To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - TurboBurbo

Fragu - 22-11-2016, 07:30
Temat postu: TurboBurbo
Część z Was pewnie widziała, że już od jakiegoś czasu szukałem Outka Turbo.
No i tak szukałem, szukałem i nic w ogłoszeniach rewelacyjnego nie było, poza tym było trzeba Volvo sprzedać, a chętnych nie było.

Jakieś dwa tygodnie dostałem wiadomość na forum od kolegi desti, że w sumie ma już Outka całkiem długo (7 lat) i mógłby mi go sprzedać.
Szybka decyzja - jedziemy oglądać :)

Turbiak okazał się bardzo zadbanym autem z pełną historią. Drobne mankamenty to rudzielec na nadkolach pod plastikami i na tylnej klapie - do ogarnięcia na wiosnę.

Decyzja zapadła - biorę! ...ale musisz poczekać bo Volvo :doubt:

Jakie było moje zdziwienie, gdy jeszcze tego samego dnia pod wieczór przyjechało małżeństwo oglądać Volvo. Auto im się bardzo spodobało i już w zeszłą środę odjechało razem z nimi.

Taaaka radość :mrgreen:

Wczoraj wizyta w Chojnicach no i Outek jest już w moich rękach!

Kilka faktów:
- 192 tys km przebiegu
- auto kupione w Czechach - przede mną 2 właścicieli
- przy około 100 tys km silnik został zakuty (prawdopodobnie Czech miał aspiracje na duże moce)
- lakierowane tylne drzwi (rysa), zderzak i jakaś tam dokładka plastikowa.
- środek jak nowy!
- sprzęgło od Evo 8 z lekkim zamachem


Wczoraj przejechałem jakieś 80km, spalanie z kompa 11,5l/100km - tragedii nie ma, ale za jakiś czas Misiek trafi i tak do gazownika (tu liczę na Waszą pomoc).

Mam też dwie kwestie do wyjaśnienia. Wskaźnik temperatury - czy jego normalna pozycja to trochę poniżej połowy?
Druga rzecz to olej: zalany jest Castrol 0w30, nie mam zaufania do Castrola do tego wydaje się jakoś bardzo rzadki :roll:
Poza tym wczoraj po przyciśnięciu na 3 pierwszych biegach i zatrzymaniu się mrugnęła mi 3 razy lampka oleju :roll:
Sprawdzałem poziom to był trochę poniżej połowy...Podpowiedzcie coś.

Z kronikarskiego obowiązku muszę odnotować, że Outek dostał:
- nowe zimówki Imperial Snowdragon 3 215/55/17
- nowe gumowe dywaniki
- nowe żarówki H1 Tungsram Bluish

Na początek to tyle :twisted:


W@sio - 22-11-2016, 07:57

Przyjacielu! Gratulacje! Więc jednak go kupiłeś? :D Wreszcie coś znalazłeś :D

Na pytanie pierwsze - wskaźnik temperatury pokazuje dobrze :D
Olej - niby rzadki, ale kurde, to Castrol :P kilka osób zalecało mi zalewanie Motula 300V i takowy leję do swojego, zacząłem od 15W50 (to pełen syntetyk o parametrach lepszych niż większość syntetyków 5W40) - taki też lał do swojego podłubańca macia. Po uszczelnieniu silnika leję 5W40. Staszq lał do swojego turbiaka Millersa.

A co do moich przejść z Castrolem - AutoGT lało do mojego EDGE 10W60 - i do dziś nagarów nie mogę się pozbyć :)

Co do LPG - bodaj najwięcej przeszedłem z gaziarzami jeśli chodzi o O1T - służę pomocą, na pewno Staszq i BzykR1 też podpowiedzą coś tam, myślę, że i Zwierzu też się wtrąci w dyskusję :)

Mrugająca lampka olej to rzecz niepokojąca - w moim nigdy mi nie zamrugała nawet po mocnym butowaniu. Być może olej jest zbyt rzadki ciśnienie mu chwilowo spada tak, że aż miga lampka - i to jest optymistyczna wersja.
Mniej optymistyczna jest taka, że wytarły się panewki na wałku balansowym i gubi ciśnienie oleju.

Fajnie, że masz kuciznę wrzuconą :) jeśli chciałbyś się zamienić na OEM z moją dopłatą to wiesz gdzie uderzać :D

Fragu - 22-11-2016, 08:02

Z tym wskaźnikiem to podejrzewałem, że jest okej.

To co zrobić - zmienić olej na 5w40 - Milersa/Amsoil/Motul ?
Przyznam, że trochę się przestraszyłem tej lampki. Dopytam kolegę destiego czy coś o tym wie,
bo nie wspominał żeby coś takiego wystąpiło.

W przypadku wytarcia tych panewek - to drogi biznes?


EDIT: co powiecie na Olej Millers Oils CFS 10w60 NT 5L Motorsport ??
a może zwyczajnie MOTUL 8100 X-clean 5W30 ??

eremita - 22-11-2016, 11:43

Gratulację, super maszyna też mi się taki marzy :mrgreen:
booohal - 22-11-2016, 11:55

Fragu napisał/a:
To co zrobić - zmienić olej na 5w40 - Milersa/Amsoil/Motul ?

Napisz do Tomka:
https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/kontakt
Ma przeogromną wiedzę. W dłubniętych autach również.
Zmieńolej.pl też.

