[02-06]Lancer CS0 - szarpanie
zbychu74 - 29-11-2016, 15:55 Temat postu: szarpanie No i stało się lancerek nie domaga,a mianowicie czasami szarpie przy dodawani gazu,raz lekko raz mocno a nieraz wcale .
Kable sprawdzone,świece,cewki też wszystko ok.
A cała historia to :jechałem w trasę 1000km wszystko pięknie. po 4 dniach odpalam a tu dupa jaś trzęsie się jak galareta.Przedtem żadnych takich objawów.
Naprowadźcie mnie gdzie może być problem bo już mnie szlak trafia.
Bizi78 - 29-11-2016, 16:24
zbychu74 napisał/a: | po 4 dniach odpalam a tu dupa jaś trzęsie się jak galareta. |
Prawdopodobnie pracuje nie na wszystkich garach.
A CE się zapala
zbychu74 - 29-11-2016, 16:27
Zapalił się ale za którymś razem zgasł bo problem nie wystąpił.
Zaznaczam ,że na lpg i benz to samo.
Dodam jeszcze ,że im bardziej rozgrzany tym większy problem.
Bizi78 - 29-11-2016, 16:42
Sprawdź błędy, to bardziej nakieruje na problem (cylinder), prawdopodobnie to przez wilgoć.
Nawet jak CE zgasł to błąd powinien zostać zapisany w ECU, chyba że odpinałeś aku.
zbychu74 - 29-11-2016, 17:30
Dzisiaj jeszcze sprawdzę pryskając wodą na cewki i kable czy nie ma przebicia.
Haiku - 29-11-2016, 19:56
Przyjrzałbym się dokładnie świecą mimo wszystko. Wzrokowo nie stwierdzisz czy są ok czy też nie.
Może jakieś węże podciśnienia? Czy auto odpala normalnie? Może to czujnik położenia wału (ale to byłby problem z uruchomieniem)...
zbychu74 - 29-11-2016, 21:30
Sprawdziłem w ciemnościach cewki i jest przebicie do masy,swiecą jak choinka.
Jutro kupię nowe bremi.
A tak na marginesie bremi to dobry wybór?
Jakie cewki były na pierwszy montaż? bo te które mam to diamond.
robertdg - 29-11-2016, 21:39
Diamond to pierwszy montaż
zbychu74 - 01-12-2016, 19:32
Układ zapłonowy wykluczyłem,cewki faktycznie miały przebicie do masy(wymienione)świece i kable też podmieniane,cudowane i nic.
Im auto bardziej rozgrzane tym bardziej szarpie.
Czek się świeci.
Co jeszcze sprawdzić zanim pojadę do speca.
Bizi78 - 01-12-2016, 21:20
A sprawdziłeś w końcu błędy .
plecho1 - 01-12-2016, 21:48
Sprawdź te błędy bo to podstawa diagnostyki tym bardziej, że kontrolka CE zapalała Ci się klika razy. Kup sobie interfejs ELM327 bluetooth za około 50zł na Alledrogo i z jego pomocą oraz z pomocą aplikacji Torque lub innej podobnej na telefon z androidem sam sobie sprawdź błędy. Jedna wizyta u speca pewnie będzie Cię więcej kosztowała.
zbychu74 - 01-12-2016, 22:38
Na razie nie mam głowy do mojego miśka.
Ale jak sprawę załatwię to opiszę to na forum.
[ Dodano: 02-12-2016, 17:34 ]
No i autko naprawione,przyczyna prozaiczna ale auto nie nadawało się do jazdy.
Problemem była izolacja w wiązce,która przesyła impulsy do cewki zapłonowej.Widocznego uszkodzenia kabelka nie było ale gdzieś musiało być jakieś mikro pęknięcie izolacji i impuls,który miał trafić do cewki często tam nie trafiał tylko masował z krućcem od płynu chłodniczego z prawej strony silnika.
Przewody zostały odizolowane i zaizolowane nową taśmą parcianą.
Poza tym zauważyłem,że akurat ta wiązka przechodzi bardzo blisko króćca i właśnie tylko w tym miejscu nie ma peszla i to chyba jest główna przyczyna tej awarii.
Zlącze obd już zamówiłem na przyszłośc.
Radowan - 02-12-2016, 21:03
ELM'a 327 można na ebaju już za 15pln wyciągnąć.
Bizi78 - 02-12-2016, 21:19
Radowan napisał/a: | ELM'a 327 można na ebaju już za 15pln wyciągnąć. |
Ale jak będzie trafiony to musisz odesłać pewnie na swój koszt .
Niestety z jakością i sprawnością tych najtańszych bywa różnie.
Ja planuję kupić na bluetootha i szukam na miejscu aby przed zakupem sprawdzić czy hula z moim wozidłem .
cobretti - 02-12-2016, 22:01
Elm to badziewie mam i mogę oddać komuś jak zadziała. U mnie lipa u szfagra mazda 3, w 206cc 2003r ok. Ja mam 2005r i nic .sprawdzałem na innych autach tez lipa.
|
|
|