To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Osobliwy przypadek z płynem do chłodnicy..

Staperoy - 17-12-2016, 08:53
Temat postu: [EA3A/W 2.4] Osobliwy przypadek z płynem do chłodnicy..
Witam, otóż mam problem ze znikającym płynem chłodniczym w zbiorniku wyrównawczym. Jedyne czego nie wiem to to, gdzie znika i od kiedy mam ten problem. Ostatnio regenerowałem głowicę, zakładałem nową uszczelkę i pierścienie ( pił olej ) i po prostu nie wiem czy problem nastapił przed czy po fakcie.

Konkrety :

Model : Galant VIII 2,4gdi 99r manual

podczas jazdy schodzi mi płyn ze zbiorniczka ( o ile mi wiadomo w chłodnicy pozostaje bez zmian nawet jeśli zbiornik jest już pusty, napomnę że po wyżej wspomnianej wizycie u mechanika troche jeździłem zanim zauważyłem pusty zbiornik ).

Myślałem, że musi się odpowietrzyć więc dolewałem już 3 razy po +- pół zbiornika wyrównawczego. Na zaś dałem płynu do uszczelniania chłodnic.

Z auta nie kapie, sprawdzałem, więc płyn musi uciekać podczas jazdy ( wyższe ciśnienie, głowica, uszczelka, pęknięcie?)

Głowicę regenerowałem, uszczelka nowa, oleju już nie bierze więc myślę, że to nie to.
Spaliny w normie, ledwo widoczne, praktycznie bezwonne, a gdyby piło tyle płynu na pewno dymiłby jak wcześniej na oleju.

Temperatura czy zbiorniczek pusty czy nie pozostaje w normie (wskazówka idealnie poziomo )

Po 5-10 minutach obserwacji odpalonego auta nie widać ubytku w płynie.

Korek chłodnicy raczej ok, chociaż nie mam porównania.
Co zauważyłem to spore ciśnienie płynu w chłodnicy jeśli silnik jest rozgrzany.

Po zdjęciu korka i odpaleniu silnika poziom płynu w chłodnicy podnosi się i już po 10-15sec zaczyna się przelewać ( nawet na relatywnie zimnym silniku ).

Czy ktoś już się spotkał z taką sytuacją? Wiem, że istnieją inne tematy o takich ubytkach ale zazwyczaj jest to zgaduj zgadula. Mam nadzieje, że moja sytuacja jest trochę jaśniejsza i wyżej wymienione obserwacje okażą się przydatne. Pomocy :| :| :|

robertdg - 17-12-2016, 15:52

Staperoy napisał/a:
a gdyby piło tyle płynu na pewno dymiłby jak wcześniej na oleju.
Tyle to znaczy ile, bo tutaj nei podajesz konkretu ile plynu zostalo zalane, ile plynu zostalo dolane, pomiedyz jakimi przebiegami ile plynu wciagnał układ, etc
Staperoy napisał/a:
Korek chłodnicy raczej ok, chociaż nie mam porównania.
Co zauważyłem to spore ciśnienie płynu w chłodnicy jeśli silnik jest rozgrzany.
Podmień korek bo moze to wskazywac jego uszkodzenie
Staperoy napisał/a:
Po zdjęciu korka i odpaleniu silnika poziom płynu w chłodnicy podnosi się i już po 10-15sec zaczyna się przelewać ( nawet na relatywnie zimnym silniku ).
Wstepnie mozesz zrobic test spalin w układzie chlodzenia

Najczestsza przyczyna ubytków plynu jest poprostu leciwa chlodnica, albo polaczenia przewodów, krócce, opaski, złaczki, etc

lucas100 - 08-01-2017, 13:46

Wymien chłodnice u mnie tez ubywało a chłodnica była czysta zadnych sladów wycieku.Po wymianie jest super.Apropo kupiłem nowa chinska i trzyma juz 1,5 roku


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group