To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Mechanik Bydgoszcz / nie chce się wkręcić pow

kslewicz - 20-11-2016, 14:08
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Mechanik Bydgoszcz / nie chce się wkręcić pow
Witam. Właśnie zakupiłem Cari 1.8 GDI z 2002 r. Polecicie kogoś z Bydgoszczy/okolic żeby oddać Cari do małej pielęgnacji?

Problem który występuje to błąd silnika który wyświetla się na desce + gdy chcę przyśpieszyć to silnik nie pozwala na wkręcenie się na obroty większe niż 4k rpm. Po prostu zachowuje się jakby było elektroniczne odcięcie i po prostu nie chce iśc. Do czasu osiągnięcia 4k rpm wszystko w porządku, przyśpiesza dobrze - tylko tak jak mówiłem, gdy silnik wchodzi na 4000 obrotów nagle nie chce jechać dalej. Ktoś pomoże? :(

Bizi78 - 20-11-2016, 14:17

Tutaj masz temat regionalny o warsztatach 8) .
http://forum.mitsumaniaki...?t=7586&start=0
Co do objawów to wchodzi w tryb awaryjny.
Trzeba zacząć od sprawdzenia błędów.

kslewicz - 21-11-2016, 22:58

A więc tak, lista błędów:

P0125
P0136
P0141
P0190

I przy tym ostatnim kazał mi zakupić czujnik ciśnienia paliwa, zakupimy i zobaczymy czy coś pomoże.

robertdg - 22-11-2016, 07:45

P0125 - odpowiedź systemu - najczesciej problemy z niedogrzaniem silnika, przednia sonda lambda, polaczeniami elektrycznymi osprzętu z ECU, etc
P0136 - uszkodzona druga sonda lambda, albo prak połaczenia
P0141 - uszkodzona grzałka drugiej sondy lambda, albo brak polaczenia
P0190 - Bład cisnienia paliwa

kslewicz napisał/a:
kazał mi zakupić czujnik ciśnienia paliwa, zakupimy i zobaczymy czy coś pomoże.
Nic nie pomoże, bo raczej mechanik nie upewnił sie czy czujnik wskazuje prawidlowe wartosci, jezeli czujnik bylby calkowicie uszkodzony (a nie jest to specjalnie skomplikowany osprzet) to silnik w niemal całym zakresie obrotów by swirował.
kslewicz - 22-11-2016, 12:09

robertdg napisał/a:
P0125 - odpowiedź systemu - najczesciej problemy z niedogrzaniem silnika, przednia sonda lambda, polaczeniami elektrycznymi osprzętu z ECU, etc
P0136 - uszkodzona druga sonda lambda, albo prak połaczenia
P0141 - uszkodzona grzałka drugiej sondy lambda, albo brak polaczenia
P0190 - Bład cisnienia paliwa

kslewicz napisał/a:
kazał mi zakupić czujnik ciśnienia paliwa, zakupimy i zobaczymy czy coś pomoże.
Nic nie pomoże, bo raczej mechanik nie upewnił sie czy czujnik wskazuje prawidlowe wartosci, jezeli czujnik bylby calkowicie uszkodzony (a nie jest to specjalnie skomplikowany osprzet) to silnik w niemal całym zakresie obrotów by swirował.


Mechanikiem nie jestem, ale mechanik polecany przez większość osób z Bydgoszczy - nawet nie wziął żadnych pieniędzy za podłączenie komputera i diagnostykę, tylko kazał mi przyjechać już z tym czujnikiem.

Czy silnik jest zimny czy ciepły to i tak i tak nie wskoczy powyżej 4000 obrotów :(

Polecacie od razu wymienić sondę lambda przy okazji tych usterek?

robertdg - 22-11-2016, 17:46

Nie, polecamy zajrzeć w parametry rzeczywiste pracy, co do sondy, to zerknąc na połaczenia i zrobić podglad live data
plecho1 - 22-11-2016, 19:59

Tu masz temat o interfejsie i dobrym programie do tego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
kslewicz - 24-11-2016, 16:22

Byłem w serwisie na Inowrocławskiej w Bydgoszczy. Gościu od którego kupiłem auto trochę namieszał i w ogóle nie ma drugiej sondy lambda bo wymieniał wydech i wyciął akurat część gdzie powinna być druga sonda lambda wstawiona. Jej po prostu nie ma. Odczyty z pierwszej są troszeczkę nie takie jakie być.
damo1901 - 28-11-2016, 12:18

kslewicz, będziesz musiał zadbać o odtworzenie otworu sondy lambda i ją tam wsadzić razem z odtworzoną wiązką
kslewicz - 29-11-2016, 11:03

Koledzy Mitsumaniaki pomóżcie!

Ta druga sonda której brakuje, jaki określony typ musi jej być i ilu przewodowa musi być?

plecho1 - 29-11-2016, 11:28

Tu masz zamiennik w dobrej cenie http://www.e-denso.pl/adv...62a91&x=42&y=12 a tu dedykowana z wtyczką http://www.e-denso.pl/adv...X-0420&x=41&y=8
kslewicz - 05-12-2016, 09:16

O dziwo, czujnik ciśnienia paliwa został wymieniony i auto już normalnie chodzi w pełnym zakresie obrotów. Pozostaje tylko montaż tłumika środkowego z wejściem na sondę lambda, ponowna diagnostyka pierwszej sondy razem z tą drugą pracującą i można śmigać do oporu.

Myślę też nad założeniem tematu i wrzuceniem zdjęć Cari. Wersja na prawdę ładnie zadbana w środku w wersji elegance z automatyczną skrzynią biegów ;)

[ Dodano: 27-12-2016, 11:29 ]
Mitsumaniaki pomóżcie! Szykuje się do wymiany oleju w automatycznej skrzyni, nie mogę niczego znaleźć z działu szukaj, poratował by ktoś poradą? Jaki olej najlepiej? Czy wiążą się z wymianą oleju jakieś dodatkowe koszty?

Bizi78 - 27-12-2016, 12:30

kslewicz napisał/a:
nie mogę niczego znaleźć z działu szukaj, poratował by ktoś poradą?

http://forum.mitsumaniaki...?t=1814&start=0



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group