Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] 2.2 HDI filtr turbiny
Moody - 15-11-2016, 19:09 Temat postu: [II 2.2 DID] 2.2 HDI filtr turbiny Czy robiliście coś może kiedyś z filtrem oleju do turbiny ? Wymaga jakieś okresowej obsługi czy wymiany ?
W manualu jest to opisane jako: turbocharger lubrication "am" filter.
ilustracja
Gotycki_Zdun - 15-11-2016, 22:38
No to poważnie zaintrygowałeś mnie tym filtrem. Podpytam mechaników jak pojadę na przegląd olejowy.
Aleksander1965 - 16-11-2016, 11:57
O kurteczka nie sądziłem,że coś takiego mam!!!!!!!
supeer - 16-11-2016, 15:28
.....wg mojego manula to sruba przewodu smarowania turbo, ktora podczas naprawy turbo trzeba umyc lub wymienic na nowa.
Ciekawe czy czyszczenie jej co jakis czas ma wplyw na dzialnie/moc auta.
Moody - 16-11-2016, 17:25
Już nie pamiętam jaka to była marka samochodu i jakich silników problem dotyczył ale właśnie dochodziło do zatarcia sprężarki z powodu zatkania filtra (sitka), o którym nikt nie pamiętał, że istnieje. Nas to w aż takim wydaniu pewno nie dotyczy bo już było by o takich przypadkach słychać. Jednak jak się ma świadomość, że coś takiego jest no to można tam od czasu do czasu zajrzeć. I jak pisze Gotycki_Zdun dobrym momentem jest okazja wymiany oleju (spuszczony olej, auto na podnośniku). Ja przynajmniej przy najbliższej wymianie nie omieszkam.
Do supeer - masz może w tym dokumencie numer tej części bo ja w necie nie bardzo mogę to znaleźć?
Gotycki_Zdun - 16-11-2016, 17:30
Problem o którym piszesz dotyczył fiatowskiego silnika 1.4 T-Jet 150 PS w górę.
supeer - 17-11-2016, 12:38
Moody napisał/a: | masz może w tym dokumencie numer tej części bo ja w necie nie bardzo mogę to znaleźć? |
wg PSA jest to 116446 ,pasuje do silnikow 2.2 hdi 156km, wiec do outlandera rowniez.
wg mitsu to MN982048 dla silnika 2.2
Gdy wspomnialem o tym mojemu mechanikowi to oczy zrobil , nigdy o tym nie slyszal
Jedyne to co wyczytalem na stronach dotyczacych naprawy/regeneracji turbo, ze nalezy czyscic wspomniany filtr,ktory gdy sie zatka powodowac moze zatarcie sprezarki. Jednak co ile czyscic? nie wspomniano.
Moody - 17-11-2016, 17:35
No dzięki za ten numer supeer bo miałem się czego chwycić.
Okazuje się, że dot. śruby natomiast sam filtr ma numer 1611517480 i nazywają go "filtr do śruby pod przewód turbiny Citroen/Peugeot 2.0HDi/2.2HDi". Oryginał kosztuje 10 zł.
Dodatkowo piszą o tym w sklepie:
Filtr siatkowy oleju do śruby przewodu olejowego (ciśnieniowy metalowy 16mm smarujący olejem turbosprężarkę, zakończony oczkami z obu stron), do przykręcenia przewodu na bloku silnika.
Filtr należy dokupić oddzielnie, nr OE 1611517480 do śruby nr OE 116446
Do uszczelnienia połączenia z blokiem należy stosować podkładki metalowo-gumowe (najlepiej nowe po każdym odkręceniu) oryginalne mamy pod numerem 422822
Chyba sobie to zamówię bo drogie nie jest a w razie czego nie będę uziemiony jak coś popsuje przy rozkręcaniu
Gotycki_Zdun - 19-11-2016, 19:34
Będzie jakiś tutorial z wymiany?
Moody - 21-11-2016, 21:33
Gotycki_Zdun napisał/a: | Będzie jakiś tutorial z wymiany? |
A w ogóle warto ? Sama czynność wygląda na prostą. Jedynie dostęp może być nie-prosty bo pewno ani z dołu ani z góry wygodnie nie będzie.
Na razie planuję się tym zająć na wiosnę przy wymianie oleju. No ale zobaczymy.
Gotycki_Zdun - 22-11-2016, 19:56
Spodziewam się pułapek i zawiłości. Stąd widzę potrzebę poczytania o doświadczeniach z wymiany.
Moody - 23-11-2016, 20:52
OK, jak zrobię to pierwszy to opiszę wrażenia.
Tylko cierpliwości. Mam za dużo w domu samochodów i za dużo chcę przy nich sam zrobić. A nie jestem ani mechanikiem, ani nie mam kanału, ani podnośnika, ani narzędzi - więc to u mnie trwa . A jak dojdę do 4007 to najpierw te nieszczęsne świece.
|
|
|