To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Syczenie powietrza przy wciskaniu hamulca

Anonymous - 04-11-2016, 17:10
Temat postu: [Cari 1.6] Syczenie powietrza przy wciskaniu hamulca
Witam wszystkich
Jaka może być przyczyna syczenia pedała hamulca przy wciskaniu na włączonym pojeździe ?
Układ hamulcowy jest odpowietrzony i poziom płynu jest normalny nic nie wycieka , o dziwo samochód bardzo dobrze hamuje.
Czyżby serwo do wymiany i czy ewentualnie będzie pasować z 1.8 gdi ?

[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 03-02-2017, 21:55 ]
Temat zamknięty na prośbę autora.

plecho1 - 04-11-2016, 17:26

Może i faktycznie wina serwa, w końcu auto ma już ponad 20 lat. Jeśli nieszczelność była by w innym miejscu tego układu to raczej lewe powietrze ciągnęło by cały czas a nie tylko podczas wciskania hamulca.
W 1.6 i w 1.8 układy serwa są takie same.

Anonymous - 04-11-2016, 17:58

plecho1 napisał/a:
Może i faktycznie wina serwa, w końcu auto ma już ponad 20 lat. Jeśli nieszczelność była by w innym miejscu tego układu to raczej lewe powietrze ciągnęło by cały czas a nie tylko podczas wciskania hamulca.
W 1.6 i w 1.8 układy serwa są takie same.

A może źle odpowietrzyłem układ ? , bo robiłem mniej więcej tak jak się robi samemu czyli na zgaszonym silniki wciskałem pedał hamulca aż z twardnieje potem włożyłem listwe aby pedał się nie zsunął no i oczywiście potem odkręciłem tą śrubkę na zacisku do której włożyłem wężyka aby płyn mógł się swobodnie wylać.Czynność powtórzyłem kilka razy na obu kółkach i na końcu wlałem płyn , chyba jednak z tym serwem coś nie tak jest ogólnie to ten pojemnik na płyn luźno się trzyma może z niego ciągnie powietrze.
Wiem ,że zwykłego 1.8 pasuje ale nie wiem czy z tego GDI również pasuje ?

plecho1 - 04-11-2016, 18:09

Układ serwa to jedno a układ hydrauliczny to co innego. Jeśli hamulec by był źle odpowietrzony to był by miękki pedał i dopiero za drugim czy trzecim depnięciem hamulec dobrze by hamował, na pewno z powodu zapowietrzenia żadnego syczenia nie było by słychać.
Czy podejdzie od GDI to niestety nie wiem, jeśli było by takie same z wyglądu od komory silnika to powinno pasować.

Anonymous - 04-11-2016, 18:25

plecho1 napisał/a:
Układ serwa to jedno a układ hydrauliczny to co innego. Jeśli hamulec by był źle odpowietrzony to był by miękki pedał i dopiero za drugim czy trzecim depnięciem hamulec dobrze by hamował, na pewno z powodu zapowietrzenia żadnego syczenia nie było by słychać.
Czy podejdzie od GDI to niestety nie wiem, jeśli było by takie same z wyglądu od komory silnika to powinno pasować.

Dokładnie , być może z tym układem serwa coś nie tak jest , hamuje dobrze od razu po wciśnięciu nie ma mowy o miękkim pedale.
Jakie jeszcze mogą występować objawy zepsutego serwa ?

plecho1 - 04-11-2016, 18:28

Jak ciągnie lewe powietrze przez serwo to autko zacznie więcej palić i po dłuższym czasie może zapalić się kontrolka silnika sygnalizująca błąd ubogiej mieszanki.
milo - 04-11-2016, 18:31

Mozliwe że membrana poszła ale masz dobre hamulce więc...
Syczenie jest spowodowane tym że w momencie wciskania pedału hamulca w układzie serwa następuje zmiana(różnica) ciśnień.
Serwo składa się z dwóch komór oddzielonych membraną kiedy uruchomimy hamulce z jednej strony serwa występuje podciśnienie a z drugiej ciśnienie atmosferyczne - i stąd jest to syczenie w jednym aucie nic nie słychać w drugim jest to słyszalne

