To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lancer Ogólne - Auto z niemiec

Tomek82 - 15-12-2016, 15:42
Temat postu: Auto z niemiec
Witam
Właśnie przywiozłem lancera 2004 rok 1.6 kombi z niemiec - miało wszystko działać...
Auto po rozgrzaniu przestaje pracować na poszczególne cylindry, tzn wydaje mi się ze po kolei przestają działać , błąd P0300 (sam odczytałem programem torque). Widać ze ktoś wymienił polowe elektryki w tym aucie - wszystko wygląda na nowe, czujnik walka, komputer, bezpieczniki, praktycznie wszystko nowe a auto dalej ma z czymś problem. Z tego co widzę z wierzchu został stary czujnik na przepustnicy - ma on jakieś numery MN.... zauważyłem tez nowy nieoryginalny ecu tam gdzie skrzynka z bezpiecznikami... szczerze mówiąc 9tysi w błoto, szukam dobrego mechanika od tych aut, zapłacę za przyjazd, hotel i robotę związana z naprawa usterki
Prosze o pomoc

zbychu74 - 15-12-2016, 16:53

Skąd kupiłeś to auto z jakiego regionu?
Tomek82 - 15-12-2016, 17:27

zbychu74 napisał/a:
Skąd kupiłeś to auto z jakiego regionu?

Wisen kolo hamburga w salonie forda

zbychu74 - 15-12-2016, 18:45

Jeżeli chociaż trochę się znasz na autach to zacznij od świec, sprawdź kable wn.(oporność)sprawdź też cewki zapłonowe oporność .Jeżeli nie będzie rezultatu to trzeba sprawdzić wiązkę silnika.
Nic więcej ci nie poradzę.

plecho1 - 15-12-2016, 18:50

Ciekawe jak w tym silniku rozwiązana jest regulacja luzu zaworowego, w tych rocznikach w silnikach Mitsubishi była regulacja hydrauliczna ale chyba była też regulacja na śrubę. Jeśli w Twoim aucie była by regulacja manualna (czyli ta na śrubę) to może właśnie podparte zawory powodują wypadanie zapłonu co mogło by się nasilać właśnie na rozgrzanym silniku.
Tomek82 - 15-12-2016, 18:52

zbychu74 napisał/a:
Jeżeli chociaż trochę się znasz na autach to zacznij od świec, sprawdź kable wn.(oporność)sprawdź też cewki zapłonowe oporność .Jeżeli nie będzie rezultatu to trzeba sprawdzić wiązkę silnika.
Nic więcej ci nie poradzę.

Te swiece i cewki są inne niz w normalnym silniku, mam forda v6 i tam robilem sam wszystko, tu niestety nie wiem jak sie za to wszystko zabrac, ale jesli kolega mnie troche pokieruje to sie nie boje, moge go rozebrac calego ...
Jeszcze jedno, silnik na zimnym chodzi idealnie

[ Dodano: 15-12-2016, 19:07 ]
plecho1 napisał/a:
Ciekawe jak w tym silniku rozwiązana jest regulacja luzu zaworowego, w tych rocznikach w silnikach Mitsubishi była regulacja hydrauliczna ale chyba była też regulacja na śrubę. Jeśli w Twoim aucie była by regulacja manualna (czyli ta na śrubę) to może właśnie podparte zawory powodują wypadanie zapłonu co mogło by się nasilać właśnie na rozgrzanym silniku.

Jak to sprawdzic? W serwisie nie chca mi nic powiedziec o tym silniku, zapraszaja do siebie i cenami rzucaja tylko - ze diagnostyka 130zl kosztuje ...

zbychu74 - 15-12-2016, 19:13

Tam jest jedna cewka na dwa cylindry są u góry na silniku.
Na priv wysłałem ci nr.telefonu do mnie.

plecho1 - 15-12-2016, 19:19

Możliwe, że zaglądając przez korek wlewu oleju dało by się to zobaczyć, jeśli jest regulacja na śrubę to tę śrubę będzie widać wkręconą w dźwigienki zaworową nad zaworami.
robertdg - 15-12-2016, 19:29

Tomek82 napisał/a:

plecho1 napisał/a:
Ciekawe jak w tym silniku rozwiązana jest regulacja luzu zaworowego, w tych rocznikach w silnikach Mitsubishi była regulacja hydrauliczna ale chyba była też regulacja na śrubę. Jeśli w Twoim aucie była by regulacja manualna (czyli ta na śrubę) to może właśnie podparte zawory powodują wypadanie zapłonu co mogło by się nasilać właśnie na rozgrzanym silniku.

Jak to sprawdzic? W serwisie nie chca mi nic powiedziec o tym silniku, zapraszaja do siebie i cenami rzucaja tylko - ze diagnostyka 130zl kosztuje ...

