Nasze Miśki - Galancer Evilution i Satarion oraz czarne GTO TT MK3
TommiCrazy - 13-03-2007, 01:19 Temat postu: Galancer Evilution i Satarion oraz czarne GTO TT MK3 Przyszla wkoncu pora na to ze i ja przedstawie swoje miski
Postaram sie wszystko edytowac i poprawiac na bierzaco
Zanim zaczne temat to wpierwszej kolejnoci PODZIEKOWANIA dla tych ktorzy mi przy tych samochodach pomagali, sluzyli rada i wierzyli w to ze sie to kiedys uda
MIKER ojciec chrzesny moich samochodow
BIBI "lukasz" od renault 5gtt
SEBA - machanik z krakowa , ex czlonek MKP
KRZYZAK , BARTEK i SAMBREMAN trzej apostolowie wiedzy z parafii najswietszych diamentow
TRUESPINMICE- zasianie ziarna STARIONOWEGO w polsce
KIEPUCZI- wiedza i rozsadek w kwestii tuningu
SHOWEL DORIAN -pomoc w zalatwianiu czesci
JAPANEZE i PIOTR MITKARS- dealerzy w dobrym slowa znaczeniu
TKOCHAJ- zapaleniec ktory tez uwierzyl w galanty
oraz wszystkim entuzjasta mitsubishi
DLA ULATWIENIA CZYTELNOSCI TEMATU PODPISY POD FOTKAMI
POSIADANE AUTA TO
GALANT e39 1992 chatchback dynamic 4 , w ktorym zalozny juz jest silnik od lancera evo z modyfikacjami , autko to jeszcze nie jezdzi po ulicach, silnik juz byl odpalany ale czeka go jeszcze dluga droga do oficjalnej prezentacji.
docelowo bedzie auto do zabawy , przewidziana klatka i maxymalne odchudzenie, silnik ma produkowac okolo 350-400 koni.
Starion EX 2000 turbo, wersja WIDEBODY z 1989 roku
na dzien dzisiejszy na seryjnym turbo dysponuje moca okolo 200 koni , tego auta nie da sie opisywac, do niego trzeba wsiasc i odpalic.
oraz moj stary poczciwy Galancik 2.0 8v z 1990 roku ktory przeszedl wszelkie ewolucje mojego podejscia do tuningu ( lacznie z wies tuningiem) autko jest synonimem nie zawodnosci, w rodzinie od 92 roku, przejechalo europe tam i spowrotem kilka razy, usterke po ktorej nie zapalil mial tylko kilka razy w swoim zyciu i to zawsze pod domem.
autko nie jest juz w zbyt dobrym stanie ale od dwuch lat siedzi w garazu i czeka na dopieszczenie ktoregos pieknego dnia.
Zanim zaleje temat fotkami to kilka linkow do wywiadow czy linkow VIDEO
Arykul na FURIOUS PL
http://furious.pl/article/starion/index.htm
film na Youtube "starion"
http://www.youtube.com/watch?v=1F1CkSG8XGM
wnetrze galanta e33
komora silnika galanta e33 z silnikiem 2.0 8v ohc
te auta to moje skarby, puki niema mnie w polsce bawie sie w kolecjonowanie czesci, pewnego pieknego dnia autka te wyjada na ulice
FOTKI SAMOCHODOW NA CODZIEN
jeszcze oryginalne stan pod maska stariona
po paru zmianach na dzien dzisjejszy, napewno bedzie wiecej blysku i koloru niebeiskiego
------------------------------------------------------------------------------------------------
TURBINY KTORE MAM
-turbina z evo III wersja TD05h Big 16g do stariona pasuje po kosmetycznych przerobkach, jak widac kolektor z stariona obok turbiny
-Jak widac roznice seryjnego turbo pomiedzy turbem HKS T04Z, kiedys trafi na poklad do galanta, narazie zadne graty ktore mam nie sa w stanie zniesc obciazen jakie to turbo wyprodukuje
-turbo HKS T04Z w pelnej okazalosci
-Seryjne turbo stariona, w naprawde dobrym stanie, tylko stara technologia i duzy turbo lag
-turbo z evo 8 wraz z kolektorem i osprzetem
-tak wyglada turbo big 16 z evo 8 w porownaniu z starionem
kolejne turbo td05h big 16g jesli wierzyc sprzedawcy ma ono czesci z garretta t28 w celu zwiekszenia wydajnosci i szybkosci wkrecania sie
-kolektor do galanta pod duze turbo i wyjscie na westgate zewnetrzny 46mm
--------------------------------------------------------------------------
NARESZCIE UDALO MI SIE DORWAC DYFER Z SZPERA , zabawka do driftu juz jest
dyfer ma 39 zembow na " crownwheel'u " co daje przelozenie 3,55 starion na takim setupie osiaga duze predkosci, teraz mysle o sprowadzeniu crownwheel'u z australii gdzie w roku 87 wystepowaly w przelozeniu 3,91 co znaczaco poprawialo przyspieszenie tego autka.
