To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8 GDI Problem z grzaniem (wymiana nagrzewnicy ?)

kartovel - 14-11-2016, 19:32
Temat postu: 1.8 GDI Problem z grzaniem (wymiana nagrzewnicy ?)
Witam. Ostatnio w mojej carismie zdiagnozowałem problem, mianowicie samochód nie grzał nie mógł w ogóle złapać temperatury. Dokonałem wymiany płynu chłodniczego jak i termostatu. Mimo wszystko problem nie ustał. Dopiero po zatkaniu kartonem samochód zaczął jako tako łapać temperaturę. U mechanika powiedziano mi że problem prawdopodobnie leży u nagrzewnicy. Jak dobrze wiemy żeby dostać się do nagrzewnicy to trzeba rozpierdzielić całą deskę rozdzielczą żeby się do tego dostać. Chciałbym się dowiedzieć czy może ktoś z was miał podobny problem. Wymiany nagrzewnicy chce dokonać w ostateczności.
robertdg - 14-11-2016, 19:44

Skoro temperatura nie rośnie to problem jest w termostacie
remi - 14-11-2016, 20:08

Skoro zasłonięcie chłodnicy coś dało, to chyba nie nagrzewnica. Jeśli nie łapie temperatury, lub jej nie trzyma, to wina czegoś innego jak nagrzewnica. Zobacz jeszcze czy po odpaleniu zimnego auta rozgrzewa się dosyć szybko chłodnica, bo ona powinna się grzać puźniej...dopiero jak termostat się otworzy i woda będzie szła w duży obieg. Zobacz też, czy po dłuższej, ostrej jeździe, takiej kiedy masz gorący silnik i chłodnicę, z nawiewów leci gorące powietrze.
Nie napisałeś, czy masz klimatronik, bo jak tak, to wina może być w samym sterowaniu. Kilmatronika nie ogarnę, bo nie miałem, ale jak masz manuala, to możesz jeszcze zobaczyć, czy gdzieś linka nie spadła.

Anonymous - 14-11-2016, 20:28


robertdg - 14-11-2016, 20:32

remi napisał/a:
Skoro zasłonięcie chłodnicy coś dało, to chyba nie termostat. Jeśli nie łapie temperatury, lub jej nie trzyma, to wina czegoś innego jak nagrzewnica
Nie wiesz co piszesz, nagrzewnica jest na malym obiegu, i nie ma nic do grzania dużego obiegu, skoro temperatura nie rosnie to w pierwszej kolejnosci wina termostatu, a ża był wymieniony i wciaz daje ten sam obiaw, nalezy go zweryfikowac w garnku z woda i termometrem - nigdy nie zdarzylo Ci się kupić wadliwej częsci :?:
milo - 14-11-2016, 21:03

Sprawdz przewody dochodzace do nagrzewnicy czy sa gorące
kartovel napisał/a:
Ostatnio w mojej carismie zdiagnozowałem problem, mianowicie samochód nie grzał nie mógł w ogóle złapać temperatury.

Jak jest na wskazniku temperatury :?:
Objaw jak bez termostatu obieg otwarty i długie grzanie

remi - 15-11-2016, 08:27

robertdg, masz rację, pomyliłem się, miałem na myśli nagrzewnicę a nie termostat. Już poprawione.
kartovel - 15-11-2016, 17:37

Przewody do nagrzewnicy gorące. Jedyny wąż który jest zimny to właśnie ten od termostatu. Termostat zamawiał mi mój mechanik. Na pudełku nie ma żadnych informacji.
robertdg - 15-11-2016, 18:23

kartovel, Napisz na jakim poziomie masz wskażnik temperatury podczas jazdy i sprecyzuj czy problem z grzaniem dotyczy nagrzewania sie silnika czy ogrzewania kabiny
kartovel - 15-11-2016, 18:33

Około 40-50 stopni. Grzanie dotyczy całości, ani silnik nie może złapać temperatury ani w kabinie nie wieje ciepłem. Mam klime automatyczną. Przejeździłem w sumie w ostatnim czasie prawie 500km i nic się nie zmieniało z temperaturą. Ciągle wskazówka w miejscu.
plecho1 - 15-11-2016, 18:50

Jeśli wraz z rozgrzewaniem się silnika nagrzewa się też chłodnica to termostat się nie domyka czyli uszkodzony.
robertdg - 15-11-2016, 18:54

kartovel napisał/a:
Około 40-50 stopni. Grzanie dotyczy całości, ani silnik nie może złapać temperatury ani w kabinie nie wieje ciepłem. Mam klime automatyczną. Przejeździłem w sumie w ostatnim czasie prawie 500km i nic się nie zmieniało z temperaturą. Ciągle wskazówka w miejscu.
Termostat do sprawdzenia, słoik, termometr, grzałka i zrób test, nie jest problemem kupić kiepski zamiennik
Anonymous - 15-11-2016, 19:08

Twój termostat zawiesza się w pozycji otwartej.Wymień go na lepszy i zamontuj poprawnie.
Jaki płyn chłodniczy wlałeś ? sprawdź na korku i w zbiorniczku czy jest go wystarczająco tego płynu.Może też tak być ,że twój mechanik wlał sam koncentrat i stąd sporo czasu mija zanim się nagrzeje.

kartovel - 15-11-2016, 19:26

Na dniach właśnie planuję wziąć stary oraz nowy termostat i oba sprawdzić bo mi też od samego początku nie wyglądało to na problem z nagrzewnicą bo ani szyby nie parują ani nie czuć w środku żadnych płynów.
plecho1 - 15-11-2016, 21:58

Sprawdź jak pisałem wyżej, jeśli chłodnica rozgrzewa się wraz z silnikiem to termostat przepuszcza zbyt szybko, wystarczy dotknąć chłodnicę ręką jak wskazówka temperatury zauważalnie zmieni położenie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group