Outlander II GEN Techniczne - [II gen 2.0 DID] Spadek mocy na ciepłym silniku
athorgal - 12-12-2016, 10:22 Temat postu: [II gen 2.0 DID] Spadek mocy na ciepłym silniku Witam Formułowiczów
Mam od jakiegoś czasu problem z Misiaczkiem
Na zimnym silniku jest ok, czyli jeździ przyspiesza,
jak się jednak rozgrzeje to następuje spadek mocy i więcej jak 60 -70 nie można jechać
Nic nie wyświetla i nic nie sygnalizuje
silnik 2.0 D, rocznik 2010, przebieg 85000 km oryginalny
Może ktoś coś wie?
Pozdrawiam Adam
rezon - 12-12-2016, 10:30
2010 i 85kkm oryginalnego przebiegu oznacza 14kkm rocznie czyli jazda wokół komina. Obstawiam zapchaną sadzą turbinę. Na początek jakiś dodatek do ON poprawiający wypalanie dpf i kilkaset km dobrej jazdy autostradą czyli pow. 4 tys. obrotów. I tak profilaktycznie co miesiąc jak nie pomoże za pierwszym razem to do mechanika na czyszczenie turbiny i profilaktyka co miesiąc
athorgal - 12-12-2016, 10:38
Ślicznie dziękuję za szybkie odp
Niestety ale tak właśnie się złożyło że mało autko jeździ:)
Jaki dodatek do ON polecasz? lub koledzy?
Pozdrawiam Adam
rezon - 12-12-2016, 15:20
ja kiedyś lałem Castrol TDA. Ale przede wszystkim jeździłem głównie w trasach i dość ciężką nogą. Krótkie jazdy z oszczędzaniem silnika to w dieslu proszenie się o problemy z silnikiem.
Puzonik83 - 12-12-2016, 19:14
Tego Castrola TDA już nie produkują, ale jest Liqui Moly Diesel Spulung, można to zastosować.
athorgal - 28-12-2016, 18:03
Witam Kolegów i Koleżanki po świątecznie
Samochód po diagnostyce
Okazuje się, że na 3 cylindrze świeca żarowa do wymiany czyli pozostałe profilaktycznie też:)
Dodatkowo również niestety turbina do wymiany:(
W ASO powiedzieli ze całość naprawy na oryginałach ok 11tysi
Jeśli na tych samych częściach i turbina Garetta tylko bez znaczka Misia:) to ok 6tysi
W obu wypadkach auto zastępcze gratis na czas naprawy:)
Pytanie do Was
Jaki warsztat polecacie w Wawie a najlepiej prawobrzeżna cześć Wawy- Targówek, Białołęka
Kogoś kto jest wart polecenia i zna się na Misiaczkach, oraz może wystawić rachunek-fakturę na to?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam Adam
rezon - 29-12-2016, 08:29
wszystko powyższe zrobi Ci każdy warsztat ogarniający dobrze VW. popatrz na forum VW, Skody, Seata - kogo polecają. Oryginał turbiny do 2.0DiD to ... Garett Wymianę świec żarowych w Outku robiłem w nieautoryzowanym warsztacie, który potrafił lepiej zdiagnozować Outka niż 2 różne ASO Mitsu. Koszt to było 180zł + świece chyba 240zł.
Moody - 29-12-2016, 11:54
85tkm i ma moc gdy zimny a ciepły nie ? - Nim zdecydujesz się wymienić turbinę to oddaj obecną do przeglądu do kogoś kto się na tym zna.
jurellas - 29-12-2016, 17:14
Wymiana turbiny na pewno zbyteczna,wcześniejsi przedmówcy dobrze Ci radzą - trzeba oddać ją w dobre ręce i na stole wyczyścić,bo na profilaktyczne dodatki do paliwa już raczej jest za późno.
athorgal - 29-12-2016, 23:06
Dzięki śliczne za wasze uwagi.
Dlatego potrzebny ktoś kto się na tym zna i temat jest w stanie ogarnąć.
Do tej pory czyli przez te 6 ostatnich lat z autem nic po za przeglądami i wymiana klocków i tarcz oraz opon, nic się nie działo i było serwisowane w ASO, a ostatni rok w Norauto.
Nikogo nie mam od Misiaczka:).
Może możecie kogoś polecić?
Nawet na PW jeśli nie na forum, tylko Wawa lub bliska okolica:)
Pozdrawiam Adam
citroe - 30-12-2016, 00:05
Wysłałem CI na PW
emil_d - 01-01-2017, 18:18
citroe napisał/a: | Wysłałem CI na PW |
Ja polecam Auto Kris - Krzysztof Woźniak - w zasadzie od 6-u lat serwisuję u niego mojego Outka. Niestety to Bemowo:
Krzysztof Woźniak
ul. Wroclawska 2c
tel. +48 693 337 114
PS. Wymiana wszystkich świec żarowych na NGK wraz z częściami - 340 pln.
gryf - 06-01-2017, 16:00
O ile to wina turbo to spróbuj palcem wcisnąć w dół dźwignię zmiany regulacji łopatek turbiny. Dźwignia znajduje się na turbinie od strony prawego koła (połączona z tzw. "sztangą gruszki podciśnienia") jeśli łopatki nie są mocno zapieczone istnieje spora szansa że poruszając dźwignią strącisz nagar i przez chwilę auto odzyska swój wigor. Jeśli już zapaliła ci się kontrolka silnika na desce rozdzielczej musisz ją "zgasić" kasując błędy.
Bzyk_R1 - 07-01-2017, 07:50
Ogólnie sztangę się czyści jak auto jeździ małe dystanse i zamulone jest trochę. Ściągasz węża i powinieneś palcem ją ruszyć. Jak sama gładko opada to ok jak nie to ma nagary i trzeba wymyć benzyną ekstrakcyjną.
athorgal - 05-02-2017, 00:15
Witam po przerwie
Na chwilę obecną jest tak.
Od ostatniego wpisu, auto było przegonione na trasie Warszawa-Łódź-Warszawa, 120-140 na piątym biegu.
Żadna anomalia opisana powyżej nie wystąpiła.
Potem byłem w drugim warsztacie ( najciemniej pod latarnią , okazało się że znajomy od wielu lat się specjalizuje w Mitsubishi:))
Sprawdzili na jeździe próbnej z kompem co i jak.
Do wymiany wyszło 3 świece żarowe tylko.
Wymienili w/g zaleceń
- 4 świece
- wiązkę
- uszczelkę pokrywy
Koszt z fakturą 1200zł.
Po wymianie auto przejechało z 1000km i jest wszystko w porządku.
Jeśli coś się zmieni na pewno opiszę.
Na razie jestem zadowolony i to bardzo.
Z początkowej diagnozy w ASO na kwotę ok 11 000zł w oryginałach ze znaczkiem:),
poprzez propozycje zrobienia tego w tym samym ASO bez znaczka na ok 5000-6000zł z autem zastępczym na czas naprawy gratis:),
wyszło 1200zl w zakładzie zaprzyjaźnionym.
Jednak gdyby nie Wasze tutaj sugestie i propozycje które spowodowały zatrzymanie prawie już umówionej wizyty w ASO to bym z wakacjami poleciał:)
Wniosek jest taki że trzeba rozmawiać i wymieniać się informacjami.
Bardzo Wam dziękuję i szerokości życzę.
Pozdrawiam Adam:)
|
|
|