To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Błąd: P0136, P0141

Haiku - 27-10-2016, 10:19
Temat postu: Błąd: P0136, P0141
Witajcie,
mam palącego się check'a. Po skanowaniu wyszły mi 2 błędy: P0136, P0141
Błędy skasowałem oraz zamontowałem emulator na sondę lambda za kolektorem (ta, która jest widoczna przy chłodnicy). Niestety check wyskoczył ponownie choć jeszcze go nie zeskanowałem czy chodzi o te same błędy.

Pytanie: Czy w Lancerze 1.6 4G18 jest druga sonda lambda ? Jeśli tak to w którym powinna być miejscu ?

Z góry dziękuję za pomoc

plecho1 - 27-10-2016, 10:55

Błędy wskazują na usterkę drugiej sondy lambda bądź jej obwodów czyli chodzi o sondę za katalizatorem sprawdzającą działanie katalizatora. Raczej na tę usterkę nie pomoże żaden emulator tylko wymiana sondy jeśli oczywiście instalacja przed sondą jest OK. Sondę tę masz na pewno i musisz szukać ją pewnie pod samochodem.
Jeśli zastosowałeś emulator w pierwszej sondzie to zdemontuj go jak najszybciej bo może nieźle namieszać w ustawieniach adaptacji sterownika silnika.

Bizi78 - 27-10-2016, 11:05

Haiku napisał/a:
Pytanie: Czy w Lancerze 1.6 4G18 jest druga sonda lambda ? Jeśli tak to w którym powinna być miejscu ?

Powinny być dwie 8) .


[ Dodano: 27-10-2016, 11:11 ]
Tak jak napisał plecho1, błędy dotyczą drugiej sondy, tej pod autem 14925P na schemacie.
Co do emulatora to chyba on nie pomoże a tylko wymiana sondy jeśli jest oczywiście niesprawna.
Dobrze by było sprawdzić przed wymianą elmem lub vagiem jak pracuje.

Haiku - 27-10-2016, 11:42

Dzięki.
Macie jakiś schemat gdzie leży ta druga sonda ?

Bizi78 - 27-10-2016, 11:56

Jw na schemacie, zajrzyj pod spód auta i powinieneś zobaczyć 8) .
Tutaj masz jeszcze jeden schemat.

Na schemacie oznaczenie (ref. 16-410) to sonda.

Haiku - 27-10-2016, 13:36

Bizi78...
Czy możesz mi przesłać ten schemat o którym piszesz ?

plecho1 - 27-10-2016, 13:59

http://mitsubishi-motors...._510D00202T.png
grzesiopol - 27-10-2016, 14:03

A ja się z wami nie zgodzę. Emulator zainstaluj w miejsce tej sondy za katalizatorem a potem sprawdź czy będą błędy. Druga sonda ma tylko za zadanie sprawdzenie parametrów i niczym nie steruje.
Po zamianie miejsca emulatora posprawdzaj połączenia-kostki od obydwu sond, błędy takie sa powodowane również poprzez nieprawidłowe połączenia np. skorodowane styki, zwarcia itp.
Bład P0136 naprawa:
Cytat:
Replace the second oxygen sensor on bank 1
Repair open or short in signal circuit
Clean corrosion from connector
, czyli wymiana sondy, naprawa obwodu sondy, usuniecie korozji ze styków

Błąd P0141 naprawa:
Cytat:
Replace oxygen sensor (cannot repair open or short that occurs internally to sensor)
Repair short or open or high resistance in wiring harness or harness connectors
czyli wymiana sondy (jeżeli jest zwarcie w samym czujniku), naprawa złączy.

Dlatego też proponuje zacząć od najtańszej opcji czyli zamiana emulatora za katalizatorem, sprawdzenie wtyczek i samych sond pod katem czystości złączy i zwarcia na sondzie. Jak to nic nie da i będziesz miał dalej błędy lub stwierdzisz, ze sonda ma zwarcie to wtedy zakup i wymiana sondy.

Haiku napisał/a:
Czy możesz mi przesłać ten schemat o którym piszesz ?
a nie możesz sobie sam ściągnąć? :P Dział download poszukaj właściwej instrukcji/manuala a potem znajdź rozdział dot. układu elektrycznego i gotowe. Poza tym instrukcja/manual może ci sie przydać na później.
plecho1 - 27-10-2016, 15:24

Jeden błąd dotyczy obwodu pomiarowego a drugi grzałki sondy więc w tych obu przypadkach emulator nic nie da, emulator może pomóc przy błędzie niesprawnego katalizatora kiedy spaliny za katem są jeszcze zbyt bogate wtedy odsunięcie sondy od spalin może pomóc.
Link który wkleiłem pochodził z postu który napisał Bizi78, wkleiłem go bo mi się nie pokazywała grafika.

Hornet - 27-10-2016, 15:52

http://mitsubishi-motors...._510D00200T.png
2 sonda to to oznaczone jako REF. 16-410

Bizi78 - 27-10-2016, 18:20

Kurczę nie wiem czemu ta fotka znika :? .
Tutaj masz z manuala, nr. 5:

Co do emulatora to wydaje mi się, że on bardziej pomaga przy błędzie katalizatora.
Tutaj wychodzą błędy bezpośrednio związane z tylną sondą.

grzesiopol - 27-10-2016, 19:24

Toż to napisałem sprawdzić połączenia sondy, ewentualnie przeczyścić styki, ewentualnie sprawdzić czy sonda nie ma zwarcia i dopiero wtedy wymieniać. Emulator jeżeli już to tylko wkręcić za katalizatorem bo ta sonda to tylko sprawdzenie poprawności działania, a nie regulacja i sterowanie. To tak po chłopsku :wink:
plecho1 - 27-10-2016, 19:58

Więc wszyscy pisaliśmy o tym samym :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group