[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Problem z rozładowywaniem akumlatora.
rybirek - 07-01-2017, 13:37 Temat postu: Problem z rozładowywaniem akumlatora. Witam, strasznie dawno tu nie zaglądam...
Mam problem z rozładowującym się akumulatorem i w związku z tym pytania.
Lancer 2009 , 1.8 Sportback (INVITE), nic nie dokładane poza alarmem.
1. Czy znajdę gdzieś schemat instalacji elektrycznej ?
2. Jaki powinien być prąd spoczynkowy akumulatora ?
3. Kilka miesięcy temu padł mi fabryczny moduł bluetooth, gdzie go znajdę, jak wygląda ?
Akumulator wymieniony jakiś rok temu.
brylekVFR - 07-01-2017, 13:52
1. Schemat znajdziesz w manualu w odpowiednim dziale.
3. Nad schowkiem przy nogach pasażera, trzeba zdemontować schowek i zajrzeć do góry i go zobaczysz. Jest odpowiedzi dział odnośnie BT i jak szybko diagnozować czy jest uszkodzony.
tyku - 07-01-2017, 16:33
rybirek napisał/a: | Mam problem z rozładowującym się akumulatorem i w związku z tym pytania. | Odłącz lub wymień moduł bluetooth na sprawny i po kłopocie z rozładowującym się akumulatorem. brylekVFR napisał/a: | trzeba zdemontować schowek i zajrzeć do góry i go zobaczysz. | Nie do końca tak jest. Trzeba jeszcze plastikową osłonę odkręcić i jeden kołek wyciągnąć.
https://www.youtube.com/watch?v=bqI61g756Po
https://www.youtube.com/watch?v=VChUIrMu_Sw
https://www.youtube.com/watch?v=8LtQpg_1Xd8
Przyda się krótki krzyżowy śrubokręt.
rybirek - 07-01-2017, 19:48
Dzięki, filmiki znalazłem już wcześniej.
Moduł wyciągnąłem, mam niestety "stary" 8785A010.
Zobaczę jak się będzie zachowywał bez niego.
Taka ciekawostka:
Moduł wyciągałem w trakcie jak się ładował akumulator. Skończyło się tym, że musiałem go na chwilę włożyć, żeby odblokować alarm po podłączeniu
Alarm ma zapamiętane układy po can ?
brylekVFR - 07-01-2017, 20:32
Ale jaki alarm, fabryczny? Ale chyba i tak nie powinien ingerować w to.
rybirek - 08-01-2017, 12:06
brylekVFR napisał/a: | Ale jaki alarm, fabryczny? Ale chyba i tak nie powinien ingerować w to. |
Chyba fabryczny (montowany w salonie), nigdy nie wnikałem w szczegóły. Służy tylko jako "straszak".
Też mi się wydawało, że to nie możliwe. Sekwencja była następująca:
- rozładowany akumulator, wyjęty bez odblokowania alarmu,
- wyjęty moduł,
- podpięty akumulator, syrena wyje, nie da się odblokować alarmu,
- odłączony akumulator,
- 2 powyższe punkty powtórzone,
- podpięty moduł,
- podpięty akumulator, alarm dało się wyłączyć.
brylekVFR - 08-01-2017, 12:19
rybirek napisał/a: | Chyba fabryczny (montowany w salonie) |
Czyli nie fabryczny tylko dołożony.
Dziwne mi się to wydaje, bardziej bym obstawiał jakiś zbieg okoliczności.
rybirek - 08-01-2017, 21:43
Możliwe, nie bawiłem się zbyt długo, temperatura -16 i szkoda było sąsiadów...
slavqo - 26-02-2018, 11:43
Odkopuje, żeby nie zakładać nowego tematu.
Problem dotyczy 1.8 CX3A, instyle navi.
Kupiłem samochód z padniętym akumulatorem, nie zastanawiałem się co było przyczyną takiego stanu rzeczy bo w aucie wszystko działa jak należy, poza jedną rzeczą - modułem HF.
Oczywiście akumulator wymieniłem natychmiastowo i wszystko było cacy - Bosch S5 61Ah. Teraz nie jeździłem przez jakieś 3 dni i autko stało na dworze, a były nieustanne mrozy. Niemniej jednak nie chce mi się wierzyć, żeby całkowicie padł NOWY akumulator i to nie taki najgorszy, a tak się właśnie stało.
Moje pytanie brzmi, czy uszkodzony moduł bluetooth może być odpowiedzialny za rozładowywanie aku podczas postoju? A może keyless access ma jakiś tryb czuwania, który rozładowuje akumulator? Choć nie chce mi się wierzyć, żeby chodziło o to drugie.
muka997 - 26-02-2018, 13:14
a ja zacząłbym z innej beczki a mianowicie alternator ładuje ci aku???
slavqo - 26-02-2018, 14:29
Tak, ładuje.
Odłączę później to ustrojstwo, skoro i tak nie działa to na pewno nie zaszkodzi.
muka997 - 26-02-2018, 15:40
zobacz też przy okazji czy poprzedni właściciel nie zrobił jakiejś "modfikacji" które idą bezpośrednio z aku które mogłaby rabować prąd
tyku - 26-02-2018, 18:07
slavqo napisał/a: | czy uszkodzony moduł bluetooth może być odpowiedzialny za rozładowywanie aku podczas postoju? | Oczywiście.
Czym prędzej odłącz moduł.
tokyo - 26-02-2018, 18:48
Sprawdz czy masz aktualny soft w etacsie bo moze byc ze jezeli masz to pomoze tylko wymiana.
Zanim odlaczysz modul rozbierz schowek i dotknij modul czy jest chlodny czy mocno cieply (nie goracy) jesli jest mocno cieply dopiero odlacz
plecho1 - 26-02-2018, 20:28
Najlepiej jednak nie szukać w ciemno tylko wziąć zwykły multimetr ustawiony na pomiar amper i wpiąć go w szereg po między akumulator i przewód masowy i sprawdzić pobór. Aby dokładniej namierzyć wyciągaj po kolei bezpieczniki, jak po wyjęciu któregoś pobór znacząco spadnie to będzie znaczyło że ten obwód stanowi problem.
|
|
|