To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] szarpie i rwie na wyzszych obrotach GDI

milos3 - 04-12-2016, 09:09
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] szarpie i rwie na wyzszych obrotach GDI
witam.
nowe konto, bo stare się skasowało.
autem szarpie i rwie jak sie rozgrzeje po ok 15 min. na obrotach ok 3,5-4 tys. szarpie, ale przyspiesza.jakby jakiś filtr był zapchany.
na luzie ok. obroty nie falują.
na zajebistym warsztacie aut japońskich we Wrocławiu wymienili mi cewki zapłonowe za 370 zl sztuka. a są 2 :D
olej i świece wymienione. kable zapłonowe ok. .
w aso mówią, że to pompa wysokiego cisnienia. regeneruje sie takie coś w ogóle?
ale podobno moze byc przepustnica zasyfiona.
sprawdzić ciśnienie na pompie i przepustnice?, może to byc filtr paliwa? nie zmieniany na pewno za mojej kadencji, czyli od 6 lat na pewno ;)
dop w czw jade do wrocławskiego szpeca do mitsu, ale szukam punktu zaczepienia...
o tamtym warsztacie napisze w innym poście.
z góry dzięki.
pzdr

plecho1 - 04-12-2016, 09:19

Tu masz temat o pompie WC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
A tutaj o diagnostyce we własnym zakresie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Oprócz filtra w zbiorniku lub pod maską (zależy od rocznika) są jeszcze małe filterki w pompie wysokiego ciśnienia i w samych wtryskach. Wszystko powinno być opisane w temacie o pompie.

milos3 - 04-12-2016, 09:51

oki.dzieki wielkie. mały update: dzis obroty zaczely rosnąć przy dodawaniu gazu bardziej niż powinny a predkosc rosla normalnie. bleehhh....

[ Dodano: 11-12-2016, 09:39 ]
pomogła regulacja ciśnienia na pompie wc. przepustnica była ok.

kslewicz - 13-12-2016, 10:03

milos3 napisał/a:
oki.dzieki wielkie. mały update: dzis obroty zaczely rosnąć przy dodawaniu gazu bardziej niż powinny a predkosc rosla normalnie. bleehhh....

[ Dodano: 11-12-2016, 09:39 ]
pomogła regulacja ciśnienia na pompie wc. przepustnica była ok.


I jak? Byłeś u tego speca i co powiedział?

Sam osobiście mam Cari 1.8 gdi 125km i nie chce wbić powyżej 4000 obrotów. W tym tygodniu wymieniam sondy lambda bo był z nimi problem. Miejmy nadzieję, że po tym silnik wyjdzie z trybu awaryjnego i będzie w porządku. Jeśli problem dalej będzie występować to myślę nad sprawdzeniem pompy WC.

plecho1 - 13-12-2016, 10:28

kslewicz, z jakiego powodu wymieniłeś te sondy, jakie błędy silnika sygnalizowała czy dalej sygnalizuje kontrolka silnika?
kslewicz - 13-12-2016, 10:36

plecho1 napisał/a:
kslewicz, z jakiego powodu wymieniłeś te sondy, jakie błędy silnika sygnalizowała czy dalej sygnalizuje kontrolka silnika?


Drugiej sondy w ogóle nie było. Był zamontowany tłumik bez wejścia na drugą sondę i jej po prostu nie było. Zarobiłem wejście za 30 zł i będę w czwartek oddawał auto żeby sondę zamontować.

Błędy jakie wyskakiwały:
P0125
P0136
P0141
P0190

Czujnik ciśnienia paliwa wymieniony, ostatni błąd już nie wyskakuje. A z pierwszą sondą jest taki problem, że w czasie diagnostyki komputerowej ona po prostu nie działała jak powinna. Jakieś odczyty były nie takie jakie być powinny, wymienię od razu też pierwsza.

plecho1 - 13-12-2016, 11:46

Jaki dokładnie jest odczyt z tej pierwszej sondy, czy sygnał jest ciągle 0V jako linia prosta na wykresie? Jeśli jest taki odczyt to wcale to nie musi wskazywać, że sonda jest niesprawna. Wcale się nie upieram, że nie jest to wina sondy ale warto najpierw sprawdzić czy nie jest raczej to wina ubogiej mieszanki a sonda tylko to po prostu sygnalizuje. Warto by było dodatkowo sprawdzić na analizatorze spalin skład mieszanki lub za pomocą sondy zewnętrznej wetkniętej w tłumik.
kslewicz - 13-12-2016, 12:01

plecho1 napisał/a:
Jaki dokładnie jest odczyt z tej pierwszej sondy, czy sygnał jest ciągle 0V jako linia prosta na wykresie? Jeśli jest taki odczyt to wcale to nie musi wskazywać, że sonda jest niesprawna. Wcale się nie upieram, że nie jest to wina sondy ale warto najpierw sprawdzić czy nie jest raczej to wina ubogiej mieszanki a sonda tylko to po prostu sygnalizuje. Warto by było dodatkowo sprawdzić na analizatorze spalin skład mieszanki lub za pomocą sondy zewnętrznej wetkniętej w tłumik.


Wykres bardziej wyglądał jak sinusoida.
Ponoć też coś było z mieszanką, mechanik coś powpisywał do siebie do komputerka który był podłączony.

plecho1 - 13-12-2016, 12:12

Jeśli była to sinusoida w zakresie od około 0 do 1V to raczej wskazanie jak najbardziej właściwe i informujące o właściwym składzie mieszanki.
Sisi20 - 30-05-2017, 07:44

U mnie tez na 3.4.5 przy dodawaniu gazu szarpalo. Dodatkowo przy odpaleniu przez 10 min chodziło ssanie. Okazało się że to pompka w zbiorniku. Poprostu była już na wykończeniu. Po wymianie chodzi cichutenko jak nie moja Cari :lol: .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group