Anonymous - 04-11-2016, 18:42

milo napisał/a:
Mozliwe że membrana poszła ale masz dobre hamulce więc...
Syczenie jest spowodowane tym że w momencie wciskania pedału hamulca w układzie serwa następuje zmiana(różnica) ciśnień.
Serwo składa się z dwóch komór oddzielonych membraną kiedy uruchomimy hamulce z jednej strony serwa występuje podciśnienie a z drugiej ciśnienie atmosferyczne - i stąd jest to syczenie w jednym aucie nic nie słychać w drugim jest to słyszalne

A co sądzisz o przewodach podciśnieniowych które idą do serwa , jeśli były by popękane to zjawisko syczenia mogło by występować nadal ?
Nie było problemu z syczeniem dopóki nie wymieniłem układu hamulcowego.

plecho1 - 04-11-2016, 18:50

A co dokładnie wymieniałeś? Przy uszkodzonych przewodach syczało by cały czas.
milo - 04-11-2016, 18:51

Hyzz napisał/a:
A co sądzisz o przewodach podciśnieniowych które idą do serwa , jeśli były by popękane to zjawisko syczenia mogło by występować nadal ?

Wtedy bys miał słabe hamulce brak wspomagania i kontrolka powinna się palic , odłącz przewód przy samym serwie powinien zasyczeć jest jeszcze zaworek kierunkowy -zwrotny w przewodzie przed serwem

Anonymous - 04-11-2016, 18:57

plecho1 napisał/a:
A co dokładnie wymieniałeś? Przy uszkodzonych przewodach syczało by cały czas.

Przewody hamulcowe , tarcze , klocki i zaciski.

[ Dodano: 04-11-2016, 19:01 ]
milo napisał/a:
Hyzz napisał/a:
A co sądzisz o przewodach podciśnieniowych które idą do serwa , jeśli były by popękane to zjawisko syczenia mogło by występować nadal ?

Wtedy bys miał słabe hamulce brak wspomagania i kontrolka powinna się palic , odłącz przewód przy samym serwie powinien zasyczeć jest jeszcze zaworek kierunkowy -zwrotny w przewodzie przed serwem


Hamulce są dobre i nie ma kontrolki , sprawdzę ten zaworek.

milo - 04-11-2016, 19:19

Wystarczy że odłączysz przewód podcisnienia przy samym serwie i zobaczysz jakie bedziesz miał hamulce pedał twardy a auto dalej toczy sie
plecho1 - 04-11-2016, 19:38

Mi to jednak wygląda na problem w samej puszce serwa. Może akurat całkiem przypadkiem ta awaria zbiegła się z wymianą części lub przy odpowietrzaniu pedał poszedł głębiej niż zawsze i rozerwała się już nadwyrężona przez czas i eksploatację membrana bo ewidentnie kiedy ruszy się membrana to powstaje nieszczelność.
milo - 04-11-2016, 19:42

Cytat:
przy odpowietrzaniu pedał poszedł głębiej niż zawsze i rozerwała się membrana bo ewidentnie kiedy ruszy się membrana to powstaje nieszczelność.

Nie powinna sie rozerwać przy glębszym wciskaniu ale lata ma swoje i kilka tyś a może mln razy wsiskane robi swoje

Anonymous - 04-11-2016, 20:29

milo napisał/a:
Cytat:
przy odpowietrzaniu pedał poszedł głębiej niż zawsze i rozerwała się membrana bo ewidentnie kiedy ruszy się membrana to powstaje nieszczelność.

Nie powinna sie rozerwać przy glębszym wciskaniu ale lata ma swoje i kilka tyś a może mln razy wsiskane robi swoje

No autko ma już prawie 380 k najechane i przed odpowietrzaniem też było syczenie.Zanim włączę silnik to wciskam parę razy hamulec aż robi się twardy i przy wciśniętym uruchamiam silnik to pedał opada tylko problem z tym syczeniem :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group