To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

marecki - 19-06-2023, 15:51

Ogólnie tam siedzi typowy uszczelniacz a nie oring
Ta gumka jest prostokątna,taka jak w zacisku hamulcowym
Moja tez była nawet w dobrym stanie ale w specjalistycznym sklepie tego nie mają
Przerobiłem to na krótko i jest spokój😀
Wystarczy przewód ok 360mm długości z końcówkami M10x1

Akuma supido - 10-10-2023, 23:00

U mnie metalowa płytka która dociska uszczelkę ma rysę jakby pęknięcie, może pod ciśnieniem płyn się tędy przedostawał. Teraz pękła mi łapa sprzęgła, nie potrafię znaleźć zamiennika, gdyby ktoś posiadał zbędną używkę to chętnie odkupię.
Hugo - 11-10-2023, 08:20

Łapa pasuje z każdej innej japońskiej skrzyni biegów montowane w innych modelach z tych lat. Np. z Carismy GDI, Space Stara GDI itd.
https://allegro.pl/oferta/mitsubishi-lancer-vii-lapa-sprzegla-14033517757

Krzyzak - 11-10-2023, 08:27

Tylko nie zapomnij przesmarować tej kulki na którą się łapę wciska.
Akuma supido - 12-10-2023, 09:59

Kulkę zamówiłem nową , smar jakiś konkretny powinien być zastosowany?
Krzyzak - 13-10-2023, 07:47

Od dawna mam tylko automaty, ale kiedyś przy wymianie sprzęgła to ten smar był w saszetce dołączony do jego zestawu. Taki czerwony, ten sam, którym smarujesz wałek, na którym porusza się łożysko oporowe.
Akuma supido - 13-10-2023, 22:15

Ok. podziękował.
wojbud - 09-02-2024, 17:36

Witam. Potrzebuję pomocy. Jakieś 2 tyg temu nie mogłem włączyć żadnego biegu na odpalonym silniku. Pierwsza myśl że pompka się skończyła więc wymieniłem ją na pompkę firmy Japko. Niewiele to dało, wymieniłem jeszcze wysprzęglik. Cięgno pompki ustawiłem na 121mm tak jak manual przykazał. Tydzień było ok i biegi wchodziły gładko a dziś znów problem. Znów odpowietrzałem ale żadnego powietrza w układzie niema. Czy to może być wina słabej jakości pompki i lepiej dołożyć i kupić coś firmowego np TRW? Samo sprzęgło chyba jest ok bo łapie już po lekkim puszczeniu i samochód rusza. Z góry wam dziękuję.
jacek11 - 09-02-2024, 18:17

Płynu ubywa? Jeśli nie, to pompa przepuszcza.
wojbud - 09-02-2024, 20:59

Płynu nie ubywa, wszystko szczelne. Jakiej firmy byś polecił pompę? TRW się nada? Sachsa widziałem ale to 4 stówy. Dziwi mnie tylko że prawie tydz było ok a dziś żeby jedynkę włączyć musiałem gasić samochód. Już myślałem że coś ze słoneczkiem na sprzęgle albo z dociskiem.
jacek11 - 10-02-2024, 10:34

Ciężko jest mi cokolwiek doradzić w tej kwestii. W dzisiejszych czasach nic nie jest oczywiste, a sygnatura na produkcie nie musi być nabita w fabryce tej firmy.
wojbud napisał/a:
Dziwi mnie tylko że prawie tydz było ok a dziś żeby jedynkę włączyć musiałem gasić samochód.

Czego się spodziewałeś po produkcie za kilkadziesiąt złotych? Jakość zawsze idzie w parze z ceną.
Osobiście wymieniłbym uszczelnienia w ori pompie. Ale możesz też reklamować obecny produkt.

Krzyzak - 10-02-2024, 18:14

Jak odpowietrzyłeś wysprzęglik?
Hugo - 11-02-2024, 14:44

jacek11, w obecnych czasach jakość w ogóle nie widzę w parze z ceną? Wszystko jest fatalnej jakości tylko to drogie wygląda wizualnie lepiej.
Akuma supido - 06-05-2024, 22:12

wojbud, też kupiłem tanią pompkę 150zł i działa. Odpowietrzaj przy wysprzęgliku. Przeszedłem tą ścieżkę kończąc na wymianie pękniętej łapy, niestety od tego momentu wyskakuje mi czwórka. Mechanik coś spierniczył .
Marcino - 07-05-2024, 12:04

Akuma supido napisał/a:
niestety od tego momentu wyskakuje mi czwórka

To raczej nie wysprzeglik ma na to wpływ a skrzynia.
Krzyzak napisał/a:
Jak odpowietrzyłeś wysprzęglik?


No manual mówi grawitacyjnie. Jeszcze trzeba sptrawdzic tzw free travel czyli podregulowac popychaczem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group