To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - problemy z biegami/skrzynią manualną Space wagon 2.0td 1997r

FIBO - 30-12-2016, 13:00
Temat postu: problemy z biegami/skrzynią manualną Space wagon 2.0td 1997r
Witajcie

Mam problem z biegami w Space wagonie 2.0TD 1997r

Sprawa wygląda następująco:

1 wchodzi normalnie
z 1 na 2 to już trzeba się nieźle na siłować żeby weszła
z 2 na 3 jak pociągnę jeszcze na 2 do siebie i przebije na 3 to wchodzi gładko
z 3-4 loteria raz dobrze a raz w ogóle nie wchodzi
5 wchodzi dobrze

to co sam sprawdziłem. linki chodzą bdb, gumy przy linkach nie pozrywane, mocowania przy skrzyni i w środku linek nie pokrzywione, wymieniony olej w skrzyni


Co mogę jeszcze sprawdzić, co może być zepsute?
Czy po prostu olać temat i kupić drugą skrzynię(jeśli tak to może ktoś ma na sprzedaż)?

milo - 30-12-2016, 15:35

Jak biegi wchodzą na luzie :?:
FIBO napisał/a:
Co mogę jeszcze sprawdzić, co może być zepsute?

Układ może byc zapowietrzony wysprzęglik nie dokońca wysprzęglone sprzęgło kłopoty z wrzucaniem biegów , lub siada skrzynia łożyska itd
FIBO napisał/a:
Czy po prostu olać temat i kupić drugą skrzynię(jeśli tak to może ktoś ma na sprzedaż)?

Nie zawsze używana skrzynia będzie dobra a przebiegi pewnie maja duże
FIBO napisał/a:
wymieniony olej w skrzyni

Na jaki ?

FIBO - 30-12-2016, 16:28

Jak biegi wchodzą na luzie :?:

- biegi na luzie można wbijać we wszystkie strony bez problemu

Układ może byc zapowietrzony wysprzęglik nie dokońca wysprzęglone sprzęgło kłopoty z wrzucaniem biegów , lub siada skrzynia łożyska itd


- wymieniłem w układzie wysprzęglającym płyn oraz odpowietrzyłem, brak wycieków

Na jaki ?

- ATF

robertdg - 30-12-2016, 17:40

Jezeli biegi na zgaszonym silniku wchodza bez problemu, to masz problem z wysprzeglaniem skrzyni:
pompa, wysprzeglik, lapa sprzegla, tarcza/docisk/lozysko oporowe - któres z tych daje popalić

FIBO - 30-12-2016, 18:03

jakiś czas temu sprzęgło było wymieniane kompletne i było to samo, chociaż nie wiem jak wyglądała łapa w sumie to co mogło by się z nią stać?
robertdg - 30-12-2016, 18:21

Albo sie wyrobilo osadzenie na kulce, ewentualnie gdzies jest juz zmeczona, zdarzalo sie ze te lapy pekały
FIBO - 30-12-2016, 20:02

Znalazłem zestawy naprawcze do pompy sprzęgła oraz do wysprzęglika.
Kupie wyczyszczę zaleje świeżym płynem jak to nie to zajmę się sprzęgłem oraz sprawdzę łapę.

milo - 31-12-2016, 08:03

FIBO napisał/a:
Na jaki ?

- ATF

Powinien byc 75W85
FIBO napisał/a:
Znalazłem zestawy naprawcze do pompy sprzęgła oraz do wysprzęglika.

W wysprzęgliku mogą być wżery itp nie zawsze zestaw naprawczy pomoże na sam początek dobrze odpowietrz
FIBO napisał/a:
biegi na luzie można wbijać we wszystkie strony bez problemu

Zobacz jak będzie jak przed zmiana biegu w czasie gdy pracuje silnik naciśniesz kilka razy sprzęgło jak biegi wchodzą

FIBO - 31-12-2016, 12:29

jakiego DOT`a zastosowac bo jest teraz 4 a nie wiem czy jest różnica w scisliwosci z 3

w nizszych temperaturach biegi lepiej wchodza.

po odpaleniu na jalowym dzialaja podczas jazdy objawy jak w poscie pierwszym

milo - 31-12-2016, 16:02

FIBO napisał/a:
jakiego DOT`a zastosowac bo jest teraz 4 a nie wiem czy jest różnica w scisliwosci z 3

Wg manuala DOT 3 lub DOT 4
FIBO napisał/a:
w nizszych temperaturach biegi lepiej wchodza.

Powinny gorzej ale masz zalany olej atf przy oleju 75W85 inaczej by było
FIBO napisał/a:
po odpaleniu na jalowym dzialaja podczas jazdy objawy jak w poscie pierwszym

Jak pisałem wczesniej wcisnij kilka razy sprzęgło i zmień bieg zobacz czy bedzie róznica

FIBO - 25-02-2017, 20:13

Po dłuższej przerwie opisuje co poczyniłem z biegami.

Zestaw regeneracyjny do wysprzęglika, pompy sprzęgła, świeży DOT4 oraz odpowietrzenie. Sprzęgło zrobiło się twardsze lecz nie zmieniło się nic jeżeli chodzi o płynność zmiany biegów.

Z dodatkowych obserwacji:
Biegi bez odpalania silnika wchodzą wszystkie jak w masło z 1 na 2 z 2 na 1 z 5 na 2 po prostu wszystko. Po odpaleniu silnika dopiero pojawiają się te problemy opisane na samym początku tematu.

edit:
Podczas jazdy na 3 i 5 podczas przyspieszania dzwignia zmiany biehgow rusza do tylui a po odpuszczeniu gazu wraca(biegi nie wyskakuja)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group