[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Osobliwy przypadek z płynem do chłodnicy..
Staperoy - 17-12-2016, 08:53 Temat postu: [EA3A/W 2.4] Osobliwy przypadek z płynem do chłodnicy.. Witam, otóż mam problem ze znikającym płynem chłodniczym w zbiorniku wyrównawczym. Jedyne czego nie wiem to to, gdzie znika i od kiedy mam ten problem. Ostatnio regenerowałem głowicę, zakładałem nową uszczelkę i pierścienie ( pił olej ) i po prostu nie wiem czy problem nastapił przed czy po fakcie.
Konkrety :
Model : Galant VIII 2,4gdi 99r manual
podczas jazdy schodzi mi płyn ze zbiorniczka ( o ile mi wiadomo w chłodnicy pozostaje bez zmian nawet jeśli zbiornik jest już pusty, napomnę że po wyżej wspomnianej wizycie u mechanika troche jeździłem zanim zauważyłem pusty zbiornik ).
Myślałem, że musi się odpowietrzyć więc dolewałem już 3 razy po +- pół zbiornika wyrównawczego. Na zaś dałem płynu do uszczelniania chłodnic.
Z auta nie kapie, sprawdzałem, więc płyn musi uciekać podczas jazdy ( wyższe ciśnienie, głowica, uszczelka, pęknięcie?)
Głowicę regenerowałem, uszczelka nowa, oleju już nie bierze więc myślę, że to nie to.
Spaliny w normie, ledwo widoczne, praktycznie bezwonne, a gdyby piło tyle płynu na pewno dymiłby jak wcześniej na oleju.
Temperatura czy zbiorniczek pusty czy nie pozostaje w normie (wskazówka idealnie poziomo )
Po 5-10 minutach obserwacji odpalonego auta nie widać ubytku w płynie.
Korek chłodnicy raczej ok, chociaż nie mam porównania.
Co zauważyłem to spore ciśnienie płynu w chłodnicy jeśli silnik jest rozgrzany.
Po zdjęciu korka i odpaleniu silnika poziom płynu w chłodnicy podnosi się i już po 10-15sec zaczyna się przelewać ( nawet na relatywnie zimnym silniku ).
Czy ktoś już się spotkał z taką sytuacją? Wiem, że istnieją inne tematy o takich ubytkach ale zazwyczaj jest to zgaduj zgadula. Mam nadzieje, że moja sytuacja jest trochę jaśniejsza i wyżej wymienione obserwacje okażą się przydatne. Pomocy
robertdg - 17-12-2016, 15:52
Staperoy napisał/a: | a gdyby piło tyle płynu na pewno dymiłby jak wcześniej na oleju. | Tyle to znaczy ile, bo tutaj nei podajesz konkretu ile plynu zostalo zalane, ile plynu zostalo dolane, pomiedyz jakimi przebiegami ile plynu wciagnał układ, etc
Staperoy napisał/a: | Korek chłodnicy raczej ok, chociaż nie mam porównania.
Co zauważyłem to spore ciśnienie płynu w chłodnicy jeśli silnik jest rozgrzany. | Podmień korek bo moze to wskazywac jego uszkodzenie
Staperoy napisał/a: | Po zdjęciu korka i odpaleniu silnika poziom płynu w chłodnicy podnosi się i już po 10-15sec zaczyna się przelewać ( nawet na relatywnie zimnym silniku ). | Wstepnie mozesz zrobic test spalin w układzie chlodzenia
Najczestsza przyczyna ubytków plynu jest poprostu leciwa chlodnica, albo polaczenia przewodów, krócce, opaski, złaczki, etc
lucas100 - 08-01-2017, 13:46
Wymien chłodnice u mnie tez ubywało a chłodnica była czysta zadnych sladów wycieku.Po wymianie jest super.Apropo kupiłem nowa chinska i trzyma juz 1,5 roku
|
|
|