To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Problem z uruchomieniem silnik

Stosek - 13-11-2016, 20:44
Temat postu: [CJ1A 1.3] Problem z uruchomieniem silnik
Witajcie :) Problem jest pokazany na filmie. Dodatkowo od dłuższego czasu mi dławi i przerywa.. Normalnie gaz w podłodze a ten nic.. Obrotomierz przeskoczy 2 tys. to się odmula i leci jak strzała
Problemy z odpalaniem mam około 3-4 dni

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

robertdg - 13-11-2016, 21:53

Albo akumulator słaby albo rozrusznik wyzuzyty, zacznij od sprawdzenia akumulatora, jak okaże sie ze sprawny to poprzegladaj kable miedzy akumulatorem i karoserią a silnikiem, ostatecznie oddaj rozrusznik do naprawy.
Co do dławienia i przerywania to weryfikacji układu zaplonowego - kable, świece, etc

Stosek - 14-11-2016, 15:19

Odkrylem problem wiec podziele sie z wami rozwiazeniem jakby wam sie zdarzylo cos podobnego ;)
Powod akumulator, a dokladniej klema plusowa. Mimo tego ze byla zacisnieta na maksa to krecila sie na bolcu o 360 stopni i przez to alternator nie doladowywal akumulatora. Odpalenie silnika z kabli przy pomocy innego samochodu dalo efekt odpalenia z kopa.
W takim przypadku demontujemy kleme, wkrecamy ja w imadlo, bierzemy felksa i pilujemy zaciski w klemie, potem zakrecamy ja z powrotem i dokracamy. Po tej operacji powinna sztywno sie trzymac na bolcu od akumulatora. Potem podlaczmy akumulator do ladowania. Moj sie teraz laduje i gdy sie naladuje podziele sie z wami informacja czy problem zniknal ;)
Problemu dlawienia sie silnika jeszcze nie odkrylem bo kable mi jeszcze nie doszly ;)

krzysieg - 15-11-2016, 19:34

Nie zmieniałbym zbyt pochopnie oryginalnych starych kabli na nowe szczególnie słabej jakości a ciężko kupić nowe dobre przewody .
Masz miernik uniwersalny ?
Jakie masz stare przewody ?

Stosek - 16-11-2016, 08:58

Zrobię po pracy zdjęcia komory silnika bo nawet nawet nie wiem co to za kable :)
Kupiłem już nowe tylko nie mam czasu ich wymienić.
Akumulator trup po całonocnym ładowaniu odpalił z kopa, gdy zawitałem pod firmę i zgasiłem samochód uruchomiłem go ponownie i znów problem wrócił, więc wymiana baterii powinna dać pożądany prze ze mnie efekt :)
Miernika nie posiadam, ale wiem kto taki ma :D
Co do kabli to muszę je wymienić.. Chciałem sprawdzić czy pali na wszystkie gary i przy próbie wyciągnięcia fajki ze świecy w ręku został mi sam kabel, a fajka została na świecy

krzysieg - 21-11-2016, 17:37

Stosek napisał/a:
Akumulator trup po całonocnym ładowaniu odpalił z kopa, gdy zawitałem pod firmę i zgasiłem samochód uruchomiłem go ponownie i znów problem wrócił, więc wymiana baterii powinna dać pożądany prze ze mnie efekt :)

Miał taki sam problem , akumulator miał coraz mniejszą pojemność ,aż w końcu nawet po odpaleniu z półobrotu :) i przejechaniu kilkunastu km-krótki postój - albo cokolwiek zakręcił i odpalił albo nie .
Do silnika 1.3 z reguły zakłada się akumulatory ok. 40 Ah ale w colcie masz mocny 90A alternator i warto założyć większej pojemności akumulator .
Mam już trzeci aku - 60 Ah (taka poj. ma być ) Varta blue dynamic i ten służy najdłużej .
Wcześniejszy kager 40Ah działał bardzo krótko , bosch 53Ah 2 lata z tym że z rok się męczyłem z nim .

Krzyzak - 21-11-2016, 19:13

krzysieg napisał/a:
bosch 53Ah 2 lata
no wiesz - stara dewiza z forum mówi, że "Boscha wyrzucamy do kosza" :)
wg mnie 60Ah to max do tego auta - jak będzie niedoładowany (a 90Ah ciężko naładować w pełni tak małym alternatorem jak w 1.3) to się szybciej zasiarczy i zniszczy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group