To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] coś w podwoziu rozgrzewa się do czerwoności...

Anonymous - 23-11-2016, 15:11
Temat postu: [II 2.2 DID] coś w podwoziu rozgrzewa się do czerwoności...
Wczoraj w garażu poczułem po zaparkowaniu jakby się coś przypiekało gumowego gdzieś w aucie. To już nie pierwszy raz. Wcześniej próbowałem wywąchać co to, a że najlepiej było to czuć w okolicach tylnego, prawego nadkola, to pomyślałem, że tłumik gorący nadtapia dojazdówkę.
Wczoraj jednak zaglądnąłem mocno pod auto i trochę się przeraziłem, bo coś tam świeciło :)

Nie znam się na tym, ale rozgrzana do czerwoności była rura wydechowa, ale nie z tyłu auta, tylko na wysokości drążka zmiany biegów (mniej więcej) - wchodzi tam ona pod jakąś osłonę (blacha osłania tą rurę od spodu, a rura w tym miejscu robi się grubsza). Ta grubsza część była rozgrzana do czerwoności. Z duszą na ramieniu i gaśnicą w ręce odczekałem aż ostygnie.

Co robić? Jak żyć? :) To chyba nie powinno się aż tak nagrzewać?
Dodam, że przejechałem zaledwie paręnaście kilometrów po mieście, powoli, głównie w korkach, więc nie ma mowy o jakimś piłowaniu silnika.

supeer - 23-11-2016, 15:44

Od kiedy jezdzisz tym autem?

To dpf/fap, rozgrzewa sie w momencie wypalania sadzy.

skoti35 - 23-11-2016, 15:47

Kiedyś w Vectrze jak miałem zapchany katalizator to rura przed nim była właśnie rozgrzana do czerwoności,objaw był taki że auto było słabsze.
Anonymous - 23-11-2016, 15:52

supeer napisał/a:
Od kiedy jezdzisz tym autem?

Od nowości, czyli od czerwca 2008r.

Czyli zjawisko nie jest usterką i auto mi się od tego nie zapali?

Aleksander1965 - 23-11-2016, 19:23

Normalne wypalanie FAP czym bardziej zapchany,tym częściej będzie taka sytuacja....sprawdż czy podczas tego wypalania pracują wętylatory chłodnicy? jesli tak to nie wyłączaj samochodu tylko ppoczekaj do końca wypalenia.
supeer - 23-11-2016, 19:35

Cytat:
Od nowości, czyli od czerwca 2008r.


Jesli nie wymieniales od nowosc filtra DPF to podepnij auto pod kompa i niech Ci sprawdza stan zapelnienia DPF. Byc moze konczy sie jego zywot :blackeye:

Ogolnie to wypalanie powinno odbywac sie w trakcie jazdy, zapewne do chlodzenia w takich sytuacjach.
Nad DPF powinienies miec taka metalowa czy cos w tym stalu blache ktroa jest odporna na temperature i chroni auto przed mozliwym zapaleniem, jesli nadal tam jest to nie masz czego sie obawiac. (ale masz AC? :P )

Smrod palonej gumy to normalne zjawisko.

Anonymous - 23-11-2016, 23:02

Dzięki za info. Trochę mnie uspokoiliście, bo już szykowałem się do grillowania przy płonącym aucie :)
Jutro zerknę czy jest tam ta zabezpieczająca blacha, ale AC jest (tyle, że po tylu latach, odzyskana z AC kasa wystarczyłaby mi na używane seicento chyba tylko).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group