To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Auto niechce jechać ,dławi się i szarpie

Anonymous - 05-01-2017, 15:39
Temat postu: [Cari 1.6] Auto niechce jechać ,dławi się i szarpie
Witam wszystkich w ostatnim czasie miewam problemy z furą ponieważ cari niema siły jechać do przodu ani do tyłu nawet z górki i gaśnie.Muszę dodawać gazu teraz aby mogła jechać ale nigdy tego typu problemów nie miałem.
Gdy jade z 20kmh na 1 biegu to tez szarpie.

[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 03-02-2017, 21:58 ]
Temat zamknięty na prośbę autora.

apg2312 - 05-01-2017, 15:44

Kontrolka CE się świeci ?
Anonymous - 05-01-2017, 16:04

apg2312 napisał/a:
Kontrolka CE się świeci ?

Nie świeci się.

milo - 05-01-2017, 22:47

Hyzz napisał/a:
Gdy jade z 20kmh na 1 biegu to tez szarpie.

Przyczyn moze być wiele ale zacznij od świec

plecho1 - 06-01-2017, 08:51

Tak jak napisał milo, zacznij od sprawdzenia układu wysokiego napięcia a jak nie pomoże, to wymień filtr paliwa i sprawdź wydajność pompy paliwowej. A jak sprawdzałeś błędy silnika? W tym roczniku błędy da się wymrugać poprzez zwarcie pinów 1 z 4 w złączu OBD, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli błędów w ten sposób nie sprawdzałeś to jednak warto to zrobić bo to nic nie kosztuje a potrafi wiele wyjaśnić.

Anonymous - 06-01-2017, 12:33

Zrobiłem diagnozę z tego poradnika ale nic nie mruga zero krótkich i długich.
Tydzień temu czyściłem przepustnice i wymieniałam akumulator i od tego czasu autem nie jeździłem , czy to przez to tak się dzieje ? kolejna sprawa jest ,że rura wydechowa tuż pod silnikiem jest troszkę dziurawa bo głośno ryczę coś no i jak kawałek pojadę i obroty spadają to jakby coś strzelało.
Czy te rzeczy są ze sobą powiązane ?

apg2312 - 06-01-2017, 12:39

Hyzz napisał/a:
i wymieniałam akumulator

Zacznij od nauki obrotów
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Hyzz napisał/a:
rura wydechowa tuż pod silnikiem jest troszkę dziurawa

Warsztat, trzeba zaspawać, lub wymienić.

plecho1 - 06-01-2017, 15:00

Tak jak napisał apg2312, zacznij od nauki obrotów, instrukcję bezproblemowo znajdziesz na forum.
xCrashx - 07-01-2017, 15:41

Rura to najprawdopodobniej przepalony łącznik elastyczny tłumika. Jeśli masz dostęp do szlifierki i trochę czasu i samozaparcia można to zrobić samemu. Kupujesz na allegro łącznik nie do spawania, ale skręcany na takie obejmy, odcinasz stary łącznik, montujesz nowy na paście do tłumików i po problemie, możesz też zdemontować i podjechać do kogoś kto pospawa Ci to za przysłowiową flaszkę. Ja zrobiłem na opaskach i paście i śmiga jak talala.

Jeśli chodzi o problem główny to możesz spróbować nauki obrotów, choć nie nastawiałbym się zbyt optymistycznie na to rozwiązanie. Skoro nie wywala żadnych błędów wykluczam również sondę lambda i przepływomierz. Przejrzyj cały układ elektryczny: świece zobacz czy mają odpowiednią szczelinę (benia 1.1mm, gaz 0,9mm o ile mnie pamięć nie myli), czy nie są zalane czymś, czy mają odpowiedni kolor (popielato białe lub kakaowo brązowe - tak powinny wyglądać). Potem możesz sprawdzić kable, gdy będzie trochę cieplej spryskać je wodą i zobaczyć czy nie strzelają, czy silnik nie zaczyna gorzej pracować itp. Potem zobacz rozdzielacz, czy nie są upalone styki, możesz je profilaktycznie też przeczyścić. Na końcu cewka zapłonowa, wykręć świecę i zobacz przy krótkim zakręceniu silnikiem (dotykając gwintem świecy masy, np. silnika) jaki ma kolor, jesli iskra jest biało - niebieska jest ok, jeśli pomarańczowo - czerwona, cewka do wymiany. To szereg czynności które nic nie kosztują, są proste do sprawdzenia i wykluczą ewentualne problemy z układem zapłonowy ;)

Anonymous - 10-01-2017, 20:43

Po wymieniałem te rzeczy o których wspominali plecho i crash bo faktycznie stan ich był nie za dobry.Problemy ustąpiły a nawet autko zrobiło się bardziej dynamiczne żwawsze ale to koniec dobrych wieści bo teraz narodziła się kolejna zagadka do rozwiązania mianowicie taka ,że dość szybko ubywa mi pewna tajemnicza substancja znajdująca w blaszanym pudełku bez której moja super fura nie mogła by jechać.
Żre mi teraz paliwa tyle ,że mógłby konkurować z Bugatti Veyronem o pierwsze miejsce w rankingu najbardziej paliwożernych autek.
Sprawdzałem też bak i przewody pod okiem wysoko wykwalifikowanych inżynierów hydrauliki i badania wykazały ,że niema żadnych nieszczelności.
Co mógłbym jeszcze sprawdzić ?

plecho1 - 10-01-2017, 22:46

Jeśli dalej masz nieszczelny wydech dodatkowo blisko sondy lambda to być może ta nieszczelność powoduje, że sonda widzi zbyt ubogie spaliny niż jest w rzeczywistości więc komputer silnika podlewa więcej paliwa by to zrekompensować więc spalanie przez to wzrasta. Bez podpięcia się interfejsem i bez sprawdzenia parametrów pracy silnika niewiele da się powiedzieć.
Anonymous - 11-01-2017, 10:25

Piszesz o tej sondzie za katalizatorem ?
plecho1 - 11-01-2017, 10:36

Piszę o pierwszej sondzie regulacyjnej, jeśli w jej pobliżu będzie nieszczelność to może to zafałszować jej wskazania i tym samym sterownik będzie niewłaściwie dobierał skład mieszanki.
apg2312 - 11-01-2017, 14:13

Hyzz napisał/a:
o tej sondzie za katalizatorem ?

plecho1 napisał/a:
o pierwszej sondzie regulacyjnej

A jest jakaś druga sonda lambda w tym modelu i roczniku ? ;)

plecho1 - 11-01-2017, 15:56

Tylko sprecyzowałem tak na wszelki wypadek :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group