To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4W 1.6] Centralny i Alarm do mojego lancerka

Xiff - 12-03-2007, 21:16
Temat postu: [CB4W 1.6] Centralny i Alarm do mojego lancerka
Hej wam...
Mam u siebie centralny zamek ale dziala tylko z kluczyka, chcialbym dorobic do niego pilota i przy okazji moze jakby sie dalo to jakis alarm. Pomozcie mi popchnac to sprawe, bo zbliza sie moja wolna sobota i chetnie bym ja spedzil z Mietkiem. Aha... na allegro widzialem jakies centralne ale z silownikami a taki mi chyba nie potrzebny, bo skoro mam juz centralny to tylko chyba jakis sterownik na pilota potrzebny... dobrze kombinuje?
Czekam na info.
Xiff.

Anonymous - 12-03-2007, 22:06

witam no niewiem czy tak do konca dobrze ale na allegro sa tesz centralne zamki wraz z alarmem za nieduzom kase niewiem jak to działa niemoge ci tego polecic nieprubowałem :)
Anonymous - 12-03-2007, 22:15

Spokojnie możesz założyć taki z allegro. Większość z tych alarmów ma linię na której pojawia się 12V po uzbrojeniu (zasilanie czujników wstrząsu i innych takich), podpinasz do tej lini przekaźnik i podłączasz go do istniejącej centralki. Kiedyś dawno kupiłem jakiś prymitywny sterownik, nie było to nic specjalnego ale działa do dzisiaj. Alarm przechodził z miśka do miśka i tak wykożystuje go już w trzecim samochodzie.
Anonymous - 12-03-2007, 22:28

Witam! Ja co prawda zakładałem w Świstaku mojej drugiej połówki ale myślę , że zasada jest bardzo podobna i tak samo można zrobić w Miśku. Sterowanie : 2 piloty i centralkę kupiłem z alledrogo w firmie Allmax s.c. Dałem dużo bo 90 zeta + 8 zł przesyłka ale mają dość eleganckie i dobrze wykonany sprzęt ( made in China ) - trochę bardziej tandetny można kupić już za ok. 50. Kupiłem MAXICAR 286-3901. Ma następujące funkcje : zdalne sterowanie centralnego zamka , wyjście na syrenę oraz blokadę zapłonu i wyjście na kierunki. Mnie nie chciało się podłączać alarmu , żeby zbytnio nie grzebać w elektryce i zająłem się jedynie sterowaniem centralnego. Do zestawu masz dołączony cały schemat połączeń zrozumiały nawet dla laika.Taki zestaw można podłączyć zarówno do centralnego sterowanego "+" jaki i masą. Żeby ułatwić sobie pracę zdjąłem boczek drzwi kierowcy i obejrzałem sobie dokładnie przewody podłączone pod siłownik ( kolory ). Odnalazłem je pod tablicą rozdzielczą i wpiąłem się odpowiednimi przewodami z zakupionej centralki.Prąd do niej doprowadziłem z kostki od radia.Centralkę schowałem od tyłu deski. I to wszystko. Działa od 3 lat bez żadnych kłopotów - o dziwo w dalszym ciągu nie musiałem wymieniać baterii w pilocie !. Praca zajęła mi około 45 min i dwa browarki :D
Jak masz jakieś pytania to pisz na priva. Życzę miłej pracy

Hugo - 13-03-2007, 08:50

Musiałby się tutaj wypowiedzieć ktoś kto zakładał centralkę na pilota do Colta/Lancera CAO. Nie jestem pewien czy w tych autach nie jest tak, że w drzwiach pasażera jest siłownik elektryczny od centralnego, a w drzwiach kierowcy zamek zamyka się bezpośrednio z kluczyka. Dlatego gdy padnie nam akumulator to możemy otworzyć drzwi kierowcy kluczykiem. W Civicu 1992-2000 tak jest.
Anonymous - 13-03-2007, 09:21

Witam
Montowałem jakiś czas temu u siebie jeden z alarmów tanich był to chyba safecar.
Jak narazie spisuje sie dobrze jedyny mankament to ... żeby zadziałał trzeba podejść blisko auta.
jest z tym trochę zabawy poniżej zamieszczam linka do instrukcji którą opracował jeden z Mitsumaniaków.

Alarm

sla - 13-03-2007, 12:00

Tomis napisał/a:

Jak narazie spisuje sie dobrze jedyny mankament to ... żeby zadziałał trzeba podejść blisko auta.

Wbrew pozorom jest to zaleta a nie mankament, ponieważ uniemożliwia przechwycenie kodu.

puntspusy - 13-03-2007, 17:07

silownik zamka centalnego moze okazac sie problemem, jesli niemasz takiego silownika w swoim autku a jest taka szansa bo ja np tak mam
to zwyczajnego uniwersalnego nie wlożysz,
widze ze masz lancera z 95 to tak jak ja wiec szanse sa 50/50
jesli niemasz silownika to bedzie trzeba po szrotach czy po allegro poszperac,
mnie sie nie udalo, tz udaloby sie gdybym chcial zaplacic zań 80-100 zl .
Osobiscie uwazam ze to troche za duzo ! ale zyczę powodzenia

