To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Pozycja czujnika pedału gazu

witor - 19-12-2016, 16:07
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Pozycja czujnika pedału gazu
Po zwolnieniu pedału gazu (carisma 1.8 GDI) obroty przestały spadać do normalnego poziomu poniżej 1000 (czasem spadają czasem nie). Po podciągnięciu pedału gazu stopą do góry obroty spadają poniżej 1000. Mam 2 pomysły:

1) troszkę przestawić pozycję czujnika (potencjometru) pedału gazu. Myślę że wskutek tarcia ramię czujnika się troche wytarło i nie 'odbija' jak powinno.
2) wymienić czujnik na inny. Mam urzywkę ktrórą mógłbym zamontować.

czytałem 13J 84-86 service manuala i piszą tam zeby absolutnie nie zmieniać pozycji czujnika pedału gazu. Piszą, że ta pozycja jest ustawiona w fabryce i że jeśli się ją zmieni to trzeba urzyć MUT-II i ustawić napięcie standardowe 0.985 - 1.085V.

Czy da się jakoś ustawić pozycję tego czujnika bez urzywania MUT-II którego nie mam? Czy można gdzieś to napięcie zmierzyć po prostu woltomierzem?

Boję sie, że po wymianie czujnika nie będę go w stanie ustawic w prawidłowym położeniu.

Hugo - 19-12-2016, 17:43

Na początku sprawdziłbym czy klapka w przepustnicy nie zacina się od nagaru.
Anonymous - 19-12-2016, 19:49


Hugo - 20-12-2016, 07:53

Hyzz napisał/a:
Poluzuj śrubkę w przepustnicy która odpowiada za regulację położenia klapy,
W żadnym przypadku nie ruszaj żadnych śrubek na przepustnicy.
witor - 20-12-2016, 15:17

Czyli nie ruszać potencjometru przy pedale gazu tylko zainteresować się przepustnicą? Po paru ostatnich postach nie wiem czy ruszać śróbki na przepustnicy czy nie....

Dodam, że jakiś czas tem (rok może dwa) miałem podobne objawy (obroty czasami nie spadały poniżej 1000) Znajomy ruszył troszkę położenie potencjometru przy pedale gazu i wszystko było spoko przez dość długi czas. Teraz objawy wróciły i stąd mój początkowy pomysł żeby znowu ruszyć ten potencjometr.

plecho1 - 20-12-2016, 15:20

Nic nie ruszaj, lepiej zaopatrz się w interfejs VAG KKL i w program Evoscan i czytaj tematy o przepustnicy i o Evoscanie aby zdiagnozować problem a nie jeszcze bardziej namieszać rozkalibrowując fabryczne nastawy przepustnicy.
Tu masz temat o interfejsie i Evoscanie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group