[04-13]Colt CZx - Czujnik temperatury powietrza dolotowego
maramass - 27-12-2016, 12:34 Temat postu: Czujnik temperatury powietrza dolotowego Hej ostanio wywaliło mi błąd tego czujnika dodam że jak podłączę kompa to temperatura skacze np 2-10-4-8 itp obroty falują przestają jak jest rozgrzany. Pytanie gdzie zlokalizuję ten czujnik czy można go umyc itp??
colt 1.3 2004 r 95km
Bizi78 - 27-12-2016, 13:03
Bodajże w MAP sensorze.
Na schemacie nr. 8.
http://mmc-manuals.ru/man...1507AB00ENG.pdf
Najlepiej sprawdź nr. na swoim i poszukaj używki na allegro.
artpla1978 - 29-12-2016, 21:33
ja swój umyłem benzyna ekstrakcyjna - cały był pokryty kleistą mazią i po tej operacji dziala jak należy
maramass - 04-01-2017, 17:48
panowie które to silniczek krokowy na tym schemacie????
http://mmc-manuals.ru/man...1507AB00ENG.pdf
Pawlik84 - 04-01-2017, 18:40
Tu nie ma silniczka krokowego.
Silnik krokowy jest integralną częścią całej przepustnicy. Nr. 5 http://mmc-manuals.ru/man...4375AB00ENG.pdf widok z drugiej strony
maramass - 05-01-2017, 11:28
Witam czy można go jakoś umyć od środka, czy demontaż przepustnicy nie spowoduje mi problemów ?
Pawlik84 - 05-01-2017, 12:05
Przepustnice możesz odkręcić jest na 4 śrubach. I możesz ją dokładnie wyczyścić. Dodatkowo możesz sprawdzić styki elektryczne na kostce (popsikać spray kontaktem). Krokowy to silnik elektryczny i jego raczej się nie naprawi. Dlatego zwykle trzeba wymienić całą przepustnicę na nową lub używkę.
A w czym jest dokładnie problem? Może sprawdź napięcie na kostce, oporności na czujnika MAP.
maramass - 10-01-2017, 09:27
czasami falują obroty silnika jak jest zimny, jak się nagrzeje problem ustaje
[ Dodano: 10-01-2017, 09:28 ]
jak sprawdzić napięcie i oporność czujnika map( co to jest) jestem zielony
Pawlik84 - 10-01-2017, 10:03
U mnie tez czasami falują/skaczą na 2200 obroty jak jest silnik zimny na ssaniu. Jak auto sie rozgrzeje powyżej 50/60 stC. to jest wszystko ok. Ponoć ten typ tak ma.
Tu masz wtyczke MAP SENSORA: http://mmc-manuals.ru/man...4709AB00ENG.pdf
http://mmc-manuals.ru/man...4710AB00ENG.pdf
Robisz pomiar między pinem 3 a 4 w czujniku
I dane:
13 - 17 kΩ (at -20°C)
5.3 - 6.7 kΩ (at 0°C)
2.3 - 3.0 kΩ (at 20°C)
1.0 - 1.5 kΩ (at 40°C)
0.56 - 0.66 kΩ (at 60°C)
0.30 - 0.36 kΩ (at 80°C)
Im wyższa temperatura silnika tym niższa oporność podobnie jak z czujnikiem temperatury chłodziwa. A napięcie coś koło 5V. Musze sprawdzić
maramass - 10-01-2017, 13:43
ok kolego super dzięki sprawdzę,
I dane:
13 - 17 kΩ (at -20°C)
5.3 - 6.7 kΩ (at 0°C)
2.3 - 3.0 kΩ (at 20°C)
1.0 - 1.5 kΩ (at 40°C)
0.56 - 0.66 kΩ (at 60°C)
0.30 - 0.36 kΩ (at 80°C)
czy mogę to mierzyć na odpalonym silniku?
W sensie odpinam kostkę i mierzę?
[ Dodano: 10-01-2017, 13:47 ]
pomiaru dokonać na wtyczce map sensora czy tej drugiej ( http://mmc-manuals.ru/man...4709AB00ENG.pdf )?
Bizi78 - 10-01-2017, 14:15
maramass napisał/a: | czy mogę to mierzyć na odpalonym silniku?
W sensie odpinam kostkę i mierzę? |
Ja bym nie ryzykował bo może wywalić błąd, który trzeba będzie później skasować.
Najlepiej wymontować sensor i w domu sprawdzić.
Temp. otoczenia zmieniać za pomocą suszarki i kontrolować termometrem.
Pawlik84 - 10-01-2017, 14:43
Robisz pomiar czujnika a nie wtyczki.
Tak jak napisał Bizi zabierz go do domu albo sprawdź ile jest teraz stopni na zewnątrz i przypasuj czy pasuje choć jeden z wyników.
maramass - 10-01-2017, 18:38
dziekuję za wyjasnienia, biorę sie jutro do roboty
[ Dodano: 18-05-2017, 16:22 ]
po zmierzeniu pokazuje 5,9 w pokoju
|
|
|