To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Hugo - 23-01-2014, 13:07

Przy zużytej tulei banana stuka wahacz o osłonę pod wahaczem. Jest tam ciasno.
maju81 - 24-01-2014, 11:37

Zastosowałem wczoraj metodę Owczara i w trakcie hamowania z jednoczesnym utrzymywaniem prędkości stuki ucichały. Musiałem jednak dosyć mocno wcisnąć hamulec bo przy lekkim wciśnięciu stuki cały czas były słyszalne. Ostatnio jak testowałem hamulce to chyba zbyt słabo cisnąłem, że dźwięk był słyszalny.
Po tym teście zabrałem się za rozebranie zacisku. Klocki siedziały ciasno na prowadnicach jednak wymontowałem wszystko trochę przeczyściłem dogiąłem lekko prowadnice i zmontowałem. W trakcie jazdy testowej stuki nie były już tak słyszalne jak w trakcie powrotu z pracy.
Nie rozumiałem jednak dokładnie o co Wam chodziło z tymi prowadnicami zacisku i musiałem trochę podrążyć temat. Wiem już, że mam źle zamocowane prowadnice. Ta na której powinien być mały oring (nie miałem go) jest na dole. Nie wiem jaka jest górna bo nie wyciągałem jej do końca tylko lekko poluzowałem. Będę musiał dziś znów rozłożyć zacisk i zamienić prowadnice miejscami. Wychodzi na to, że moja ingerencja w jakiś sposób ustabilizowała zacisk, że chwilowo nie słychać tego stukania.
Powiedzcie mi proszę czy do mojego EA5W będzie na 100% pasował ten komplet: LINK ?

Druga sprawa to stuki przy drążkach. Sprawdziłem wczoraj, że machając kierownicą lewo prawo słychać stukanie. Zaangażowałem żonkę do kręcenia kierownicą a sam sprawdzałem końcówkę i drążek. Stuki wyglądają bardziej na drążek. Dodatkowo jak pchałem drążek do góry to stuki były głośniejsze a jak ciągnąłem w dół to prawie nie słyszalne. Doczytałem jednak później w nocy, że trzeba to sprawdzać na pracującym układzie wspomagania a ja sprawdzałem na wyłączonym. Dziś przed wyjazdem do pracy pokręciłem sobie jednak kierownicą na odpalonym silniku i było słychać stukanie. Będę musiał znów zaangażować żonę żeby to jeszcze raz sprawdzić.
Jak być pewnym, że stuka drążek a nie coś dalej w układzie?

Hugo - 24-01-2014, 12:36

maju81 napisał/a:
czy do mojego EA5W będzie na 100% pasował ten komplet: LINK ?
Tak.
maju81 napisał/a:
Doczytałem jednak później w nocy, że trzeba to sprawdzać na pracującym układzie wspomagania a ja sprawdzałem na wyłączonym
Na wyłączonym silniku, gdy pompa wspomagania nie pracuje, każda maglownica stuka. Nie ma to znaczenia przy układach kierowniczych bez wspomagania.
maju81 napisał/a:
Jak być pewnym, że stuka drążek a nie coś dalej w układzie?
Wybić końcówkę kierowniczą ze zwrotnicy i wtedy sprawdzić.
Owczar - 24-01-2014, 13:46

Hugo napisał/a:
Wybić końcówkę kierowniczą ze zwrotnicy i wtedy sprawdzić.


ja po prostu obejmuję ręką końcówkę i jeśli jest luz to będzie to czuć. Tak samo z drążkiem.

