To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Maglownica - Lancer CYxA

markan012 - 08-01-2017, 11:42
Temat postu: Maglownica - Lancer CYxA
Witam

Nie przywitałem się jeszcze na forum, gdyż samochodu nie kupiłem.
Mam okazje kupić samochód : Mitsubishi Lancer (rocznik 2008), silnik 2.0 Did.
Samochód ma uszkodzoną maglownice (przekładnia kierownicza), nie nadaję się już do regeneracji. Nowa maglownica to koszt między 8 a 10 tys zł. Według VINu moja maglownica nosi symbol : 4410A006

Niestety nie mogę, znaleźć maglownicy o takim symbolu. Stąd nasuwa się pytanie, czy maglownice są między sobą zamienne ? Czy maglownica o innym symbolu będzie pasować ? Czy hatchbacki i sedany miały te same maglownice ?
Z góry dziękuje za odpowiedź.

Do moderatorów : Jeżeli pomyliłem działy to proszę o przeniesienie. Szukałem podobnego tematu na forum ale nie znalazłem. Dziękuje za wyrozumiałość ;)

tyku - 08-01-2017, 13:33

markan012 napisał/a:
czy maglownice są między sobą zamienne ? Czy maglownica o innym symbolu będzie pasować ? Czy hatchbacki i sedany miały te same maglownice ?

U mnie w (1.8 benzyna, sportback) jest ta sama maglownica 4410A006. W sedanie też jest taka sama.
Natomiast w 1.6 benzyna i w 1.8 diesel jest numer maglownicy: 4410A560.
Czy 4410A560 będzie pasować, tego nie wiem. :roll:

markan012 - 08-01-2017, 16:23

Dziękuję za odpowiedź :)
Gdyby ktoś coś jeszcze wiedział to Proszę pisać :)

Grzegorz42 - 08-01-2017, 18:51

W rocznikach od 2007.11.1 - 2010.06.3. jest numer maglownicy: 4410A011 i 4410A006 - wspomaganie hydrauliczne,



a od rocznika 2010.07.1 - ... nr maglownicy: 4410A438 - wspomaganie elektryczne.


markan012 - 08-01-2017, 19:17

Dziękuję za odpowiedź. Najwięcej w sprzedaży jest maglownic o symbolu 4410A008
Spróbuję jutro przedzwonić do jakiegoś serwisu, może ktoś będzie umiał.odpowiedzieć ;)

Bizi78 - 08-01-2017, 19:54

Maglownica 4410A006 była jeszcze chyba stosowana w O2 2.0Pb i 2.4Pb choć w nie wszystkich modelach.
markan012 - 08-01-2017, 20:29

Jakiś sprzedawca na allegro powiedział mi ze symbol nie.ma.znaczenia ;) tylko ze to trochę ryzyko wyrzucić parę stów w błoto :shock:
wiewioor - 08-01-2017, 23:09

Nie no, nie ma znaczenia czy magiel jest elektryczny czy hydrauliczny. Wcale.

Taki sprzedawca chce po prostu sprzedać i liczyć na to że spasuje.

markan012 - 08-01-2017, 23:13

Źle.się wyraziłem, napisał.ze każda.hydrauliczna pasuje ;) tylko wiadomo ze każdy sprzedawca chce sprzedać ;)

[ Dodano: 10-01-2017, 19:19 ]
Sorry za post pod postem, ale chciałem odświeżyć.
Czy to normalne że na zimnym.silniku, jeżeli wentylatory nadmuchu są włączone to wolne obroty są wyższe?

Chodzi o to, że jak samochód jest zimny i jest puszczony nadmuch ciepłego/zimnego powietrza do środka samochodu to wraz ze wzrostem obrotów wiatraka proporcjonalnie podnoszą się wolne obroty. Bez nadmuchu jest w okolicy 900, po przekręceniu gałki od nadmuchu wolne obroty wzrastają, im większe obroty silniczka dmuchawy tym większe wolne obroty (nawet do 1100)
Sprzedawca twierdzi, że to normalne bo jest tam jakiś system, który podnosi wolne obroty w celu dogrzania silnika. Nie miałem nigdy wcześniej nic wspólnego z japonczykami wiec nie wiem czy to normalne. W żadnym z moich samochodów tak nie było.
Dodam że klima wyłączona.

