To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana czujnika spalania stukowego

lukasz45674 - 23-11-2016, 17:27
Temat postu: Wymiana czujnika spalania stukowego
Witam.
Jakis czas temu mialem problem ze znienawidzona kontrolka check, po odczytaniu bledow okazalo sie ze trachniety jest czujnik spalania stukowego. Moje pytanie brzmi: czy ten czujnik trzeba dokrecic z odpowienia sila tj kluczen dynometrycznym? jezeli tak to jaka powinna byc sila?? Nie chcialbym uszkodzic nowego czujnika a nigdzie nie moge znalezc podpowiedzi. Jezeli ktos cos wie prosze o info gdyz w weekend chcialbym to zalatwic:)
Z gory dzieki wszystkim za odpowiedzi:)

Georg - 23-11-2016, 17:50

Z tego co pamiętam, to 25 Nm.
lukasz45674 - 23-11-2016, 17:55

Dzieki wielki:)
A wiesz moze jakie sa objawy padnietego czujnika? Chcialbym sie tylko upewnic ze u mnie to wlasnie to.

Bizi78 - 23-11-2016, 18:06


Georg - 23-11-2016, 18:10

Twarde spalanie (metaliczne stuki) słyszalne przy gwałtownym dodaniu gazu - zwłaszcza na obciążeniu. Czasami na mocno rozgrzanym silniku występuje samozapłon.
Powinno zapalić lampkę check engine

lukasz45674 - 23-11-2016, 18:23

Hmm... musze jeszcze raz odczytac bledy bo nic z tego co opisales nie wystepuje. Zauwazylem jedynie zwiekszone spalanie i spadek dynamiki.

[ Dodano: 23-11-2016, 19:28 ]
Przed chwila wymrugalem sobie bledy i nadal czujnik spalania stukowego wychodzi wiec trzeba wymienic. Dziwne jest tylko to ze nie ma objawow wypisanych przez Georga :shock:

robertdg - 23-11-2016, 20:18

Może wtyczka sie rozpiela, objawe nie zawsze byc musza
Georg - 23-11-2016, 22:51

Niektóre objawy padniętego czujnika opisałem wyżej - o to pytałeś. Jednak sam zapis błędu knock sensora może być skutkiem innych nieprawidłowości np. usterek w układzie zapłonowym.
Krzyzak - 24-11-2016, 09:18

To nie są objawy padniętego czujnika :) - to są objawy spalania stukowego - najczęściej z powodu kiepskiego paliwa.
Jak on padnie to komputer przestawia się z mapy paliwa dla super petrol (czyli zależnie od rynku 92-95 oktanów) na standard petrol (87 oktanów) cofając wyprzedzenie zapłonu.

Przemulek - 24-11-2016, 14:14

A czy uszkodzony w/w czujnik zawsze pokaże na desce? Czy moze być tak że czujnik jest uszkodzony a Check Engine sie nie zapali?
Krzyzak - 25-11-2016, 08:49

przemulek napisał/a:
Czy moze być tak że czujnik jest uszkodzony a Check Engine sie nie zapali?
Nie. Odczyty są binarne - albo są albo nie ma.
lukasz45674 - 01-12-2016, 17:46

Panowie mam jeszcze jedno pytanie ktore nie jest zwizane z tematem. Mam do wymiany czujnik tempertury dokładnie taki : http://allegro.pl/czujnik...6611033110.html
Czy ten czujnik trzeba wkrecac z odpowiednia sila czy tak jak ten od spalania stukowego czy na czuja??

artufcb - 01-12-2016, 20:18

Tak żeby było szczelnie
Bizi78 - 01-12-2016, 21:38

lukasz45674 napisał/a:
Czy ten czujnik trzeba wkrecac z odpowiednia sila

Manual przewiduje 29Nm, montując go na jakiś uszczelniacz, którego nie można znaleźć w sieci :wink: .

Krzyzak - 02-12-2016, 08:34

Ja do takich spraw używam nici Loctite:
http://www.loctite.pl/wys...d=8802627059713

edit: trzeba tylko pamiętać, żeby nakładać tak aby podczas dokręcania nić szła z gwinem a nie pod gwint bo inaczej się odwinie - jak raz zepsujesz to się nauczysz :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group