Xiff - 13-03-2007, 22:03
Temat postu: Centarlny....
Silownik musze raczej miec bo niezaleznie z ktorej strony otwieram kluczykiem to wszystkie drzwi mi sie otwieraja, wiec logiczne jest ze cos musi tym sterowac :)
Dzieki za zywa reakcje, pobiegam po allegro i poszukam czegos fajnego.

puntspusy - 14-03-2007, 06:52

mowie ci ze mam takiego samego lancera z takim samym centralnym tylko z zamka i silownika niemam, nieznam dokladnej zasady dzialania mojego cent. zamka, bo nieznam, ale gdy chcialem zakladac alarm jak ty teraz bylem u fachowca ktory powiedzial ze zeby to zrobic potrzebuje kasety silownika zamka centr. albo samego silownika wiec dowiedz sie lepiej zebys sie nie wpakowal , pozdro
qpal - 14-03-2007, 10:03

Zacznę tak:
- wyjście na sterowanie centralnym zamkiem ( w miśkach sterowanie masą "-") podłączamy pod oryginalny sterownik centralnego zamka który jest na ścianie czołowej z lewej strony kolumny kierowniczej na takiej białej plastikowej podstawce. Ten największy czerwony to właśnie ster od centralnego. Jak odkręcisz białą podstawkę i odchylisz, to pod złączem tego czerwonego znajdziesz 2 kabelki o kolorze brązowy z żółtym paskiem i srebrnymi kropkami oraz brązowy z czarnym paskiem i srebrnymi kropkami. Który jest od otwierania a który od zamykania zapomniałem ale łatwo to sprawdzić, podając masę na jeden z nich i obserwując reakcje centralnego. Kabli nie przecinamy tylko się do nich dolutowujemy, i to tylko dlatego, że miśki mają różne średnice kabelków.
- Zasilanie modułu jest zazwyczaj podwójne tzn. stałe napięcie "+" 12 v z akumulatora oraz "+" 12 v zza stacyjki. Oba zasilania znajdziesz pod kolumną kierownicy, we wtyczce dochodzącej do stacyjki. Kabel biały ten najgrubszy to stałe + 12v, a biały z czarnym paskiem, czy jakoś odwrotnie, ale jest we wtyczce w tym samym rzędzie obok białego, to + 12 v po włączeniu stacyjki.
- Mignięcie kierunkami podłączamy przy wtyczce pod przełącznikiem kierunkowskazów ( dolna płaska z 4 kabelkami ). Nas interesują zielony z czerwonym paskiem ze srebrnymi kropkami i zielony z niebieskim paskiem ze srebrnymi kropkami. Tam podłączamy mignięcie kierunkami. Kable masowe łączymy do nadwozia ale skutecznie to znaczy że styk ma być dobry.
-Osobiście polecam sterownik ZAMSTER PLUS , kupisz za 88 zł. na www.starmach.pl szukaj w urządzeniach sterujacych. Nie kupuj taniej chińszczyzny np. na Allegro. Zazwyczaj mają one odblokowaną funkcję samo dozbrajania, której nie można zablokować. Skutkuje to możliwością zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie przy pracującym silniku!
PS. Zapomniał bym o czujnikach drzwiowych. Ja ich nie podłączałem. Podłączenie ich jest konieczne tylko w wypadku uaktywnienia funkcji samo dozbrajania, oraz zamykania drzwi po przekręceniu stacyjki. obie te funkcje są psu na budę. W takim wypadku wyjście na czujnik drzwiowy łączysz do masy. Życzę udanej zabawy.
PS. Alarm nie jest potrzebny. Jak ci będą chcieli buchnąć radio, to zwykły alarm nie pomoże. Najlepsze rozwiązanie to ukryte odcięcie np. sterownika pompy paliwa. Złodziej nie kombinuje. Jak czegoś nie może skubnąć szybko to odpuszcza.

Anonymous - 14-03-2007, 18:34

hej mam pytanie w moim misku niema wogule centralnego zamka i jestem ciekaw czy taki central zamek bedzie pasowal http://moto.allegro.pl/it...twy_montaz.html

koles z alegro mowił ze tak ale jakos nienastawia mnie to w 100% pewnosci

qpal - 14-03-2007, 20:12

:?: Na podstawie danych z aukcji wiem, że wszystko do montażu jest. Trochę mało (brak) informacji na temat samego sterownika tzn. funkcji, sposobu kodowania sygnału, itp. Poza tym nie wiem czy masz mieszek dżwi-słupek? Potem to tylko zdjęcie tapicerki, trochę nerw, przewlekanie kabli, łączenie, rozbieranie deski, szukanie zasilania, montaż w odwrotnej kolejności. Tu musisz zadać sobie pytanie:; czy warto? 4 furtki bez centralnego to ból, 2 to tylko niewielka różnica. Osobiście też nie jestem przekonany.
Anonymous - 14-03-2007, 21:41

dzieki za odpowiedz głuwnie chodzi mi czy ten centralny zamek spasuje mi czy da sie go zamontowac bo w mitsubishi jest troszke nietypowe zamykanie drzwi ten przycisk jest zaras obok klamki a nie jek w innych autach przy szybie
Anonymous - 15-03-2007, 07:08

Nie tylko w Miśkach - w Suzuki też tak jest. Przynajmniej w pojeżdzie mojej :heart:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group