[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Owczar - 23-08-2011, 11:39
Wpisy w ksiazce pojawiaja sie zanim nie skonczy sie gwarancja... Nie ma swiec, ktore wytrzymalyby 185kkm.... 100tys to juz bardzo duzo..
SPIDER-ek - 23-08-2011, 11:40
Owczar, oj tam oj tam
p.s jak będziemy wymieniać to zobaczymy:)
tosztotomasz - 24-08-2011, 11:47
sampler napisał/a: | Na dzien dzisiejszy tak naprawde jedynym pozostalym syntetykiem jest Synthoil od Liquy Moly i moze cos z Mobila ale tez juz nie wiadomo. |
Mylisz się, nawet jeśli mówisz tylko o tych dostepnych w Polsce.
[ Dodano: 24-08-2011, 11:51 ]
Hugo napisał/a: | A Valvoline Maxlife 5W 40? |
To jest HC
sampler - 24-08-2011, 11:57
Hugo napisał/a: | A Valvoline Maxlife 5W 40? |
Przyklad wlasnie oleju hydrokrakowalnego ktory ma w nazwie synthetic
karta charakterystyki :
http://www.valvoline.pl/k...0.i1tpos4pd.pdf
Anonymous - 24-08-2011, 18:11
Yhm... Jaka jest różnica między HC a pełnym syntetykiem? Czytam tak po łebkach i oczom nie wierzę czytając, że MaxLife 5w40 nie jest olejem syntetycznym.
m6riano - 24-08-2011, 18:21
kuzi napisał/a: | Czytam tak po łebkach |
No właśnie..jakbyś czytał dokładniej byś wiedział..;-)
Hugo - 24-08-2011, 18:50
sampler napisał/a: | Przyklad wlasnie oleju hydrokrakowalnego ktory ma w nazwie synthetic | No to ja już się pogubiłem.
sampler - 24-08-2011, 20:07
po prostu zeby stwierdzic czy olej jest syntetyczny jak w nazwie to trzeba zagladnac do karty charakterystyki. 95 % "syntheticow" to oleje mineralne po obrobce wodorem na bazie ropy naftowej. Prawdziwy syntetyk jest na bazie syntetycznej lub estrow. Powstaje wskutek rozbicia wiazan molekularnych i ponownym ich ulozeniu. Jaka jest roznica miedzy obojgiem? Ano zazwyczaj olej HC szybciej traci swoje wlasciwosci. Zwykle tez ma minimalne gorsze parametry od oleju syntetycznego. Np temp plyniecia oleju HC jest w okolicach -30-40 st C a syntetyk ma ponizej -40
Owczar - 24-08-2011, 21:25
sampler, z ciekawości przejrzałem specyfikacje i rzeczywiście straszna bieda. LM to prawdziwy syntetyk, ale mobil 1 0w40 też jest chyba full. Chociaż nie znalazłem szczegółowej rozpiski składu. Jednak patrząc na parametry i lepkości powinien być syntetyczny... Następny będzie w takim razie LM. Miałem go kupić, ale nie było na miejscu i jest Valvo 5W50...
Krzyzak - 24-08-2011, 21:40
Marcin - z uporem polecam Mobil 5W50 - Rally Formula albo Peak life
to pełny syntetyk i świetnie się nadaje na nasze warunki pogodowe
Owczar - 24-08-2011, 21:48
Darka Mobila też biorę pod uwagę, ale boję się podróbek..
Marcino - 24-08-2011, 23:43
Krzyzak napisał/a: | Marcin - z uporem polecam Mobil 5W50 - Rally Formula albo Peak life
to pełny syntetyk i świetnie się nadaje na nasze warunki pogodowe |
Jeżdziłem cały czas na Mobil 1 5W50 Rally, teraz w sobotę zmieniłem na Valvoline SynPower 5W40. Generalnie jest tak jak było czyli ok.
Owczar - 24-08-2011, 23:46
Dla naszych silników nawet oleje HC są ok. Głównie chodzi o trwałość i temp płynięcia. Pod tym względem full synteza jest o niebo lepsza. Jednak w V6 olej nie ma ciężkiej pracy. Silnik nie jest mocno wysilony, ale jak mogę mieć w podobnej cenie LM to czemu nie...
SPIDER-ek - 25-08-2011, 00:21
Owczar napisał/a: | z ciekawości przejrzałem specyfikacje i rzeczywiście straszna bieda. LM to prawdziwy syntetyk, ale mobil 1 0w40 też jest chyba full. Chociaż nie znalazłem szczegółowej rozpiski składu. Jednak patrząc na parametry i lepkości powinien być syntetyczny... Następny będzie w takim razie LM. Miałem go kupić, ale nie było na miejscu i jest Valvo 5W50... |
Dlatego ja zalałem tak jak wcześniej pisalem LM i jestem zadowolony i kolejna wymiana też będzie LM. Koszt nie jest straszny bo kilkadziesiąt złoty różnicy, to żadna różnica a więcej idzie na paliwo:) Więc lepiej odrazu lać dobry olej i silnik mniej sie wysila a i mniej spala paliwa bo mniejsze tarcie, a ani grama nie dolałem od zalania itd.
Owczar - 25-08-2011, 00:27
Mi nie chodziło o kasę tylko czas. Zdecydowałem się na wymianę w piątek i nie mogłem dostać od ręki, a nie miałem też czasu jeździć po sklepach. Na VR1 też nie narzekam Z tym wpływem oleju na spalanie to raczej w promilach mierzalne różnice
|
|
|