To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

MichalRBB - 21-04-2019, 22:26

Cytat:
I co sobie chwalisz?
Chyba wygląd, bo na temat skuteczności jeszcze się nie możesz wypowiadać - chyba, że pokonałeś od wczoraj dystans sugerowany przez producenta w zamieszczonej karcie...

Od piątku przejechałem do dzisiaj ponad 1500 km, więc chyba mogę w jakiś sposób ocenić i nie zmieniam zdania, bo sprawdzają się wzorowo.

mkm - 21-04-2019, 22:56

To już możesz :D
MichalRBB, a jakie masz porównanie? W sensie do innych firm?

Nie pytam złośliwie - ja "przestałem lubić" TRW głównie za tendencje do szkliwienia powierzchni klocka, dużą stratę skuteczności przy wyższych temperaturach i zabijanie tarcz - strasznie żłobią powierzchnię tarczy tak jakby miały bardzo zróżnicowaną twardość materiału.

No i cena - obecnie nieadekwatna do jakości.

jacek11 - 21-04-2019, 23:15

mkm napisał/a:
Nie pytam złośliwie - ja "przestałem lubić" TRW głównie za tendencje do szkliwienia powierzchni klocka, dużą stratę skuteczności przy wyższych temperaturach i zabijanie tarcz - strasznie żłobią powierzchnię tarczy tak jakby miały bardzo zróżnicowaną twardość materiału.

Co do szkiwienia klocków, to nie mam uwag. Ale zakładając komplet tarcz, i klocków TRW, to po trzech sezonach,( ok. 30 000 km.) mam klocki zużyte ok. 50-60 %, i spory rant na tarczach. Wygląda na to, że trzeba będzie wymienić klocki razem z tarczami :roll:

MichalRBB - 22-04-2019, 09:51

Wcześniej nie miałem założonych TRW, tylko jakieś inne, to zjechane były w moment. Teraz wymieniłem klocki z przodu i tarcze z klockami z tyłu. Do tego zalany był świeży płyn Motula do układu. Zobaczymy ile tylny komplet wytrzyma.
Golotheman - 23-04-2019, 08:05

jacek11, to samo się tyczy zimmermana. 20tys temu wymieniane a już jest wyraźny rant i tarcza leci z grubości. Klocki trochę lepiej się trzymają. Więc pewnie jeszcze drugie tyle i pewnie zacznie bić..
mkm - 23-04-2019, 23:28

A ja Wam powiem, że nie zawsze to tarcze są winne. Często wina leży po stronie mechanika.
Ostatnio w ramach nadgorliwości i swoich "mądrości" posmarowali mi miedzianką styk piasty i tarczy...
Efekt?
Po 100km tarcze zaczęły bić... :roll:

Golotheman - 24-04-2019, 07:07

mkm, a możesz rozwinąć, co ta miedzianka miała zepsuć na piaście ? Nic nie smaruje, bo tarcza względem piasty się nie rusza. Jedyne co robi, to lepiej przenosi ciepło na piastę. hmm ? :wink:

Jedyna jej zaleta, to że łatwiej zbić tarczę przy wymianie :)

mkm - 24-04-2019, 07:55

Wszystkie instrukcje jasno mówią - piasta ma być całkowicie odtłuszczona.
Pierwsze z brzegu:
Cytat:
Po oczyszczeniu dokładnie umyj piastę wykorzystując xxxxxxxxx i upewnij się, że wszystkie zanieczyszczenia zostały usunięte, a jej powierzchnia jest czysta i błyszcząca.


https://www.trwaftermarke...s/xzm111ipl.pdf

Pierwszy raz mam posmarowane piasty i pierwszy raz nowe tarcze zaczęły bić - przypadek? :P

krzychu - 24-04-2019, 08:25

mkm napisał/a:

Pierwszy raz mam posmarowane piasty i pierwszy raz nowe tarcze zaczęły bić - przypadek? :P


A jak tak się trzymasz instrukcji to zmierzyłeś bicie po montażu tak jak w instrukcji i karcie gwarancyjnej jest napisane?

Bo jak zaczęły bić po 100km to doszukiwałbym się gdzie indziej problemu. Szczególnie że klocki jeszcze nie były dotarte. Jak zacząłem psikać piastę smarem ceramicznym to mi się potem już nie zwichrowały chociaż zamontowałem tanie mikody i klocki TRW które akurat też nie polecam. A psikałem głownie dlatego żeby właśnie zwiększyć przewodzenie ciepła do piasty. Pod felgę tez psikałem.

Golotheman - 25-04-2019, 09:32

trw to jest najgorsza marka na rynku pod względem tarcz- informacje z pierwszej ręki, kolega pracował tam 3 lata na utrzymaniu ruchu i dopiero sportowe tarcze są robione u nas i są lepszej jakości - reszta chinczyk.
miko_ok - 25-04-2019, 21:52

A ja od dzisiaj mam taki zestaw :D :
* przód: tarcze zimmermann std + klocki EBC Greenstuff
* tył: tarcze zimmermann std. + klocki ATE std
* płyn hamulcowy: ATE

Póki co przejechane niespełna 50 km więc trudno mi o jakąś wiążącą opinie.

HUGIO - 29-05-2019, 17:01

Na obu osiach: Rotinger GT nacinane + Galfer Sport High Performance FDHP 1050
Siła hamowania na przodzie: 3.01, 3.00 kN
Tył: na obu kołach 2.63 kN
W całym układzie od miesiąca nowy płyn ATE SL.6.

Przód po swap-ie z Outlandera ;)

tyku - 29-05-2019, 22:12

Cytat:
Siła hamowania na przodzie: 3.01, 3.00 kN

Przyzwoicie :wink: , ale u mnie po 6 latach (30 tyś. Km) 3.50 i 3.40 kN :roll:

HUGIO - 29-05-2019, 22:31

tyku,
A jakie masz tarcze i klocki?

krzychu - 29-05-2019, 22:39

Ale myślicie, że te pomiary to sa miarodajne?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group