscu sa 2 badz 3 firmy od glowic... ja w kolejnosci od dojazdu bylem w firmie nr2:))

grzesiopol - 29-10-2016, 19:41

Venom86 napisał/a:
+ aluminiowa maska z wlotami pod turbo i tylny zderzak z dyfuzrem o których nie wspomniał.
o wyglądzie specjalnie nie wspominałem, bo oprócz tego co napiałeś jeszcze licznik, kierownica a to już dodatkowe koszta. A zresztą jakby zrobił swapa to miełby prawdziwego sleepera, co niektórzy mogliby się zdziwić. Wiem coś o tym :mrgreen:

Reasumując wierz mi lub nie ale swap jest nieopłacalny przy takich cenach części jak w przypadku misubishi evo i ralliart. Wiem to po sobie bo i mi brakowało mocy w moim 1.8 (4B10). Dlatego dołozyłem i kupiłem Ralliarta i uwierz mi można wyhaczyć okazyjnie Ralliarta. No ale to jest moje zdanie a ty zdecydujesz.

aqualopetak - 29-10-2016, 20:45

zawsze cos sie moze znalezc:) ale wowczas moze nie byc srodkow na to albo na odwrot:)) najgorsze w tym jest ze gdy szukajac tego auta widzialem za 23k niby ra... tzn silnik 2.0t 4x4 w srodku kiera evo ,ale... przerazilo mnie w nim licznik boost "wkomponowany' w kratke nawiewu:) zwykly okragly licznik na edit wlozony ( czyli ktos juz cos grzebal) i wjevhany byl w bok lekko(ale to by sie dalo zrobic)..zderzaki mial zwykle nawet bez dokladek. wiec troche zaluje ze tego nie wzialem tylko to co mam obecnie...ale kto wie co tam bylo bo sprzedawca nie mial zadnej historii auta i mial podobno 20k km:p wiec mnie to troche zdziwilo;) tak czy inaczej dzieki za rady zatem wezme troche wolnego ew w swieta zamkne sie w garazu i wymienie te szklaneczki:) o ile ceny w aso mnie nie "zabija" :) )

8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.

grzesiopol - 29-10-2016, 22:37

Jak mam doradzić to na chwilę obecną pozostań przy tym co jesteś a to co masz wydać na swap odłóż na coś mocniejszego i nie mówie o wódce :wink:
aqualopetak - 05-11-2016, 09:10

a no alko to ja nie ruszam wiec o to nie ma co sie martwic:pp
no z odlozeniem bedzie problem:p bo jak cos jest nie tak przy aucie to wymieniam:p wiec troche to takze pociagnie:pp

grzesiopol - 05-11-2016, 13:26

Sam swap też by cie drogo wyniósł. Lepiej zainwestuj w lepsze hamulce (jeżeli masz z przodu zaciski jednotłoczkowe) i będziesz miał bezpieczniej.
aqualopetak - 06-11-2016, 02:11

zakupione z outka 2tloczkowe:p jako ze lozyska daja znac o sobie caly komplet bedzie wrzucony....ale to jak bedzie teoche wolnego czasu bo poki co mecze sie z audi a1 znajomego


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group