To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Identyfikacja błędów silnika - 25, 43 i 51 oraz błąd 35 AWD

volvox_globator - 27-12-2016, 08:28
Temat postu: Identyfikacja błędów silnika - 25, 43 i 51 oraz błąd 35 AWD
Dzień dobry.
Wracając ze Szwajcarii przy bardzo niskim stanie paliwa zapalił mi się "check engine". Jedyny fizyczny negatywny objaw to lekkie mulenie "zawieszenie się" przy 3tys obrotów.

Po sprawdzeniu kodów błędów mam:

43 - TPS - Timing Piston Position Sensor System
25 - TCV - Timing Control Valve
51-EGR - position sensor

Dodatkowo błąd numer 35 skrzyni rozdzielczej - F/W switch.
Ktoś wie który to konkretnie czujnik?
Mam kupiony zestaw wszsytkich czujników (5 sztuk) ale może wystarczy wymiana konkretnego. (Błąd występuje tylko podczas jazdy na tylnim napędzie, jazda 4x4 nie powoduje wyrzucania błędu).

Ktoś może mi pomóc stwierdzić co się dzieje?
Wiem że kody 25 i 43 mogą występwać razem. Czy do wymiany czujnika TPS potrzebny jest demontaż pompy?

Obecnie check zapala się po jakimś czasie od ruszenia, ale nie widać żadnych negatywnych objawów poza świecącym "checkiem".

TangoKK - 27-12-2016, 18:45

Do wymiany TPS nie trzeba wyciągać pompy. Przy takiej ilości błędów wcale nie wiadomo czy TPS jest zepsuty :?
Georg - 27-12-2016, 20:56

volvox_globator napisał/a:
Dodatkowo błąd numer 35 skrzyni rozdzielczej - F/W switch.
Ktoś wie który to konkretnie czujnik?

Metoda warsztatowa - jedna osoba przełącza lewarek napędów - druga kolejno rozłącza wtyki i sprawdza, który czujnik nie zamyka/nie otwiera obwodu. Czujników na skrzyni transferowej jest pięć - wszystkie zero-jedynkowe.

wojtekkkkk - 27-12-2016, 21:41

żeby odczyt był wiarygodny trzeba skasować błędy, przeprowadzić jazdę testową i odczytać ponownie. Jazdą z małą ilością paliwa można uszkodzić bardzo drogie elementy pompy.
volvox_globator - 28-12-2016, 08:52

dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Odpowiedź Mitsubishi na pytanie o możliwe przyczyny błędów 25 i 43 była że błędy te (oba razem) powodowane są zbyt małym przepływem paliwa (a przyczyn za małego przepływu paliwa może być wiele) lub awarią czujnika (informacja z PajeroOwnersClub.co.za)

Zrobiłem tak jak piszecie: skasowałem błędy, dziś wymieniam filtry paliwa i zobacze czy błąd będzie dalej wyskakiwał. Jeśli tak to wymieniam TPS i wtedy zobaczę co dalej.

EGR, przepstnica i dolot idzie do czyszczenia.
A błąd skrzyni rozdzielczej mam już od roku, któryś czujnik przestaje działać po tym jak się rozgrzeje (kilkadziesiąt kilometrów jazdy), błąd wyskakuje jedynie na tylnym napędzie, 4x4 nie wyrzuca błędu. Wymienie wszystkie czujniki dla świętego spokoju.

Dam znać o efektach.
Dziękuje raz jeszcze za chęć pomocy.

[ Dodano: 21-01-2017, 18:19 ]
Dla potomnych: wymia czujnika TPS, czyszczenie EGR i wymiana czujników skrzyni rozdzielczej zlikwidowala problem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group