W@sio - 22-11-2016, 12:08

Sprawdź parametry lepkościowe oleju - u mnie przy normalnej jeździe temp. oleju nie wzrasta powyżej 90 stopni C, natomiast gorącym latem na autobanie złapało lekko ponad 110 stopni :)

Co do wytarcia panewek, to chyba taniej wyjdzie wywalenie wałka balansowego :)

Fragu - 22-11-2016, 12:14

A no widziałem kity do usunięcia wałka - koło 1000zł chyba kosztowało coś takiego.
W@sio - 22-11-2016, 12:25

Ouuu to nie dużo - muszę o tym pomyśleć kiedyś, może jakaś kucizna wpadnie i duże turbo, ale szkoda mi trochę ładować worek $ w outka :D Chyba przesiadłbym się prędzej w Lancera
Owczar - 22-11-2016, 16:46

Fragu gratki!

Olej koniecznie zmień na coś min 5W40. Lepkość dynamiczna przy indeksie 30 w tym silniku to stanowczo za mało. Szczególnie marki castrol. Miejmy nadzieję, że problem z ciśnieniem ustąpi, ale jeśli silnik dostał trochę po garach na tym oleju to panewki mogły obderwać.

staszq2 - 22-11-2016, 18:19

Fragu napisał/a:
Olej Millers Oils CFS 10w60 NT 5L Motorsport ??

Very good! Castrol to przereklamowany olej mineralny, żaden z niego syntetyk.
Niech się TurboBurbo wozi :wink: a plasticzek w przyszłym tygodniu bo nie mam czasu za dnia na zabawę w zimnym hangarze :wink:
Wałek balansowy jak najbardziej usuń jeśli jest winowajcą bo utrafienie używki w dobrym stanie jest znikome a nowy kosztuje 4 koła więc za tysiaka masz spokój i nie martwisz się czy nie spłata figla za jakiś czas.

apollo99 - 22-11-2016, 19:19

Może najpierw najlepiej będzie zmierzyć ciśnienie oleju podpinając zwykły manometr na rozgrzanym silniku i zobaczyć jakie jest faktyczne ciśnienie na biegu jałowym jak i przy wyższych obrotach,bo może szwankuje sam czujnik ciśnienia. Jak byłem swoim autem w aso, na wymianie rozrządu to zapytałem się jaki lali do turbo olej ,to doradca powiedział,że 5w30. I bądź mądry człowieku :|
Bzyk_R1 - 22-11-2016, 19:55

Fragu, przepraszam że to zrobię...

Znam się z Twoim Turbiakiem :mrgreen: !!! pamiętasz jak rozmawialiśmy że doradzałem jednemu koledze w zakupie. Podkupiłeś go cholero! :mrgreen: Wiem baaardzo dużo o tym aucie bo ten kolega z forum mi o nim pisał. Mówił że nigdzie nie wystawiony że fajny...ehh zacięta walka o te sztuke :mrgreen: gratuluje kto pierwszy ten lepszy :)
Bardzo fajna wersja, ubrany we wszystko co było dostępne do O1T :)
Co do wskaźnika wszyscy się wypowiedzieli i ja potwierdzam. Jest przed połową w normalnym położeniu. Co do oleju ja mogę polecić Liqui Moly top tec 4100 5w40. Zobacz mój wątek jak ładnie silnik pod korkiem wygląda. Nigdy nie miałem żadnego mrugania kontrolki przy butowaniu czy normalnej jeździe. Olej naprawdę dobrej jakości.
Co do LPG mogę polecić tych co mi zakładali. Trochę masz daleko ale jak coś to Cię przenocuję na czas montażu :) Stroją z AFR i w ogóle Owczar stwierdził że parametry po strojeniu są bardzo dobre :) No to gratulacje jeszcze raz, teraz to muszę odwiedzić stare śmieci i przy okazji oblukać turbiaka :D

PS: mam więcej zdjęć ale ciii...nikomu nie pokażę, Twój temat :)

Owczar - 22-11-2016, 20:52

Bzyk_R1 napisał/a:
Co do oleju ja mogę polecić Liqui Moly top tec 4100 5w40


To dobry wybór :) A ciśnienie oleju warto jak najbardziej sprawdzić. 5W30 można lać do niewysilonych jednostek - to kolejny raz potwierdza fachowośc ASO.

Bizi78 - 22-11-2016, 21:10

Skoro do mojego 4G13 ASO lało castrol edge sport 10W60 to mnie już nic nie zdziwi :evil: .
Bezawaryjności :D .

Fragu - 23-11-2016, 07:06

Dzięki dzięki :)

Więcej zdjęć wrzucę jak wrócę kiedyś do domu gdy będzie jeszcze jasno ;p

Bzyk_R1 domyśliłem się po rozmowie z Tobą, że chodziło o to samo auto :lol:

Olej zamówiony. Motul X-cess 5w40 + filtr Mann. :wink:
Myślę, że to optymalny wybór.

I jeszcze mam pytanie. Jakie żarówki siedzą w:
- podświetleniu przycisków od przeciemgielnych
- w przycisku od awaryjnych
- we włącznikach podgrzewania foteli
- w podsufitce
- w zegarach

Ogólnie jedna rzecz, która mi się nie podoba wewnątrz (albo podoba się średnio) to kolor podświetlenia zegarów - chciałbym zmienić barwę na białą.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group