[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana czujnika spalania stukowego 
						
												 lukasz45674 - 23-11-2016, 17:27 Temat postu: Wymiana czujnika spalania stukowego Witam.
 
Jakis czas temu mialem problem ze znienawidzona kontrolka check, po odczytaniu bledow okazalo sie ze trachniety jest czujnik spalania stukowego. Moje pytanie brzmi: czy ten czujnik trzeba dokrecic z odpowienia sila tj kluczen dynometrycznym? jezeli tak to jaka powinna byc sila?? Nie chcialbym uszkodzic nowego czujnika a nigdzie nie moge znalezc podpowiedzi. Jezeli ktos cos wie prosze o info gdyz w weekend chcialbym to zalatwic:)
 
Z gory dzieki wszystkim za odpowiedzi:)
												 Georg - 23-11-2016, 17:50
  Z tego co pamiętam, to 25 Nm.
												 lukasz45674 - 23-11-2016, 17:55
  Dzieki wielki:)
 
A wiesz moze jakie sa objawy padnietego czujnika? Chcialbym sie tylko upewnic ze u mnie to wlasnie to.
												 Bizi78 - 23-11-2016, 18:06
 
  
												 Georg - 23-11-2016, 18:10
  Twarde spalanie (metaliczne stuki) słyszalne przy gwałtownym dodaniu gazu - zwłaszcza na obciążeniu. Czasami na mocno rozgrzanym silniku występuje samozapłon. 
 
Powinno zapalić lampkę check engine
												 lukasz45674 - 23-11-2016, 18:23
  Hmm... musze jeszcze raz odczytac bledy bo nic z tego co opisales nie wystepuje. Zauwazylem jedynie zwiekszone spalanie i spadek dynamiki. 
 
 
[ Dodano: 23-11-2016, 19:28 ]
 
Przed chwila wymrugalem sobie bledy i nadal czujnik spalania stukowego wychodzi wiec trzeba wymienic. Dziwne jest tylko to ze nie ma objawow wypisanych przez Georga  
												 robertdg - 23-11-2016, 20:18
  Może wtyczka sie rozpiela, objawe nie zawsze byc musza
												 Georg - 23-11-2016, 22:51
  Niektóre objawy padniętego czujnika opisałem wyżej - o to pytałeś. Jednak sam zapis błędu knock sensora może być skutkiem innych nieprawidłowości np. usterek w układzie zapłonowym.
												 Krzyzak - 24-11-2016, 09:18
  To nie są objawy padniętego czujnika    - to są objawy spalania stukowego - najczęściej z powodu kiepskiego paliwa.
 
Jak on padnie to komputer przestawia się z mapy paliwa dla super petrol (czyli zależnie od rynku 92-95 oktanów) na standard petrol (87 oktanów) cofając wyprzedzenie zapłonu.
												 Przemulek - 24-11-2016, 14:14
  A czy uszkodzony w/w czujnik zawsze pokaże na desce? Czy moze być tak że czujnik jest uszkodzony a Check Engine sie nie zapali?
												 Krzyzak - 25-11-2016, 08:49
 
  	  | przemulek napisał/a: | 	 		  | Czy moze być tak że czujnik jest uszkodzony a Check Engine sie nie zapali? | 	  Nie. Odczyty są binarne - albo są albo nie ma.
												 lukasz45674 - 01-12-2016, 17:46
  Panowie mam jeszcze jedno pytanie ktore nie jest zwizane z tematem. Mam do wymiany czujnik tempertury dokładnie taki :  http://allegro.pl/czujnik...6611033110.html
 
Czy ten czujnik trzeba wkrecac z odpowiednia sila czy tak jak ten od spalania stukowego czy na czuja??
												 artufcb - 01-12-2016, 20:18
  Tak żeby było szczelnie
												 Bizi78 - 01-12-2016, 21:38
 
  	  | lukasz45674 napisał/a: | 	 		  | Czy ten czujnik trzeba wkrecac z odpowiednia sila | 	  
 
Manual przewiduje 29Nm, montując go na jakiś uszczelniacz, którego nie można znaleźć w sieci    .
												 Krzyzak - 02-12-2016, 08:34
  Ja do takich spraw używam nici Loctite:
 
http://www.loctite.pl/wys...d=8802627059713
 
 
edit: trzeba tylko pamiętać, żeby nakładać tak aby podczas dokręcania nić szła z gwinem a nie pod gwint bo inaczej się odwinie - jak raz zepsujesz to się nauczysz  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |