Pajero II - [2.5 TD] Podgrzewanie Swiec
Adivw - 04-11-2016, 18:06 Temat postu: [2.5 TD] Podgrzewanie Swiec Witam zwracam się do szanownych użytkowników Pajorek , mianowicie mam problem z podgrzewaniem świec żarowych (przepalają się) przy wstępnym grzaniu na listwie świec mam 12,5V a po odpaleniu silnika 14,3V non stop przez około 3 minuty. Przekaźnik oryginalny umarł smiercią naturalną i w zamian niego zamontowałem z vw t4 2,5. problem ten dotyczy samochodu pajero II 2,5 1996 rok.
Pozdrawiam i proszę o pomoc
Georg - 04-11-2016, 21:11
Adivw napisał/a: | Przekaźnik oryginalny umarł smiercią naturalną (...) |
Chodzi o przekaźnik, czy o moduł/sterownik?
Adivw - 04-11-2016, 21:54
Przekaźnik ten w komorze silnika umarł. Sterownik nie wiem czy działa poprawnie ,ale podejrzewam że też umarł bo powinien po odpaleniu silnika na przemian załączać i wyłączać a nie włączyć na około 3 minuty. Do tego jeszcze te 14,3V przy świecach 11V.
Georg - 04-11-2016, 23:21
Wygląda na to, że przyczyną złych czasów grzania jest uszkodzenie sterownika. Jednak dla dla porządku sprawdź czujnik temperatury i jego obwód.
Natomiast w wartościach napięcia na listwie "nie widzę mankamentu".
milo - 05-11-2016, 07:59
Adivw napisał/a: | Sterownik nie wiem czy działa poprawnie ,ale podejrzewam że też umarł bo powinien po odpaleniu silnika na przemian załączać i wyłączać a nie włączyć na około 3 minuty. |
Będzie grzać jak silnik nie osiagnie około 65 st nawet jak zapalisz na minute i zgasisz i ponownie odpalisz 3 minuty będą grzać
Adivw napisał/a: | mam problem z podgrzewaniem świec żarowych (przepalają się |
Jakie masz świece załozone
Adivw - 05-11-2016, 16:43
Ale po odpaleniu powinno być 6v i sterownik powinien pykać a u mnie jest 14,3v non stop przez 3 min. Świece założone DENSO DG-174 .
milo - 05-11-2016, 17:51
Adivw napisał/a: | Ale po odpaleniu powinno być 6v |
Masz duży opornik do swiec ? taka puszka alu
Adivw napisał/a: | Świece założone DENSO DG-174 . |
Świece 11v więc nie moze byc zasilanie 6v
Adivw - 05-11-2016, 18:17
Milo a o jaki opornik chodzi gdzie powinien się znajdować? Jeżeli świece mają 11V to jakie prawidłowe napięcie powinno do chodzić do świec . Pytam bo może wszystko jest ok a szukam dziury w całym i może wystarczy zdobyć org. przekaźnik i nowe świece .
milo - 05-11-2016, 18:29
Jeśli masz swiece 6 v to powinien byc opornik bo szybko swiece przepalą sie ,jest szybkie grzanie przez kilka sekund idzie 12v na swiece 6v potem idzie przez opornik 6v i tak do 3 min tak było w starszych wersjach lancer galant i pewnie pajero zasada taka sama
Adivw napisał/a: | Jeżeli świece mają 11V to jakie prawidłowe napięcie powinno do chodzić do świec . |
12v a grzanie 3min to normalne u mnie w galancie td tak samo mam grzeje 3 min az osiagnie 65 st silnik, jak miałem marnej jakosci swiece to nawet roku nie wytrzymały teraz mam denso i kilka lat juz maja i grzeja i tak codziennie 3 min na zimnym
[ Dodano: 05-11-2016, 18:33 ]
Adivw napisał/a: | może wystarczy zdobyć org. przekaźnik i nowe świece . |
Załóz sobie kontrolke diode led w kabinie bezposrednio od listwy świec bedziesz wiedział kiedy i jak długo grzeja nawet jak na desce kontrolka zgasnie świece jeszcze grzeją więc dioda led będzie niezastapiona własnie tak mam
jawaldek - 06-11-2016, 09:59
milo napisał/a: | Załóz sobie kontrolke diode led w kabinie bezposrednio od listwy świec bedziesz wiedział kiedy i jak długo grzeja nawet jak na desce kontrolka zgasnie świece jeszcze grzeją więc dioda led będzie niezastapiona własnie tak mam | i to jest pomysł super->> kontrola Po przykrym i kosztownym doświadczeniu gdy zaciął / zepsuł się sterownik ( jak go zwał tak go zwał ) i gdy świece się upaliły po ciągłym grzaniu przeszedłem na niezawodne "ręczne" grzanie świec ->> przycisk w kabinie i bez problemu a ż nie dogrzewa potem to cóż trochę więcej paliwa i dłuższa praca na postoju zanim ruszę -> zima. Po upaleniu się świec , błagam nie pamiętam jakie koszt naprawy głowicy itd itp był duuuużżżżyyy
plecho1 - 06-11-2016, 11:15
Znajomemu w jakiejś trochę starej, złomkowej Almerze, zamiast padniętego sterownika który grzał ciągle, założyłem przekaźnik czasowy ustawiony na odpowiedni czas załączający się przy każdym włączeniu zapłonu, przekaźnik taki to koszt około 30zł i nie trzeba nic przyciskać za każdym razem.
milo - 06-11-2016, 11:48
plecho1 napisał/a: | założyłem przekaźnik czasowy ustawiony na odpowiedni czas załączający się przy każdym włączeniu zapłonu, |
Mozna i tak ale jest jeden problem że na gorącym silniku jak zgasisz i za chwile zapalisz świece będa grzać ustawiony czas czyli przy każdym przekreceniu stacyjki gdyby było jeszcze zalezne od temperatury jak jest w orginale to juz byłby sukces a w tym wypadku żywotnośc swiec spada
plecho1 - 06-11-2016, 13:24
Autko było warte z 2000zł więc znajomy nie chciał szaleć z kasą więc nie kupił oryginalnego sterownika który chyba kosztował około 500zł. Ustawiłem i tak trochę krótszy czas niż grzały świece aby w razie niskiej temperatury podgrzać je dwa razy.
dyzioo - 08-11-2016, 18:18
Zobacz na moje posty kilka tygodni temu. To samo miałem.. Szukałem dziury w całym.. a okazało sie ze wszystko cacy.
Grzeje równo 3 minuty od momentu odpalenia... i tak bedzie za kazdym startem aż silnik osiagnie temperature.
U mnie z napięciem to samo, te same cyfry co ty masz. U mnie słychac w kabinie jak przestaje grzać po 3 minutach takie "klik" z prawej strony przy nadkolu, tam jest "komputerek"....
Pozdro600
Adivw - 08-11-2016, 20:18
Dyzioo skoro masz tak samo to ruchem org. przekaznik i będzie cacy. A jakie świece kupić denso DG-174 czy NGK DP-21 o ile dobrze pamiętam takie. Z jednym gościem co sprzedaje części do miśka powiedział że na pierwszy montaż idą NGK.Roznica w cenie 20 zł. Jeszcze popatrzę na czujnik i sterownik.
[ Dodano: 08-11-2016, 20:22 ]
A co powiecie na montaż guzika ale między sterownikiem a przekaźniki? Pytam dlatego że zimą po odpaleniu bym go przytrzymaj a latem wcale bym nie używał świec czy to ma sens?
|
|
|