To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] obsługa napędów w automacie oraz brak zapiecia 4LL

_Lombardi_ - 20-11-2016, 21:56
Temat postu: [3.2 DID] obsługa napędów w automacie oraz brak zapiecia 4LL
Witam. Posiadam Pajero z 2000r od kilku dni i mam kilka pytan.
Czy przy skrzyni automatycznej mozna zmieniac naped z 2H na 4H lub nawet wyzej? Czy tylko po zatrzymaniu sie.
Bieg wolny N pali sie na zielono reszta w ciut innym kolorze wiec czy to oznacza ze napedy mozna zmieniac tylko na N czy mozna tez w trakcie jazdy lub na P.
I ostatnie pytanie przy probie zapiecia 4LLC pompka chwile pompuje ale wszystkie zielone kola na wyswietlaczu migaja czyli rozumiem ze nie zapina napedu?
Co moze byc przyczyna?
Bardzo prosze o odpowiedz. Z góry dziekuje
P.S Dodam jeszcze ze na oznaczeniu literowym obok wajchy do zmiany przelozen 4LLC podswietla sie na zolto reszta chyba na bialo czy jakos tak ale tylko 4LLC odbiega od normy.

zbyszekm2 - 21-11-2016, 08:53

2H i 4H W czasie jazdy
4Hlc i 4Llc na postoju , lewarek biegów na N
jeśli nie zapala się pomarańczowa kontrolka między napędami na zegarze przy przełączeniu na 4Hlc to coś jest nie tak.

_Lombardi_ - 21-11-2016, 10:27

zbyszekm2 napisał/a:
2H i 4H W czasie jazdy
4Hlc i 4Llc na postoju , lewarek biegów na N
jeśli nie zapala się pomarańczowa kontrolka między napędami na zegarze przy przełączeniu na 4Hlc to coś jest nie tak.

Kontrolka pomarańczowa sie zapala (przy 4llc oczywiście) mogę tez włączyć blokadę tylnego mostu ale koła ciagle migają na zielono jakby nie były spięte. I raczej spiete nie sa bo auto jedzie z normalna prędkością

zbyszekm2 - 21-11-2016, 11:54

Sprawdź czujnik w przednim moście.
_Lombardi_ - 21-11-2016, 12:00

zbyszekm2 napisał/a:
Sprawdź czujnik w przednim moście.

Rozumiem ze chodzi o czujnik załączania przedniego napędu. Na 4lc normalnie zapina wszystkie koła tj osie. Kontrolki chwile migają potem po zapięciu juz pala sie cały czas. Na 4llc cały czas migają

Georg - 21-11-2016, 20:13

_Lombardi_ napisał/a:
Na 4lc normalnie zapina wszystkie koła tj osie. Kontrolki chwile migają potem po zapięciu juz pala sie cały czas. Na 4llc cały czas migają

Nie ma pozycji 4Lc. Jeżeli pisząc 4Lc miałeś na myśli (działające poprawnie) zapięcie 4HLc, to usterka pozycji 4LLc jest na poziomie skrzyni redukcyjnej.

_Lombardi_ - 21-11-2016, 20:24

Georg napisał/a:
_Lombardi_ napisał/a:
Na 4lc normalnie zapina wszystkie koła tj osie. Kontrolki chwile migają potem po zapięciu juz pala sie cały czas. Na 4llc cały czas migają

Nie ma pozycji 4Lc. Jeżeli pisząc 4Lc miałeś na myśli (działające poprawnie) zapięcie 4HLc, to usterka pozycji 4LLc jest na poziomie skrzyni redukcyjnej.
u
Przepraszam za pomyłkę działa poprawnie 4hlc a 4llc nie zapina sie

kurpi - 22-11-2016, 16:39

Jeżeli zapala ci się lampka 4l obok pomarańcowej,a koła migają to pewne jakis czujnik.Uzytkują swojego w terenie i tez tak czasem mam ,że migają koła ,ale świeci się 4l i reduktor jest zapięty.Zwykle po przejechaniu jakiegoś odcinka terenu,koła przestają migać i pokazuja tylko działanie kontroli trakcji.
Sky_Driver - 08-01-2017, 16:33

Witam. Podepne się pod temat, mam ten sam problem w roczniku 2004, wszystkie kontroli pokazują prawidłowe zapinanie napędów do momentu zapięcia 4Llc, zanim zapali się kontrolka 4L i centralna pomarańczowa chwilę to trwa a kontroli kół cały czas migaja. Nawet po przejechaniu odcinka drogi. Wcześniej było pisane o czujnikach, jakaś podpowiedź naprowadzająca do którego czujnika zajrzeć.
Dodam że przedni most zapina się bez problemów.
Dzięki
Pozdrawiam

_Lombardi_ - 08-01-2017, 19:43

Bylem w serwisie i powiedziano mi że wszystki czujniki są ok. Lecz nie są ponieważ czasami zapala się kontrolka reduktora i miga. Na żółwiku pali sie caly czas reduktor czyli ok a wszystkie koła migają lecz sprawdziłem w ciężkim terenie i okazaje się że mimo migania kontrolek napędy są zapięte. Co ciekawe testy wykazały przy tynej blokadzie dyferencjału i zapiętym reduktorze oraz włączonym "żółwiku" auto próbowało wyjechać ze skarpy koła tyle spięte kręciły się reduktor działał lecz niestety przedni napęd działał tak że jedno z kół kręciło się czyli napęd różnicowy przełączał napęd z koła lewego na prawe.3 koła kręciły się lecz nie udało się wyjechać
wojtyszka - 08-01-2017, 21:40

Lombardi, ale jak nie masz z przodu blokady mostu to nigdy nie będą Ci się kręcić dwa koła jednoczesnie, a to że nie udało Ci się wyjechać nie oznacza że jest to wina napewdow, może zwyczajnie teren był za ciężki dla ssmochodu..
A do mrugania wszystkich kół, z serwisami to różnie bywa, raz im się uda a raz nie, opuścić skrzynie i podmien czujnik 4llc na 4h i zobaczysz czy przy zapinaniu napędu 4h będą się dziać jakieś cyrki z mrugsniem błędami itp, skoro piszesz że mimo mrugania napędy są zalaczone. No i tak jak Zbyszek pisał sprawdź czujnik w przednim moście ;)
Sky, na skrzyni jest pięć czujników, w dwóch rzędach, w pierwszym rzędzie są dwa czujniki, jeden odpowiada za 2h a drugi 4llc , tylko nie pamiętam który to ktory, zdaje się że czujnik " od przodu samochodu" to właśnie 4llc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group