To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje

KUBAS007 - 29-10-2016, 14:57
Temat postu: Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje
W związku ze to mój pierwszy post na forum chciałbym sie przywitać.
Nawiązując do tematy od niedawna stałem się posiadaczem outlandera 2.0T i niestety mam z nim problem. Auto z dnia na dzień podczas jazdy zaczęło dzownie rpacować i miga kontrolka check engine. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta problem ustal ale po 200 metrach stało się to samo i teraz nic nie pomaga.
Objawy:
-miga kontrolka check engine
-auto jakoś dziwnie i nierówno pracuje troche jak diesel
- brak rekacji na gaz lub kilka razy przy wcisnietym na maksa obroty powoli rosły do 2.5 tys i nic więcej.

Po wizycie u elektronika i diagnostyce stwierdzil ze to przepustnica bo był błąd przepustnicy. Przepustnica zamówiona z allegro niestety wymiana nic nie dala. Drugim podejrzanym potencjometr gazu. Kupiony i niestety tak samo zero poprawy. Sprawdzona również byla ciągłość przewodów potencjometr-ECU , przepustnica-ECU. MEchanik się poddał i mowi że on nie wie co to może być.

Macie jakieś podpowiedzi co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Lub namiary na jakiegoś mechanika znającego się na tym modelu bo niestety o takiego ciężko... ;/

Sxizo - 29-10-2016, 15:08

Pamiętasz kod błędu?
KUBAS007 - 29-10-2016, 16:47

Bląd z tego co kojarzę to p2135, czyli właśnie z przepustnica / czujnikiem związany z tego co sie orientowałem. Ale i to i to bylo zmienianie a efektów brak... ;/
W@sio - 29-10-2016, 18:44

A ja zadam inne pytanie - sprawdzałeś połozenie potencjometru po zamontowaniu? Bo to tez ważne. No i czy resetowałeś komputer? To już drugi taki przypadek na forum, z pierwszym walczy Jaro. Jeśli sobie z nim poradzimy na pewno to opiszemy.
KUBAS007 - 29-10-2016, 19:43

Wcześniej naprawą zajmował się mechanik wiec nie wiem czy to robił. A jak sprawdzić i ewentualnie odpowiednio ustawić położenie tego potencjometru? Reset kompa poprzez zwykle odłączenie aku od zasilania czy jakoś inaczej ?
W@sio - 29-10-2016, 19:57

Dokładnie o taki reset mi chodzi :-) natomiast co do polozenia to teoretycznie po resecie komputer uczy sie położenia przepustnicy od nowa, ale mimo wszystko cała ta elektronika w uproszczeniu pracuje mierząc opór elektryczny na potencjometrze i interpretuje jego wartosci jako położenie pedału przyspieszenia. Jeśli potencjomtr zamontujesz lekko obrócony względem osi obrotu elementu z linką to komp będzie głupiał - np. sygnał będzie tako, że komputer to zinterpretuje jako ujemne wychylenie pedału
Jaro1974 - 29-10-2016, 20:03

Dobrze jest podpiąć się pod kompa i jakimkolwiek programem połączyć się z samochodem i jeśli program ma możliwość sprawdzenia kąta otwarcia przepustnicy to wtedy będzie wiadomo czy jest dobrze założony potencjometr czy może na przykład przekręcony o 90 stopni lub 180. Ja w tej chwili czekam na przepustnicę i najwcześniej w środę będę wiedział co faktycznie się stało. Po wymianie potencjometru zaczął mi delikatnie reagować na gaz gdy jest zimny. Jak się rozgrzeje wtedy już nie reaguje wcale. Nie wiem jak jest u Ciebie ale w moim przypadku jest taka sytuacja że auto nagrzeje się do temperatury 90 stopni i zaczyna zbijać obroty. Z około 2200 obr/min zbija na 1900 obr/min i wraca na 2200 obr/min. Jeszcze jedno co zauważyłem to w moim przypadku jest taka sytuacja że w okolicach przepustnicy coś piszczy, w momencie poruszania pedałem gazu to piszczenie się zmienia (zmienia się tonacja tego pisku) a dodatkowo następuje delikatne puknięcie. Dlatego ja podejrzewam przepustnicę a konkretnie silnik sterujący przepustnicą. Przed założeniem nowego potencjometru nawet tego nie było tylko piszczenie było. Według mnie trochę dziwna sprawa ale mam nadzieję że rozwikłam tą sytuację. Przed nastąpieniem awarii samochód działał bezbłędnie. W momencie rozpoczęcia migania checka zaczęły się problemy tak jak u Ciebie. Jak uporam się to na pewno napiszę.
KUBAS007 - 30-10-2016, 14:09

