To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

earphorny - 24-09-2009, 10:53

gzesiolek napisał/a:
Poza tym nie zapominajmy ze milosnicy SB nie mieli nawet takiego wyboru


Otóż to!

Jak na razie średnia spalania po przejechaniu 7000 km jest mniejsza, niż w focusie 1.8, więc więcej nie płacę... a frajda z jazdy - bezcenna ;-)

Problemem jest 'zbieranie się' miśka, bo potrzebuje on wyższych obrotów, niż focusowy zetec, by pokazać co potrafi...

pekaes - 24-09-2009, 11:51

Uwex napisał/a:
A co do całego tego tematu o spalaniu , to wydaje mi się , że chodzi tutaj raczej bardziej o porównania ile komu pali niż o to , że pali za dużo i narzekanie .


Otóż to. Widziały gały co brały 8)

Anonymous - 24-09-2009, 13:52

No wszystko jasne :mrgreen: ważne, że jesteśmy zadowoleni z naszych aut.
Wracając do silników, uważam, że dużym niedociągnięciem ze strony producenta jest brak silnika 1.5l turbo(tego z colta)uważam, że 90% kupujących lancera wybrało by ten wariant, ze mną na czele:)Myśle, że to byłoby optimum do cywilnego Lancerka, pozd,

gzesiolek - 24-09-2009, 13:58

Bastek77, tylko to turbo z Colta przy masie Lancera palilby praktycznie tyle samo co 1.8... a bylby zapewne drozszy... sam tak myslalem/marzylem, ale ostatecznie stwierdzilem, ze jest dobrze tak jak jest...
tomekrvf - 24-09-2009, 20:36

gzesiolek napisał/a:
tylko to turbo z Colta przy masie Lancera palilby praktycznie tyle samo co 1.8...

Może i tak ale samochód miałby lepsze osiągi.

Pawel34 - 24-09-2009, 23:03

Żeby wyszło coś bardziej konstruktywnego proponuję żeby ktos z większym ode mnie zacięciem do nauk ścisłych opracował jakiś wykres, coś co odzwierciedlałoby graficznie spalenie.
Na szybko wyobrażam to sobie jako x,y,z gdzie np. x- średnia prędkość, z - przejechany dystans, a y - spalanie. Do tego można wprowadzić dodatkowe kolory: zielona kropka na wykresie - spokojna jazda, niebieska - średnia, a czerwona na ostro ;) Proponuję dwa osobne wykresy - jeden dla miasta a drugi dla trasy. To w jakiś sposób pozwoliłoby na uporządkowanie naszej dyskusji i zebranie danych w jednym miejscu.

Trik - 24-09-2009, 23:56

tomekrvf napisał/a:
gzesiolek napisał/a:
tylko to turbo z Colta przy masie Lancera palilby praktycznie tyle samo co 1.8...

Może i tak ale samochód miałby lepsze osiągi.


Troszeczkę OT, ale może nie bedzie to tak optymistyczne, colt CZT waży tylko 1090kg, ma 7,6 do 100 i spalanie na poziomie lancera 1,5. Do tego dochodzi różnica masy ok 100kg w stosunku do zwykłego colta 1,5(990kg) i który ma 9,8 do 100. i 160(260)kg na minus dla lancera(1250kg).
Znajomy ostatnio widział Lancera z 1,5T z Białorusi nieezwykły eksperyment, ale nie zapytał o wyniki i koszty.

mkm - 25-09-2009, 00:31

Trik napisał/a:

Troszeczkę OT

Tylko troszeczke?
Panowie, albo na temat, albo czas na zamkniecie tego tematu.

jaca71 - 25-09-2009, 09:51

Bastek77 napisał/a:
Panowie, czy ja komuś powiedziałem, że moje auto dużo pali, słabo przyspiesza i wyje jak kosiarka?

Ty nie. Ja nie miałem przyjemności dłuższej jazdy 1,5 ale... Kolega grzesiolek parokrotnie porównywał swojego obecnego lancera 1.5 z civiciem VI gen 5dr z silnikiem 1.4, który bardzo dobrze znam a on posiadał przed Lancerem. Mogę więc wyrobić sobie jakieś zdanie o tym samochodzie. Z porównania 1.4 civica z obecnym samochodem = nie chcę Lancera 1,5 bo łapie się pod kryteria, o których pisałem 2 dni temu.
Bastek77 napisał/a:
jeszcze raz napiszę, do miasta silnik 1.8 jest dla mnie niepotrzebny
Dla Ciebie ale nie... dla innych dlaczego nie chcesz tego przyjąć? Ty wybrałeś tak inni wybrali inaczej.

A spalanie Lancera w mieście? Pomijając ekstrema korkowe to jeżdżąc po Krakowie spalanie na poziomie 10L/100km dla mnie zadowalające w porównaniu np. do Corsy 1.0 palącej trochę ponad 8L/100km Przy podobnej dynamice.
Zestarzałem się i rozleniwiłem - obecnie dla mnie przyjemność stanowi leniwe turlanie się w spokoju. Do tego mój samochód jest idealny jak na pieniądze jakie kosztował.

tomekrvf - 25-09-2009, 17:38

jaca71 napisał/a:
Dla Ciebie ale nie... dla innych dlaczego nie chcesz tego przyjąć? Ty wybrałeś tak inni wybrali inaczej.