a tak wygladal dyfer z mechanizmem roznicowym dla porownania
---------------------------------------------------------------------------------------------
Komplet Pouliretanowych zabawek do stariona
-----------------------------------------------------------------------------------------
SILNIK
silniczek z evo2 , jesli wiezyc sprzedawcy to jest on zakuty na JE PISTONS i jest zrobiony stroker kit, tak ze jego pojemonosc przekracza dwa litry, silnik ma bardzo duzo nowych czesci zostal sprzedany gdyz evo dostalo porzadnie w tyl i poszlo na zlom
pokrywa zaworow do 4g63t w kolorze jaki bedzie pod maska w galacie
troche blysku pod maska i lustrzanego odbicia
pokrywa w okazalosci z lusterkiem
jedno z moich psykadelek, zawor upustowy
Pompa walbro 255 , dwie sztuki , jedna do stariona jedna do galanta
intercoolery , jeden z evo7 drugi do escorta rs cossworth
intercooler z evo 3 przed galantem
fotel ten bedzie wsadzony do galanta wraz z 6scio punktowymi pasami sabelt
6 kilogramowy fotel cobra evolution
custom wydech w starionie z nierdzewki, nie jest to oryginalny HKS ale kopia do lancerow evo
truespinmice - 13-03-2007, 17:55
Moje gratulacje!
Kolejny Starion zawitał w nasze grono!
Pociesze cię. Pomimo tego, że w papierach masz G54B (2.6T), to pod maską masz 4G63T (2.0T) - bez wątpliwości Widać to gołym okiem po pokrywie zaworów. Silnik 2.6 wygląda tak:
Co do auta, to wygląda bardzo, ale to bardzo ładnie. Elementy silnika (ogółem pod maską) są w bardzo ładnym/dobrym stanie, wnętrze też niczego sobie. Z zewnątrz wygląda OK, choć czerwony nie jest moim faworytem
Podsumowując: auto ma (prawie) wszystko na swoim miejscu, więc można powiedzieć , że jest to prawdziwy okaz
Czekam na dalszy rozwój akcji i kolejne fotki (w LEPSZEJ rozdzielczości).
Hugo - 13-03-2007, 20:00
Ale piękny ten Starion. Szczególnie na fotce z boku. A te felgi... I jego stan...
mlun - 13-03-2007, 21:13
Nie no furka wypas:P Można wiedzieć ile za nią dałeś?
TommiCrazy - 13-03-2007, 21:35
oferta byla za 7500...poszla po utargowaniu tysiac mniej...... jeszcze nie zarejestrowana..... ale napewno gdzies jakies ukryte koszta sie pojawia...w to niewatpie..... trzeba sie autku przyjzec jak bedzie okazja
TommiCrazy - 14-03-2007, 00:40
ciekaw jestem jaki olej mam stosowac...skoro nawet nieznam jego ostatniego wlasciciela... jak to sprawdzic jesli ksiazka serwisowa skonczyla sie pare latkow temu?
co najlepiej lac do takiego silnika by postawic na jego zywotnosc?
truespinmice - 14-03-2007, 14:16
TommiCrazy napisał/a: | ciekaw jestem jaki olej mam stosowac...skoro nawet nieznam jego ostatniego wlasciciela... jak to sprawdzic jesli ksiazka serwisowa skonczyla sie pare latkow temu?
co najlepiej lac do takiego silnika by postawic na jego zywotnosc? |
do tego typu silnika to najlepszym rozwiązaniem jest syntetyk, ale , że nie wiadomo co było, jakie było i co tak naprawdę silnik jeszcze reprezentuje to bezpiecznie jest zalać półsyntetyk.
