Pajero Sport - [3.0 V6] zablokowane tylne hamulce
hunter871 - 10-12-2016, 01:33 Temat postu: [3.0 V6] zablokowane tylne hamulce Witam cos sie stało w moim sporcie podczas jazdy auto zaczelo mi hamowac tylne klocki trzymaja nie chca odbic co moze byc przyczyna?
michoł - 10-12-2016, 09:22
Standardowa w przypadku miśków.. Skorodowane tłoczki zniszczone uszczelnienie. Nazbierało się syfu, tłoczek wysunął się dalej i niż zwykle i stanął.
A to oba koła naraz ?? może coś regulatorem jeśli masz, albo ręczny .. trzeba rozbierać i sprawdzić
hunter871 - 10-12-2016, 12:36
Tak oba koła na raz popuscilem odpowietrzniki to sie tłoczki schowały założyłem nowe klocki przejechałem 5 km i dalej zablokowalo
michoł - 11-12-2016, 09:15
sprawdziłeś czy masz regulator ??
http://partmaster.com.ua/...13&id_pic=32220
hunter871 - 11-12-2016, 16:58
tak mam regulator podejzewam ze to jego wina ze nie odbijają tylne tłoczki
lapa16 - 15-12-2016, 18:28
Proponuję od razu wymienić sobie tłoczki w zaciskach, u mnie byly juz spuchnięte węze giętkie które ida do zacisku, najlepiej wymienic tloczki i węze bo sytuacja bedzie Ci sie powtarzać. Ja walczyłem z hamulcami pół roku zanim doszedlem dlaczego tak się działo..
Sir Stanczyk - 09-03-2017, 15:04
No ja mam tak, że w lewym tylnym kole mi się prowadnice zablokowały (ktoś przy tym majstrował) czy coś koło tego i mechanik mi powiedział, ze dopiero jak rozłoży całość to będzie wiedział o co dokłądnie poszło. Póki co to jedyny problem taki, że raz na pół roku muszę klocki wymieniać, bo ściera za szybko...
Nie mam czasu ani możliwości zostawienia auta nawet na dwa dni u mechanika...
michoł - 09-03-2017, 18:51
Przerabiałem to już nie raz, najlepiej kupić na al.... nowy zestaw prowadnic, wymienić i mieć spokój na jakiś czas. Jak będziesz kupował to pamiętaj że było dwóch dostawców system akebono i mando. Różnią się długością i średnicą.
A potem co jakiś czas trzeba to ustrojstwo wyciągnąć wyczyścić, od nowa nasmarować i tak w kółko, będzie chodzić. Niestety tłoczki też lubią się zapiekać i tam trzeba postępować podobnie. Ogólnie hamulce w miśkach to straszne gówno, a jeszcze jak się często zjeżdża z drogi plus jakieś małe błotko to never endig story.
Sir Stanczyk - 10-03-2017, 10:49
No to żeś mnie pocieszył
W miejscu w którym mieszkam jest i błoto i trudne warunki. I stromizmy w kilku miejscach. Więc hamulce u mnie są dość mocno eksploatowane, a wychodzi na to że nieodpowiednie auto do tego mam
Ile mniej więcej za wymianę tej prowadnicy mechanik powinien zawołać (bo może to więcej )
To do Montero Sport 2001 3.0 V6 jaki zestaw tych prowadnic? W sumie to żadnego zestawu na all.... nie mogę znaleźć :/ Pomożecie?
michoł - 10-03-2017, 18:29
wygląda to tak: http://partmaster.com.ua/...4&id_pic=110921
tu coś jest: http://allegro.pl/prowadn...5030046594.html
http://allegro.pl/prowadn...6745974087.html
http://allegro.pl/prowadn...6636861239.html
http://allegro.pl/prowadn...5631141177.html
Łatwo nie będzie najlepiej wykręcić starą i zmierzyć długość porównać z tymi z aukcji albo zadzwonić niech dobiorą.
Ile za wymianę, nie wiem, zawsze sam się z tym bawię. W zasadzie to kwestia wykręcenia dwóch śrub/prowadnic, wyczyścić tulejki i śruby, no chyba że masz nowe, nasmarować włożyć z powrotem i już. Gorzej jak się tak zapiekły że nie chcą wyjść to wtedy się zaczyna łacina .....
Bizi78 - 10-03-2017, 21:43
Kompletny zestaw naprawczy lub pojedyncze części do tylnego hebla sporta można kupić na e-pajero .
https://e-pajero.pl/zaciski/1373-zestaw-naprawczy-zacisku-hamulcowego-tyl-pajero-sport.html
Sir Stanczyk - 01-04-2017, 12:50
No i problem rozwiązany.
Obyło się bez zakupu całego zestawu naprawczego.
Po wyjęciu i zmierzeniu prowadnic okazało się, że od toyoty pasują idealnie
|
|
|