[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Problem z uruchomieniem silnik
Stosek - 13-11-2016, 20:44 Temat postu: [CJ1A 1.3] Problem z uruchomieniem silnik Witajcie Problem jest pokazany na filmie. Dodatkowo od dłuższego czasu mi dławi i przerywa.. Normalnie gaz w podłodze a ten nic.. Obrotomierz przeskoczy 2 tys. to się odmula i leci jak strzała
Problemy z odpalaniem mam około 3-4 dni
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
robertdg - 13-11-2016, 21:53
Albo akumulator słaby albo rozrusznik wyzuzyty, zacznij od sprawdzenia akumulatora, jak okaże sie ze sprawny to poprzegladaj kable miedzy akumulatorem i karoserią a silnikiem, ostatecznie oddaj rozrusznik do naprawy.
Co do dławienia i przerywania to weryfikacji układu zaplonowego - kable, świece, etc
Stosek - 14-11-2016, 15:19
Odkrylem problem wiec podziele sie z wami rozwiazeniem jakby wam sie zdarzylo cos podobnego
Powod akumulator, a dokladniej klema plusowa. Mimo tego ze byla zacisnieta na maksa to krecila sie na bolcu o 360 stopni i przez to alternator nie doladowywal akumulatora. Odpalenie silnika z kabli przy pomocy innego samochodu dalo efekt odpalenia z kopa.
W takim przypadku demontujemy kleme, wkrecamy ja w imadlo, bierzemy felksa i pilujemy zaciski w klemie, potem zakrecamy ja z powrotem i dokracamy. Po tej operacji powinna sztywno sie trzymac na bolcu od akumulatora. Potem podlaczmy akumulator do ladowania. Moj sie teraz laduje i gdy sie naladuje podziele sie z wami informacja czy problem zniknal
Problemu dlawienia sie silnika jeszcze nie odkrylem bo kable mi jeszcze nie doszly
krzysieg - 15-11-2016, 19:34
Nie zmieniałbym zbyt pochopnie oryginalnych starych kabli na nowe szczególnie słabej jakości a ciężko kupić nowe dobre przewody .
Masz miernik uniwersalny ?
Jakie masz stare przewody ?
Stosek - 16-11-2016, 08:58
Zrobię po pracy zdjęcia komory silnika bo nawet nawet nie wiem co to za kable
Kupiłem już nowe tylko nie mam czasu ich wymienić.
Akumulator trup po całonocnym ładowaniu odpalił z kopa, gdy zawitałem pod firmę i zgasiłem samochód uruchomiłem go ponownie i znów problem wrócił, więc wymiana baterii powinna dać pożądany prze ze mnie efekt
Miernika nie posiadam, ale wiem kto taki ma
Co do kabli to muszę je wymienić.. Chciałem sprawdzić czy pali na wszystkie gary i przy próbie wyciągnięcia fajki ze świecy w ręku został mi sam kabel, a fajka została na świecy
krzysieg - 21-11-2016, 17:37
Stosek napisał/a: | Akumulator trup po całonocnym ładowaniu odpalił z kopa, gdy zawitałem pod firmę i zgasiłem samochód uruchomiłem go ponownie i znów problem wrócił, więc wymiana baterii powinna dać pożądany prze ze mnie efekt |
Miał taki sam problem , akumulator miał coraz mniejszą pojemność ,aż w końcu nawet po odpaleniu z półobrotu i przejechaniu kilkunastu km-krótki postój - albo cokolwiek zakręcił i odpalił albo nie .
Do silnika 1.3 z reguły zakłada się akumulatory ok. 40 Ah ale w colcie masz mocny 90A alternator i warto założyć większej pojemności akumulator .
Mam już trzeci aku - 60 Ah (taka poj. ma być ) Varta blue dynamic i ten służy najdłużej .
Wcześniejszy kager 40Ah działał bardzo krótko , bosch 53Ah 2 lata z tym że z rok się męczyłem z nim .
Krzyzak - 21-11-2016, 19:13
krzysieg napisał/a: | bosch 53Ah 2 lata | no wiesz - stara dewiza z forum mówi, że "Boscha wyrzucamy do kosza"
wg mnie 60Ah to max do tego auta - jak będzie niedoładowany (a 90Ah ciężko naładować w pełni tak małym alternatorem jak w 1.3) to się szybciej zasiarczy i zniszczy
|
|
|