To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Samodzielna wymiana rozrządu

krzysieg - 22-12-2016, 10:21
Temat postu: Samodzielna wymiana rozrządu
Witam
Mam colta z silnikiem 1.3 , 12V , 75 km .
Chciałbym samemu wymienić pasek rozrządu i napinacz .
Do tej pory przy silniku wymieniałem paski osprzetu ,regulowałem zawory , wymieniałem świece , olej , demontowałem i spawałem kolektor wydechowy .
Nie wiem jaki jest stopień trudności ale myślę ze z pomocą
sobie poradzę .
Prosiłbym o podpowiedzi na co uważać , na co zwrócić uwagę.
Oczywiście mam zamiar sie za to zabrać po świętach .

robertdg - 22-12-2016, 17:20

Dasz rade, kwestia odkrecenia kola pasowego, musisz pilnowac zgodnosci markerów na kołach i wszystko bedzie OK, po udanym montazu robisz 2 probne obroty walem i kontrolujesz polozenie markerów.
krzysieg - 23-12-2016, 15:27

Będę potrzebować klucz udarowy ?
Dostęp chyba po zdjęciu koła przez nadkole czy od góry ?

pozdrawiam

robertdg - 23-12-2016, 20:39

Od strony koła po zdjeciu nadkola, klucz udarowy przydatna rzecz ;-)
kaczka81s - 23-12-2016, 21:30

Ewentualnie zablokuj jakoś wał korbowy i rozrządu, a obejdzie się bez pneumatyka, polecam za to klucz dynamometryczny, napinacz i koła pasowe dokręca się odpowiednimi momentami. Masz simmeringi? Kup sobie klej do gwintów, zastosuj na śruby od kół pasowych i napinacza. Generalnie stosuję na wszystkie obracające się elementy, zapobiega odkręcaniu :mrgreen: kiedyś w toyocie nie zastosowałem do koła pasowego od pompy olejowej i się śruba popuściła, na szczęście skończyło się na wymianie samego kółka pasowego, obrobiło się, ale rozrząd ocalał :biggrin:
krzysieg napisał/a:
Nie wiem jaki jest stopień trudności ale myślę ze z pomocą
sobie poradzę .
Prosiłbym o podpowiedzi na co uważać , na co zwrócić uwagę.

Pierwszy raz może wydawać się trudny, ale to nie V6 i nie masz się czego bać.
Najpierw ustaw na znaki fabryczne, zawsze możesz dodatkowo dać swoje, ja często tak robię jak skomplikowane. Puszczasz napinacz zwalasz pasek, zakładasz nowy, sprawdzasz znaki i kręcisz dwa razy wałem korbowym, jeśli wraca na znaki jest dobrze, ja dla pewności kręcę tak kilka razy. Czasem jest malutka różnica po założeniu nowego paska w znakach, nie należy się tym przejmować, wynika to z tego że nowy pasek jest sztywniejszy i mniej rozciągnięty od starego.

plecho1 - 23-12-2016, 21:38

Tu masz schemat rozrządu http://www.akbi.pl/mp/pdf/colt_cj_13_rozrzad.pdf
Najczęściej blokowałem wał poprzez wrzucenie 5 biegu i wciśnięcie hamulca, jeszcze mi się nie zdrzayło żeby śruba nie puściła.

Krzyzak - 25-12-2016, 17:14

Zawsze można zablokować wieniec na skrzyni - tylko że w CJ1 jest skrzynia z silnikiem złączona dodatkowym, aluminiowym wzmocnieniem na 4 czy 6 śrub, więc ciut więcej rozkręcania niż blaszka na 2 śruby w V6.
krzysieg - 25-12-2016, 21:43

Krzyzak napisał/a:
Zawsze można zablokować wieniec na skrzyni - tylko że w CJ1 jest skrzynia z silnikiem złączona dodatkowym, aluminiowym wzmocnieniem na 4 czy 6 śrub, więc ciut więcej rozkręcania niż blaszka na 2 śruby w V6.

Chyba najprościej będzie kluczem udarowym elektrycznym - odpadnie problem z zablokowaniem , po za tym auto by musiało być na podnośniku abym od dołu wsadził klucz z długą rurką bo jest pewnie mocno dokręcone .

Krzyzak - 27-12-2016, 08:55

krzysieg napisał/a:
auto by musiało być na podnośniku
nie musi - wszystko co opisałem robię z podłogi i bez podnośnika czy kanału
kaczka81s - 27-12-2016, 13:40

krzysieg napisał/a:
Chyba najprościej będzie kluczem udarowym elektrycznym

Odkręcić tak, tylko dokręcić polecał bym klucz dynamometryczny jak pisałem wyżej i klej na śrubę. Choć przyznam się że dokręcałem kola pasowe pneumatykiem, ale było to za czasów pracy w warsztacie z 9 lat temu (szef kazał, pracownik musi :wink: )

krzysieg - 06-05-2017, 17:31

Dopiero teraz się za colta wziąłem z braku czasu narzędzi i pogody...
Kupiłem klucz elektryczny udarowy 1/2" 400 Nm 450 W Hamron z jula .
Klucz z odkręceniem koła sobie radzi , śruby dokręcone wcześniej ręcznie długim kluczem .
Niestety śruby na kole pasowym nie ruszy .
Nawet jakbym zablokował koło nie dam rady mocniej odkręcić niż ten klucz bo dostęp jest tylko od nadkola , od góry klucz nie wejdzie .
Także chyba się poddaje :doubt: nie mam warunków do tego .

Tomex - 17-06-2020, 15:03

krzysieg napisał/a:

Niestety śruby na kole pasowym nie ruszy .


Sprzęt z Jula raczej nie sprawdza w takich sytuacjach.. Jeżeli koniecznie musi to być klucz, który da radę z kołem pasowym - to radziłbym wziąć z pokroju Chicago Pneumatic, Ober lub Fuji (więcej info o parametrach i cenach znajdziesz tutaj: Edit. Myślę, że z takim narzędziem powinieneś móc wtedy od góry rozwiązać problem :) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group