Hugo - 24-01-2014, 15:02

Owczar napisał/a:
ja po prostu obejmuję ręką końcówkę i jeśli jest luz to będzie to czuć. Tak samo z drążkiem.
Też tak robię, ale nie zawsze jestem pewien czy to luz na drążku czy na końcówce. Chyba, że luz jest bardzo duży to wtedy nie ma wątpliwości.
Łysy88 - 30-01-2014, 09:05

A ja mam kolejny problem... :evil: Ostatnie dni miałem obfite w podróże i podczas poniedziałkowego wyjazdu do Chorzowa coś zaczęło delikatnie pukać. Kiedy wróciłem podjechałem na stację diagnostyczną żeby zerkneli co to. Diagnoza od razu że drążek stabilizatora ma luzy na gumach. Gumy wymieniane jakieś 3-4 miesiące temu na Yamato wraz z łącznikami. Następnego dnia miałem wyjazd do Wrocławia. Kiedy dojechałem okazało się że już nie na żarty stuka. Słychać bardzo wyraźnie na dużych nierównościach. Na pojedynczych raczej nie. Czy faktycznie gumy Yamato mogły tam mało wytrzymać? Drążki kierownicze i łączniki drążków są nowe - gdyby nie to to bym właśnie ten punkt zawieszenia obstawiał.
Hugo - 30-01-2014, 09:11

Łysy88, sworznie górnych wahaczy? Nie wpadłeś ostatnio w konkretną dziurę? One lubią paść nagle po wpadnięciu z impetem w dużą dziurę.
Łysy88 - 30-01-2014, 09:49

Hugo, owszem, wpadłem to nawet małe słowo na to. Do tego auto było dociążone, wiozłem towar dla klienta.

Nawet próbowałem sprawdzić te sworznie we Wrocławiu. Kiedyś przeczytałem że można je wyczuć szarpiąc za górę koła do siebie kiedy auto stoi na kołach. Wydaje mi się że był luz ale napewno trochę kierownicą kręciłem.

Do tego ściąga auto trochę na prawo. Geometra ustawiona i sprawdzona później.

Krzyzak - 30-01-2014, 10:06

Łysy88 napisał/a:
Czy faktycznie gumy Yamato mogły tam mało wytrzymać?
nie wiem jak YM, ale kiedyś założyłem do E32 gumy z IC i przetarły się na wylot po miesiącu

ale stabilizator nie ma nic do ściągania auta

Łysy88 - 30-01-2014, 10:23

Auto ściąga przy hamowaniu jak i przyśpieszaniu. Co prawda przy hamowaniu bardziej. Hamulce są ogarnięte już, nasmarowane itp więc to raczej nie to.
arturj123 - 30-01-2014, 11:16

Może to wina koła/opony?
Hugo - 30-01-2014, 11:23

Łysy88 napisał/a:
Hugo, owszem, wpadłem to nawet małe słowo na to. Do tego auto było dociążone, wiozłem towar dla klienta
To to mogę mieć rację :wink:
Łysy88 - 30-01-2014, 11:44

arturj123 napisał/a:
Może to wina koła/opony?



Możliwe choć mam nadzieje że to nie opona bo nówki są założone...

[ Dodano: 30-01-2014, 11:46 ]
Hugo napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Hugo, owszem, wpadłem to nawet małe słowo na to. Do tego auto było dociążone, wiozłem towar dla klienta
To to mogę mieć rację :wink:



Pamiętam że na którymś sworzniu - nie pamiętam czy prawa czy lewa strona - guma była w tragicznym stanie, miałem wymienić całe sworznie ale zapomniałem o tym. Teraz jak patrze na ceny to nie ma tragedii, ale musze sprawdzić czy nie mam wahacza gdzie nie da się wymienić sworznia. Rozumiem że od dołu powinien być pierścień?

Hugo - 30-01-2014, 12:18

Łysy88 napisał/a:
Rozumiem że od dołu powinien być pierścień?
W oryginalnych sworzniach od dołu masz najpierw osłonę gumową z pierścieniem metalowym, podważasz płaskim srubokrętem i zdejmujesz ją, pod nią jest pierścień sprężysty, który demontujesz i wybijasz sworzeń w górę. Jakbyś potrzebował to mam jedną osłonę tego sworznia w idealnym stanie, odłożyłem po demontażu sworznia, bo szkoda mi było ją wyrzucić.
Łysy88 - 30-01-2014, 14:22

Czy wahacz dolny lub górny mogą mieć wpływ na złe prowadzenie auta? Kiedy wciskam hamulec i dodaje gazu to stuka bardzo wyraźnie i bardzo głośno, do tego stuk jest ciągły do czasu puszczenia hamulca.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group