Oczywiście nie byle jaki BEZ OSZCZĘDZANIA jedyne co polecam to Valvoline VR1 10W60 (ok. 40zł za litr w zależności od dilera) lub hardcorowa wersja: MOTUL (różnie, w zależności od dilera: do 300zł za 4litry).
Nie ma oszczędzania na oleju , jeżeli mowa o turbobenzynie
Auto ma służyć do (jakieś tam) zabawy, więc lekko nie będzie miało, dlatego trzeba zadbać o "dobrą kondycje".
W ogóle TB to specyficzne auto i wymagają specyficznej opieki/wiedzy (przynajmniej na początku).
No i oczywiście zmiana oleju i filtra (też dobrej firmy ) co 5tys km. Lub raz do roku (jak ustawa mówi ).
Ja to też bym wymienił odrazu pare rzeczy :
1) płyny: silnik , skrzynia, dyfer, hydraulika, wspomaganie, chłodzenie itp. (miker mówił , że podobno stał od 98?)
2) filtry
3) przewody + świece (warto - zadbać o dedykowane NGK - poczujesz różnice w porównaniu do tego noname setup'u co teraz masz) ,ewentualnie jak myślisz o dużym boost up'ie to świece z większą przerwą + może czerwona cewa boscha.
4) resztę w zależności od stanu.
Ale te pierwsze 3 punkty są ważne. Trzeba dbać o to auto , bo nie lubi fuszerki........potem to się odbije
Jeżeli stać cię na Motul'a to go bierz bez zająknięcia. Aha polecam też jako lekturę forum TK (turbo killersi) - ogromna baza wiedzy na temat turbo (używanie, eksploatacja, mody, tuning itp. itd.)
Krzyzak - 14-03-2007, 14:28
truespinmice napisał/a: | (miker mówił , że podobno stał od 98?) |
jesli to fakt, to do wymiany dorzucilbym WSZYSTKIE el. gumowe - a szczegolnie uszczelnienia silnika oraz gumy w zawieszeniu
co do oleju - moze to jednak przesada z tymi super drogimi??? - gdy byl Starion produkowany, to nikomu sie nawet nie snily tak dobre oleje, wiec sadze, ze na tanszym polsyntetyku (np. Mobil Super S) tez spokojnie pochodzi - wazne, by dac turbawce sie ostudzic i by wymieniac olej co 5 tkm wlasnie
acha - Tomku - edytuj temat, bo masz tam Evilution zamiast Evolution
truespinmice - 14-03-2007, 14:38
Krzyzak napisał/a: | co do oleju - moze to jednak przesada z tymi super drogimi??? |
czy ja wiem czy Valvo jest taki drogi?? Napewno lepiej się sprawuje (i ma lepsze właściwości) niż pozostała konkurencja.
To zdanie nie tylko moje.
Krzyzak napisał/a: | acha - Tomku - edytuj temat, bo masz tam Evilution zamiast Evolution |
chyba właśnie o to chodziło (evil)
TommiCrazy - 14-03-2007, 15:54
Rozgladalem sie ostatnio za czesciami na necie, duzo jest do kupienia wlasnie w USA ale glownie do wersji 2,6... tak wogole czy poza silnikime w tych wersjach byly jakies inne roznice? jesli chodzi o zawieszenie, hamulce, uklad przeniesienia napedu itd.. musze wiedziec takie rzeczy w pierwszej kolejnosci.
znalazlem takie rzeczy jak Upgradowane kola zamachowe, sprzegla, turbo ale wwersji napisane conquest 2.6.... wiec czy to bedzie pasowac do 2.0?..... znalazlem nawet lancuch rozrzadu do 2,6.... niewiedzialem ze tam byl lancuch... jestem pelen podziwu
dotego auto zaczyna mnie z opisow coraz bardziej zaskakiwac, bardzo chwalone jest za hamulce, wentylowane wszystkie 4ry, napisane ze jak na cywilne auto to az zadobre... to auto chyba bylo naprawde wiecej warte niz pieniadze za ktore mozna bylo je kupic.
Obejrzalem juz mase filmow z uwczesnych wyscigow, auto naprawde na tle konkurencji wypadalo niesamowicie dobrze.
Bude mam z 2,6 wiec wiem juz ze zawiecha , hamulce podejda bez problemu..... ale co z ukladami wydechowymi... nic nieznalazlem jesli chodzi o jakies polerowane kolektory... czy tu mozna wykozystac elementy do silnikow evo 1g ?