Programu i kabla do japońców nie mam niestety. Co do potencjometru to wg mnie nie ma możliwości jego złego zamontowania. On się wychyla tylko o 90* i tylko w takim zakresie pracuje wiec odpada jakieś jego odwrotne zamontowanie. U mnie na 90% problemem jest elektryka. Dowiedziałem się ze przekładany był silnik w tym aucie i myślę że jakieś kable się przerwały/odłączyły. Dzisiaj pobawiłem się w badanie ciągłości przewodów i na 8 kabli 4 maja dojście do ECU a 4 nie nie wiem czy gdzieś indziej idą ale ich nie znalazłem w kostkach przy ECU. Drugim aspektem są przewody idące do przepustnicy. Po zbadaniu napięcia na 3 przewodach jest 5V a na pozostałych 0 niezależnie od położenia pedału. W związku z tym miałbym kilka pytań:

1) Posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do Outlandera 2.0T ?
2) Jaki tani dobry kabel do diagnostyki outlandera byście polecali ?
3 ) Ktoś wie jak sterowana jest przepustnica w tym aucie ( napięciowo ?) bo wiem ze potencjometr działa w zakresie 0-5V z tego co się orientowałem.
4) Ewentualnie może ktoś posiadający sprawne auto i multimetr poświeciłby 5 min na wykonanie pomiarów co i gdzie się powinno pojawiać?

staszq2 - 30-10-2016, 14:19

KUBAS007 napisał/a:
2) Jaki tani dobry kabel do diagnostyki outlandera byście polecali ?

U mnie ten się sprawdza
http://allegro.pl/interfe...6203877850.html
w różnych autach przy Miśku też wszystko było OK, a program jaki mam to Forscan mam inne ale ten jakiś taki najbardziej przyjazny bo ma podpowiedzi co do błędów

Bizi78 - 30-10-2016, 14:42

KUBAS007 napisał/a:
1) Posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do Outlandera 2.0T ?

Tutaj masz manuala do pobrania :wink: .
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33519

Jaro1974 - 31-10-2016, 23:25

A ja mam jedno pytanie: czy po wymianie obydwu elementów, zresetowaniu kompa poprzez zdjęcie klemy z aku w dalszym ciągu miga kontrolka silnika i nierówno pracuje?

[ Dodano: 02-11-2016, 17:31 ]
Dodam tylko że temat w dalszym ciągu nie rozwiązany z tą różnicą że u mnie wkręca się na trzy tysiące po naciśnięciu pedału gazu. Po odpuszczeniu wraca na 2200 i faluje.

KUBAS007 - 03-11-2016, 00:33

Auto aktualnie jest na starej mojej przepustnicy gdyż po zakupie używanej i braku efektów porpostu ją odesłałem. Aktualnie jest na nowym potencjometrze i starej przepustnicy... niezależnie od kombinacji efekty zawsze takie same. Czyli nierówna praca ( troche jak diesel) i brak jakiejkolwiek reakcji na pedał gazu. Jutro bedzie mial kabelek diagnostyczny to cos może popatrze. Dzisiaj elektronik który przyjechał obejżeć problem jakoś stwierdził że potencjometr i przepustnica są dobre więc wg niego wina w kablach ale konkretów nie ustalił. Ma zasięgnoć szerszej wiedzy i bedzie próbował naprawić. Dzieki koledzy za pomoc z kablem, manualem i w ogole za zainteresowanie tematem.
Jaro1974 - 03-11-2016, 18:14

Zainteresowanie problemem jest bo nie jesteś sam w walce o przywrócenie miśkom funkcji życiowych. Powiem szczerze że powoli dochodzę do do prawdopodobnego rozwiązania problemu ale czekam jeszcze na potwierdzenie moich przypuszczeń.
W@sio - 03-11-2016, 22:00

Z Jarem walczymy, jak się uda to jutro porównany sygnały w moim, bądź co bądź zdrowym miśku
Jaro1974 - 03-11-2016, 22:47

KUBAS007, zajrzyj tutaj:
http://mmc-manuals.ru/man...0001100-13B.pdf
Ciebie interesować powinna strona 13B-239. Tam masz opisane wszystkie czynności dotyczące zdiagnozowania powstania błędu P2135.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group