Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Mechanik Bydgoszcz / nie chce się wkręcić pow
kslewicz - 20-11-2016, 14:08 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Mechanik Bydgoszcz / nie chce się wkręcić pow Witam. Właśnie zakupiłem Cari 1.8 GDI z 2002 r. Polecicie kogoś z Bydgoszczy/okolic żeby oddać Cari do małej pielęgnacji?
Problem który występuje to błąd silnika który wyświetla się na desce + gdy chcę przyśpieszyć to silnik nie pozwala na wkręcenie się na obroty większe niż 4k rpm. Po prostu zachowuje się jakby było elektroniczne odcięcie i po prostu nie chce iśc. Do czasu osiągnięcia 4k rpm wszystko w porządku, przyśpiesza dobrze - tylko tak jak mówiłem, gdy silnik wchodzi na 4000 obrotów nagle nie chce jechać dalej. Ktoś pomoże?
Bizi78 - 20-11-2016, 14:17
Tutaj masz temat regionalny o warsztatach .
http://forum.mitsumaniaki...?t=7586&start=0
Co do objawów to wchodzi w tryb awaryjny.
Trzeba zacząć od sprawdzenia błędów.
kslewicz - 21-11-2016, 22:58
A więc tak, lista błędów:
P0125
P0136
P0141
P0190
I przy tym ostatnim kazał mi zakupić czujnik ciśnienia paliwa, zakupimy i zobaczymy czy coś pomoże.
robertdg - 22-11-2016, 07:45
P0125 - odpowiedź systemu - najczesciej problemy z niedogrzaniem silnika, przednia sonda lambda, polaczeniami elektrycznymi osprzętu z ECU, etc
P0136 - uszkodzona druga sonda lambda, albo prak połaczenia
P0141 - uszkodzona grzałka drugiej sondy lambda, albo brak polaczenia
P0190 - Bład cisnienia paliwa
kslewicz napisał/a: | kazał mi zakupić czujnik ciśnienia paliwa, zakupimy i zobaczymy czy coś pomoże. | Nic nie pomoże, bo raczej mechanik nie upewnił sie czy czujnik wskazuje prawidlowe wartosci, jezeli czujnik bylby calkowicie uszkodzony (a nie jest to specjalnie skomplikowany osprzet) to silnik w niemal całym zakresie obrotów by swirował.
kslewicz - 22-11-2016, 12:09
robertdg napisał/a: | P0125 - odpowiedź systemu - najczesciej problemy z niedogrzaniem silnika, przednia sonda lambda, polaczeniami elektrycznymi osprzętu z ECU, etc
P0136 - uszkodzona druga sonda lambda, albo prak połaczenia
P0141 - uszkodzona grzałka drugiej sondy lambda, albo brak polaczenia
P0190 - Bład cisnienia paliwa
kslewicz napisał/a: | kazał mi zakupić czujnik ciśnienia paliwa, zakupimy i zobaczymy czy coś pomoże. | Nic nie pomoże, bo raczej mechanik nie upewnił sie czy czujnik wskazuje prawidlowe wartosci, jezeli czujnik bylby calkowicie uszkodzony (a nie jest to specjalnie skomplikowany osprzet) to silnik w niemal całym zakresie obrotów by swirował. |
Mechanikiem nie jestem, ale mechanik polecany przez większość osób z Bydgoszczy - nawet nie wziął żadnych pieniędzy za podłączenie komputera i diagnostykę, tylko kazał mi przyjechać już z tym czujnikiem.
Czy silnik jest zimny czy ciepły to i tak i tak nie wskoczy powyżej 4000 obrotów
Polecacie od razu wymienić sondę lambda przy okazji tych usterek?
robertdg - 22-11-2016, 17:46
Nie, polecamy zajrzeć w parametry rzeczywiste pracy, co do sondy, to zerknąc na połaczenia i zrobić podglad live data
plecho1 - 22-11-2016, 19:59
Tu masz temat o interfejsie i dobrym programie do tego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
kslewicz - 24-11-2016, 16:22
Byłem w serwisie na Inowrocławskiej w Bydgoszczy. Gościu od którego kupiłem auto trochę namieszał i w ogóle nie ma drugiej sondy lambda bo wymieniał wydech i wyciął akurat część gdzie powinna być druga sonda lambda wstawiona. Jej po prostu nie ma. Odczyty z pierwszej są troszeczkę nie takie jakie być.
damo1901 - 28-11-2016, 12:18
kslewicz, będziesz musiał zadbać o odtworzenie otworu sondy lambda i ją tam wsadzić razem z odtworzoną wiązką
kslewicz - 29-11-2016, 11:03
Koledzy Mitsumaniaki pomóżcie!
Ta druga sonda której brakuje, jaki określony typ musi jej być i ilu przewodowa musi być?
plecho1 - 29-11-2016, 11:28
Tu masz zamiennik w dobrej cenie http://www.e-denso.pl/adv...62a91&x=42&y=12 a tu dedykowana z wtyczką http://www.e-denso.pl/adv...X-0420&x=41&y=8
kslewicz - 05-12-2016, 09:16
O dziwo, czujnik ciśnienia paliwa został wymieniony i auto już normalnie chodzi w pełnym zakresie obrotów. Pozostaje tylko montaż tłumika środkowego z wejściem na sondę lambda, ponowna diagnostyka pierwszej sondy razem z tą drugą pracującą i można śmigać do oporu.
Myślę też nad założeniem tematu i wrzuceniem zdjęć Cari. Wersja na prawdę ładnie zadbana w środku w wersji elegance z automatyczną skrzynią biegów
[ Dodano: 27-12-2016, 11:29 ]
Mitsumaniaki pomóżcie! Szykuje się do wymiany oleju w automatycznej skrzyni, nie mogę niczego znaleźć z działu szukaj, poratował by ktoś poradą? Jaki olej najlepiej? Czy wiążą się z wymianą oleju jakieś dodatkowe koszty?
Bizi78 - 27-12-2016, 12:30
kslewicz napisał/a: | nie mogę niczego znaleźć z działu szukaj, poratował by ktoś poradą? |
http://forum.mitsumaniaki...?t=1814&start=0
|
|
|