Hubeeert - 14-03-2007, 15:58
W EVO silnik jest w poprzek a w Starionie jak?
Wzdluz. Oprocz bloku nie ma raczej podobienstw miedzy nimi a w bloku pewnie tez nie za duzo.
truespinmice - 14-03-2007, 16:48
TommiCrazy napisał/a: | tak wogole czy poza silnikime w tych wersjach byly jakies inne roznice? |
wersje 2.0 od 2.6 różniły się:
-inna skrzynia
-inny dyfer
-inne półosie tylnie
-inny (ciut większy wydech)
-inne tylnie zawieszenie
-układ kierowniczy
Oczywiście wszystkie te części (prócz zawiechy tylniej i po części układ kierowniczy - bo inny silnik) i tak pasują do siebie, nie zależnie od wersji auta. Poprostu były drobne różnice. Np. skrzynia i dyfer "mocniejszy" itp.
Hamulce od momentu wprowadzenia piast 5cio szpilkowych (narrowbody) były identyczne w każdej wersji (276mm). Obecnie można dostać wydajniejsze takich firm jak EBC (dostępne w PL).
TommiCrazy napisał/a: | Bude mam z 2,6 wiec wiem juz ze zawiecha , hamulce podejda bez problemu..... ale co z ukladami wydechowymi |
2.0 też wychodziły w WB, to był poprostu taki face lifting.
Układ wydechowy jak już napisałem nie różnił się zbytnio. Ale nie powinno cię to martwić, bo taniej cię wyniesie zrobienie sobie wydechu niż kupno z USA.
Generalnie wszystko możesz dostać, sprawdź:
http://www.kdmperformance.com/
http://shop.questperformance.com/catalog/
Poza tym, zapoznaj się z forum (warto, bo ludzie też "modzą"):
http://www.austarion.com/
http://www.26liter.us/
http://starquest.i-x.net/
http://www.starquestclub.com/forums/home.php
http://www.tristarion.com
http://www.starion-turbo.co.uk/
i jeszcze sporo innych....
TommiCrazy - 14-03-2007, 18:51
Hubeeert napisał/a: | W EVO silnik jest w poprzek a w Starionie jak?
Wzdluz. Oprocz bloku nie ma raczej podobienstw miedzy nimi a w bloku pewnie tez nie za duzo. |
no nieda sie niezauwazyc ze silnik sie przekrecil o 90 ale jednak ludzilem sie ze bedzie cos z nowszych 4g63 pasowac.... to z tego powodu ze jest tego sporo na sprzedaz...... ale widze ze linki do sklepow tez juz sa podane wiec zobaczymy co tam jest dostepne.
a co do wydechow...... tak niedokonca jestem przekoanny do samorobek, kwestia jakosci spawow itp... chyba ze ktos umie skopiowac dedykowany wydech wg wszsytkich rozmiarow i srednic to niemam nic przeciwko.
Jak kupilem pol roku temu dedykowany caly uklad scorpiona do r5 turbo bylem bardzo zaskoczony jak cicho autko chodzi a jak wydech poprawil osiagi autka... zadnego zbednego huku tylko konkretny efekt
saphire - 14-03-2007, 19:34
Grunt to odpowiedni rezonans fali w wydechu i jest moc a równocześnie jest odpowiednio cicho. Wyliczenie tego w przypadku wydechu nie jest prostą sprawą.
truespinmice - 14-03-2007, 20:37
saphire napisał/a: | Grunt to odpowiedni rezonans fali w wydechu i jest moc a równocześnie jest odpowiednio cicho. Wyliczenie tego w przypadku wydechu nie jest prostą sprawą. |
w turbo nie za bardzo ważne są zjawiska falowe polecam lekturę Grzegorza Grabowskiego (Hubert zamieścił na forum) oraz forum TK.
U mnie w mieście jest jeden gość co spawa zawodowo (tig'iem) i zna się na tym co robi nie od dziś - można powiedzieć mistrz w swoim fachu . Koszt samego przelotu bez żadnych "puszek" zamyka się w 500zł już z materiałami (zależy gdzie się kupi kwasówke). A dedykowany przelot z końcowym to kwota rzędu $500-$600. Sam downpipe kosztuje od $120 w góre + koszty przesyłki.
Wracaj no tu do Polski , a nie na odległość będziesz auto tuningować
|
|
|