Z moich obserwacji wynika że większość kierowców rozpędza swoje samochody ze świateł w taki sposób że można ich łyknąć Tico 0.8.

jaca71 - 25-09-2009, 17:49

tomekrvf napisał/a:
Z moich obserwacji wynika że większość kierowców rozpędza swoje samochody ze świateł w taki sposób że można ich łyknąć Tico 0.8.

Corsą 1.0 12v kręcona dosyć wysoko łykałem większość, Civiciem 1,4 kręconym między 2000-3000 tak samo. Obecnym nie przekraczając 2500 jest podobnie. Ale w corsie to był maks możliwości (praktycznie gaz używany zero-jedynkowo), civic ocierał się o wycie silnika i wreszcie w Lancerze jest ok.
Ale masz rację, ludziom wciska się do głowy w każdej sytuacji: "Noga z gazu panie kierowco" i kierowcy harcerze snują się po miastach jak zombi...

gzesiolek - 25-09-2009, 17:56

jaca71 napisał/a:
Kolega grzesiolek parokrotnie porównywał swojego obecnego lancera 1.5 z civiciem VI gen 5dr z silnikiem 1.4, który bardzo dobrze znam a on posiadał przed Lancerem. Mogę więc wyrobić sobie jakieś zdanie o tym samochodzie. Z porównania 1.4 civica z obecnym samochodem = nie chcę Lancera 1,5 bo łapie się pod kryteria, o których pisałem 2 dni temu.

Skoro juz jestem przywolany do tablicy, to jaca71, nie pisz ze 1.5 sie lapie pod kryteria, skoro nim nie jezdziles... ja mam okazje jezdzic i jednym i drugim silnikiem... i 1.8 ma przewage nad 1.5, ale sa tylko dwa aspekty gdzie jest to widoczne... depniecie do podlogi i jazda z predkoscia 120-140 km/h...
w pierwszym przypadku dopiero poczujesz te 34KM wiecej, w drugim bedziesz mial odrobine ciszej...
w pozostalych sytuacjach nie ma roznicy w jezdzie 1.5 i 1.8... poza spalaniem ;)
Jeszcze ja chyba mialem jakiegos lepszego Civica, bo Ty porownujesz swojego Lancerka do Hondy jak niebo do piekla... a dla mnie i w mitsu (czy 1.5 czy 1.8) jest lepiej, ale nie tak zeby zupelnie dyskredytowac moja ex-staruszke...

tomekrvf, Tico do 60km/h calkiem sprawnie sie rozpedza... ;)
i na swiatlach nie jednego zawstydza :P

[ Dodano: 25-09-2009, 17:59 ]
jaca71 napisał/a:
Civiciem 1,4 kręconym między 2000-3000 tak samo


Civic przeciez zycie lapal dopiero pow 3,5k ;)
Ale glosny byl, ale jakos w Lancerze glosnosc bardziej mi przeszkadza... starzeje sie czy co? ;)

jaca71 - 25-09-2009, 18:14

gzesiolek napisał/a:
Skoro juz jestem przywolany do tablicy, to jaca71, nie pisz ze 1.5 sie lapie pod kryteria, skoro nim nie jezdziles... ja mam okazje jezdzic i jednym i drugim silnikiem... i 1.8 ma przewage nad 1.5, ale sa tylko dwa aspekty gdzie jest to widoczne... depniecie do podlogi i jazda z predkoscia 120-140 km/h...

To nie obejdzie się bez spota porównawczego bo sobie oczy przez klawiaturę wydrapiemy... ;) Mówisz że masz porównanie bo jeździsz czasami 1.8 - jesteś lepszym porównywaczem niż ja bo ja pośrednio porównuję. Ciężko jest to określić ale Lancer jest o półkę wyżej od civka jeśli chodzi o silnik, może różnica między 1.5 i 1.8 jest mniejsza niż między 1.4 a 2.0 i stąd moje zupełnie inne odczucia.
gzesiolek napisał/a:
Civic przeciez zycie lapal dopiero pow 3,5k ;)
Ale glosny byl, ale jakos w Lancerze glosnosc bardziej mi przeszkadza... starzeje sie czy co? ;)

No, a Lancer koło 4k - wtedy nawet namiastka torque stering się pojawia :P Ale nie o to chodzi, by w miarę płynnie się poruszać civka starczyło pyknąć pod 3k-3,5k ale przy wyprzedzaniu pasażerowie mi się budzili po redukcji. Nie mówiąc już o tym jak kiedyś w 4 dorosłe osoby i z pełny bagażnikiem civek po redukcji nie pojechał :( a pod górkę to go CC łyknęło :(

fargo - 25-09-2009, 18:44

jaca71 napisał/a:
To nie obejdzie się bez spota porównawczego


To kiedy spot :rolleyes: panie Jacku bom jest ciekaw bardzo :iroc:

jaca71 - 25-09-2009, 18:57

Jutro rano od blacharza wyjeżdża - już nogami tupam z ciekawości co spieprz... znaczy jak fajnie zrobili :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group