ScrappyKOko - 05-05-2020, 13:28

Czy ktoś już musiał regenerować maglownicę w swoim Lancerze? Mam prawie 200k przelotu, obniżenie -45/-30, ostatnio wymieniałem stabilizatory i teraz kiedy, wszystko jest jeszcze bardziej usztywnione, podczas delikatnego hamowania przy skręcaniu kołami (małe prędkości) słychać czasem delikatne stuki z okolic przednich kół. Na ścieżce diagnosta zasugerował, że może to być maglownica, bo cała reszta wygląda w porządku i trzyma się sztywno. Dlatego chciałem zebrać informacje o cenie ewentualnej regeneracji.
Grzegorz42 - 05-05-2020, 22:28

ScrappyKOko, sprawdź końcówki drążków kierowniczych, miałem podobne objawy podczas skręcania i jazdy po nierównościach delikatne stuki. Na ścieżce też mi diagnosta zasugerował, że to może być maglownica. Wizyta w serwisie regenerującym przekładnie kierownicze , po dokładnym badaniu pacjenta - stwierdzono luz na końcówce drążka kierowniczego. Serwisant powiedział mi, że uszkodzony drążek kierowniczy lub końcówka drążka kierowniczego nie będzie w odpowiedni sposób amortyzować wstrząsów, co spowoduje przenoszenie drgań i stuków na samą maglownicę i twierdzenie że to uszkodzona maglownica. Po wymianie obydwóch końcówek drążków kierowniczych stukanie ucichło.
(A cena kompleksowej regeneracji maglownic to koszt około 1200 zł w tym demontaż i montaż oraz geometrii zawieszenia, tak mi wycenili jak bym musiał regenerować).

sim_on - 05-05-2020, 22:33

ScrappyKOko napisał/a:
Czy ktoś już musiał regenerować maglownicę w swoim Lancerze? Mam prawie 200k przelotu, obniżenie -45/-30, ostatnio wymieniałem stabilizatory i teraz kiedy, wszystko jest jeszcze bardziej usztywnione, podczas delikatnego hamowania przy skręcaniu kołami (małe prędkości) słychać czasem delikatne stuki z okolic przednich kół. Na ścieżce diagnosta zasugerował, że może to być maglownica, bo cała reszta wygląda w porządku i trzyma się sztywno. Dlatego chciałem zebrać informacje o cenie ewentualnej regeneracji.


800zł płaciłem za regenerację

ScrappyKOko - 12-05-2020, 10:34

Okay, dzięki za podpowiedź. Sprawdzę najpierw te elementy
Grzeniu92 - 15-05-2020, 13:19
Temat postu: Czy maglownica powinna się tak ruszać na boki?
Cześć,
Mam taki problem, że po wymianie sanek/ramy/wózka na firmy NTY (wymiana w warsztacie) przy skręcaniu następuje skrzypienie. Trochę mi to zajęło, ale wydaje mnie się, że maglownica ma zbyt duży luz chociaż śruby są dokręcone, jakby ją docisnąć bardzo mocno w stronę silnika to przestaje trzeszczeć. Ktoś miał podobny przypadek? Czy maglownica powinna mieć taki luz?Poniżej filmik na YT ilustrujący problem.
https://youtu.be/OSiTQ9d5vao
Wymieniane było 28 kwietnia, z początku myślałem, że sworznie wahaczy, oba wymieniłem, teraz do warsztatu na reklamacje to już nie ma sensu.
https://youtu.be/OSiTQ9d5vao

[ Dodano: 15-05-2020, 15:26 ]
Rozwiązanie:
Odkręcić dwie śruby mocujące maglownice (klucz 17), nasmarować je porządnie, nasmarować tulejki w maglownicy, skręcić z powrotem 70+-10N m i przestaje piszczeć. Niestety nie wiem na jak długo.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group