[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Demontaż alternatora
tresorex - 29-11-2016, 13:49 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Demontaż alternatora Wyjęcie alternatora z 6A13 2,5V6
Potrzebny czas 30-60 minut
Potrzebne narzędzia: klucz 14mm, klucz 12mm
Tak to wygląda w teorii
Aby wyjąć alternator nie trzeba zwalać kolektora dolotowego ani odłączać żadnej rurki klimy czy wspomagania.
A tu w praktyce
1. Odłączamy akumulator ponieważ zrobienie zwarcia na kablach od alternatora spowoduje spalenie bezpiecznika.
2. W pierwszej kolejności trzeba zdemontować pasek alternatora. Odkręcamy rolkę napinającą. Przyda się taki klucz jak na zdjęciu ponieważ zaraz przy rolce jest podłużnica i nie wchodzi tam żadna nasadka ani oczkowa fajka.
Następnie poluźniamy śrubę napinacza od góry:
3. Odłączamy kable od alternatora. Jest tam plastikowa kostka z kablami wpięta na klips oraz + z akumulatora na oczku na klucz 12mm.
4. Odkręcamy górną śrubę mocowania alternatora i na razie tylko luzujemy dolną nakrętkę. Śruba górna i dolna nakrętka jest od strony podłużnicy.
5. Odkręcamy łapę alternatora która przykręcona jest do głowicy na 2 śruby 12mm. Odkręconą łapę można wyjąć. Jest przez to więcej miejsca na manewrowanie alternatorem.
6. Odkręcamy dolną nakrętkę i wyjmujemy śrubę.
7. Teraz alternator jest już luźny i obracając nim pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową można go wyjąć w górę.
Jak widać nawet z większym kolektorem od Legnum/vr4 idzie go wyjąć
Montaż wygląda podobnie wg punktów 7-1
Hugo - 29-11-2016, 15:00
Ładnie, ładnie. Mała poprawka, kluczyk 10 niepotrzebny, bo oczko + przy alternatorze jest na klucz 12. Wczoraj odkręcałem
tresorex - 29-11-2016, 15:10
Dzięki, już poprawiłem!
golona90 - 16-05-2019, 16:43
Czy może ktoś odświeżyć posta ,nie widać żadnych zdjęć :/
|
|
|