Daruj sobie ten zabieg, w Lancerach serii CS3 nie było manualnej regulacji zaworów tylko hydrokompensatory
Skoro wypadanie zapłonów to do sprawdzenia układ zaplonowy, kompresja, układ paliwowy, wszelkie nieszczelności, sterowanie wtryskami, etc., oczywiscie o ile auto jest zasilane tylko i wylacznie benzyną bez dodatku LPG

Tomek82 - 15-12-2016, 19:32

robertdg napisał/a:
Tomek82 napisał/a:

plecho1 napisał/a:
Ciekawe jak w tym silniku rozwiązana jest regulacja luzu zaworowego, w tych rocznikach w silnikach Mitsubishi była regulacja hydrauliczna ale chyba była też regulacja na śrubę. Jeśli w Twoim aucie była by regulacja manualna (czyli ta na śrubę) to może właśnie podparte zawory powodują wypadanie zapłonu co mogło by się nasilać właśnie na rozgrzanym silniku.

Jak to sprawdzic? W serwisie nie chca mi nic powiedziec o tym silniku, zapraszaja do siebie i cenami rzucaja tylko - ze diagnostyka 130zl kosztuje ...

Daruj sobie ten zabieg, w Lancerach serii CS3 nie było manualnej regulacji zaworów tylko hydrokompensatory
Skoro wypadanie zapłonów to do sprawdzenia układ zaplonowy, kompresja, układ paliwowy, wszelkie nieszczelności, sterowanie wtryskami, etc., oczywiscie o ile auto jest zasilane tylko i wylacznie benzyną bez dodatku LPG

nie mam podtlenku lpg tutaj

plecho1 - 15-12-2016, 20:02

Więc nie ma co wierzyć w wymiany przez poprzedniego właściciela i zabrać się za dokładne przejrzenie układu wysokiego napięcia.
Tomek82 - 15-12-2016, 20:10

plecho1 napisał/a:
Więc nie ma co wierzyć w wymiany przez poprzedniego właściciela i zabrać się za dokładne przejrzenie układu wysokiego napięcia.

To nie chodzi o wiare, odczepialem te wtyczki na czujnikach itd i wszystko jest nowe

[ Dodano: 15-12-2016, 20:13 ]
plecho1 napisał/a:
Możliwe, że zaglądając przez korek wlewu oleju dało by się to zobaczyć, jeśli jest regulacja na śrubę to tę śrubę będzie widać wkręconą w dźwigienki zaworową nad zaworami.

Jest sruba pod korkiem oleju....

robertdg - 15-12-2016, 20:17

Tomek82 napisał/a:
Jest sruba pod korkiem oleju....
Jezeli jest śruba, na dźwigni zaworowej, znaczy ze ten silnik zapewne jest po wymianie, bo w lancerach tej serii nie bylo manualnej regulacji sterowania zaworami, najlepiej wstaw zdjecie tej sruby - żeby nie bylo ze piszesz o śrubie trzymajacej zamek korka ;-)
Morfi - 16-12-2016, 17:49

jeżeli chcesz kable WN to mam, jeżeli nie to to będziesz mógł zwrócić.
Zobacz świece jak wyglądają. Najlepiej wymienić 4 szt to niecałe 40 zł.
Ja też tak wymieniałem a okazało się, że iskra w cewce idzie bokiem, dlatego mam 2 komplet kabli WN :P

Tomek82 - 16-12-2016, 22:36

robertdg napisał/a:
Tomek82 napisał/a:
Jest sruba pod korkiem oleju....
Jezeli jest śruba, na dźwigni zaworowej, znaczy ze ten silnik zapewne jest po wymianie, bo w lancerach tej serii nie bylo manualnej regulacji sterowania zaworami, najlepiej wstaw zdjecie tej sruby - żeby nie bylo ze piszesz o śrubie trzymajacej zamek korka ;-)

Ok jutro zrobie zdjecie

[ Dodano: 16-12-2016, 22:42 ]
Morfi napisał/a:
jeżeli chcesz kable WN to mam, jeżeli nie to to będziesz mógł zwrócić.
Zobacz świece jak wyglądają. Najlepiej wymienić 4 szt to niecałe 40 zł.
Ja też tak wymieniałem a okazało się, że iskra w cewce idzie bokiem, dlatego mam 2 komplet kabli WN :P

Yyyy nie rozumiem tu wszystkiego co napisales.. 4 swiece 40zl?
Szkoda ze tak późno sie odezwales przyjacielu, ja zamowilem caly uklad zaplonowy bo po rozebraniu tam cyrki wyszly

[ Dodano: 16-12-2016, 23:21 ]
Z pomocą jednego z forumowiczów wyciągnąłem dwie cewki, jedna była ngk druga denso. W tej pierwszej po zdjeciu fajki (ktora byla klejona taśmą izolacyjną) i wyciagnieciu sprężyny zauważyłem ze jest tam 0,5kg czarnego nalotu, no i sprężyna tez była jak by brązowa do polowy, druga cewka wygladala lepiej. Opornosc na jednej 10,5 na drugiej 13,3. Kolega z forum podpowiedział że trzeba 2 cewki tej samej firmy i zamowilem takie (bremi) wraz z kablami (ngk). Świec nie wyciągał bo klucze nie pozwolily ale też nowe na jutro będą razem z kluczem bo nie sądzę że przy takich cewkach swiece nie dostały po dupie.
Sobota bedzie dniem sądu najwyższego... jak zamontuje nowy sprzęt i przetestuje to od razu dam znać jaki jest efect.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group