[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
Owczar - 28-08-2011, 23:43
Marcino, podejrzewam, że problem tkwi w kablu. Potrzebujesz kabla i kompa na port szeregowy bez emulacji usb.
Marcino napisał/a: | Wstępnie z tego co widziałem to mapa od gazu była powyzej mapy PB, i dość wysoki mnożnik na poziomie 1.7-1.8. |
Jeśli odstęp nie był duży, to nie ma problemu, bo ECU koryguje takie małe różnice. Zapętlanie wtrysków to nie wina samych wtrysków tylko dysz i reduktora. Jedna sprawa to, że dysze za małe i mnożnik wysoki, a druga to, że moga być spadki i nawet na niższym mnożniku sie zapetla.
KaWu - 29-08-2011, 11:55
Marcino napisał/a: | Czy podczas kaliobracji nalezy właczyć recznie wsztkie wtryskiwacze gazowe? U mnie był chyba tylko pierwszy aktywny. |
Nie. Praogram sam je załącza i wyłącza po kolei. Ty nic nie robisz az do zakonczenia autok.
Marcino napisał/a: | niestety podglad tylko jednego 1-go wtryskiwacza gazowego |
Itak jest prawidlowo w tej wersji.
Marcino napisał/a: | Gdy wyłączałem poszczgólne wtryskiwacze to na 1 i 4tym słychać było lekkie drgania silnika, nie wiem czy to normalne |
Powinno być jednakowo na każdym. Pewnie masz rozkalibrowany wtryskiwacz-a raczej 2 szt.
Marcino - 29-08-2011, 16:33
Załatwiłem nowy kabel USB na RS232, teraz zrobie soebie wtyk z RS232 na staga i kolejna próba.
Owczar - 29-08-2011, 16:46
Na tym kablu już musi pójść
QwiateQ - 29-08-2011, 23:20
dawidbori napisał/a: | jaki koszt jest takiej instalki |
950zł jakieś 2 lata temu płaciłem za komplet części; co do reszty - przecież masz wbity gaz w dowód.
dawidbori napisał/a: | czy oplaca sie ja przelozyc z innego samochodu |
ani trochę
dawidbori napisał/a: | 1tys km mc |
http://www.gazeo.pl/kalkulator.php
Owczar napisał/a: | wiec koszt zalozenia bedzie taki sam |
jak wyżej
Owczar - 29-08-2011, 23:40
QwiateQ napisał/a: | 950zł jakieś 2 lata temu płaciłem za komplet części; |
Za same części zapłaciłem 2k bez butli (ceny hurtowe). Można taniej, tylko czy wtedy ma sens wymiana zwykłej instalki na sekwencję?
QwiateQ - 29-08-2011, 23:47
Witaj Owczar,
jakieś 2 m-ce temu za płaciłem za pełen komplet na STAG 300 (co się przerobił na ISA2 ale o tym każdy już wie): 1660 zł z wysyłką
- stag300plus
- stako 47l/630/204
- MagicJet
- cała reszta łącznie z blaszkami
IMHO nawet bardzo warto
[ Dodano: 29-08-2011, 23:50 ]
robię drugie tankowanie dla klarowania ustawień
dysze 2,35 mm przy standardowym ciśneiniu Zavoli ZETA S - zapomniałem dodać
Marcino - 30-08-2011, 00:31
No to tak, pozyczyłem jeszcze od kolegi kabelek Viaken USB LPG, podpiołem na krótko bo inna wtyczka była KME i poszło. Jednak szajs z allegro sie nie nadaje.
Teraz co do ustawień,
1. Kalibracja przeszła pomyślnie choć wywaliło błąd - za małe dysze wtryskiwaczy
2. Mnożnik był chyba powyzej 2 po tej autokaliobracji. Recznie obnizyłem cały na raz na około 1.6
3. zebrałem mapy - benzynową i LPG
4. LPG na krótkich czasach była ponizej PB, wiec troszkę recznie skorygowałem.
5. Nie wiem co jest ale Lmbda cały czas wskazuje 3.7-3.8V czy to ok?
6. Jak dam buta to wtryskiwcze otwieraja sie na maxa i wyskakuje bład.
7. Ciśnienie na reduktorze (mam IG1) około 1.1
Oto zrzuty ustawień,
Powiedzcie gdzie i w którą strone regulowac? Kolega od kabelka radzi wywalić Waldemary jak mam zamiar pojezdzić jeszcze trochę, no i po ponad 80kkm moze zregenerować reduktor.
POzdrawiam
Owczar - 30-08-2011, 09:18
QwiateQ, ale zwróć uwagę, że do 2,5 będzie już drożej. Poza tym ja poszedłem w Hany, więc same wtryskiwacze kosztowały z króćcami 600zł. Stag na 6 cylindrów też jest droższy i jeden zavolak S też nie da rady.
Marcino napisał/a: | 1. Kalibracja przeszła pomyślnie choć wywaliło błąd - za małe dysze wtryskiwaczy |
To widać po wysokości mnożnika.
Marcino napisał/a: | 5. Nie wiem co jest ale Lmbda cały czas wskazuje 3.7-3.8V czy to ok? |
Ona chyba nie jest w ogóle podłączona, albo jest źle podłączona.
Marcino napisał/a: | 6. Jak dam buta to wtryskiwcze otwieraja sie na maxa i wyskakuje bład. |
Małe dysze i duży mnożnik. Być może jeszcze zabrudzony reduktor i spadki ciśnienia. Nagraj oscylogram z jazdy.
Zrób foto w jaki sposób są podpięte wtryskiwacze. Z tego reduktora warto podłączyć je za pomocą 2 filtrów rozdzielanych na 2 wyjścia, na dwie listwy, z tego każda z kompensacją.
KaWu - 30-08-2011, 11:08
QwiateQ napisał/a: | dysze 2,35 mm przy standardowym ciśneiniu Zavoli ZETA S |
Za małe dysze w MJ w 4G63. Sprawdzane zarowno w Galancie jak i Space Wagonie.
Masz bogato przy zapętlaniu wtryskiwaczy
Owczar napisał/a: | Marcino napisał/a:
5. Nie wiem co jest ale Lmbda cały czas wskazuje 3.7-3.8V czy to ok?
Ona chyba nie jest w ogóle podłączona, albo jest źle podłączona. |
Raczej nie podłączone ale i pewnie zła sonda wybrana w oprogramowaniu. Powinieneś mieć 1 V.
Marcino napisał/a: | Oto zrzuty ustawień |
Coś nie wyświetla mi z fotosika wszystkich zdjęć. Widze tylko to drugie.
Marcino napisał/a: | Mnożnik był chyba powyzej 2 po tej autokaliobracji. Recznie obnizyłem cały na raz na około 1.6 |
Nie powinieneś obniżać pierwszego mnożnika po autokalibracji. Musisz to poprawić.
Marcino - 30-08-2011, 13:23
M ój plik z jazdy na LPG Link do (jazda gaz .osc) :
http://hostuje.net/file.p...479881defdd27dc
Dzisiaj sie znowu pobawie, tylko nie wiem na co zwracać uwage. Kazda wskazówka mile widziana.
m6riano - 30-08-2011, 13:31
KaWu napisał/a: | QwiateQ napisał/a:
dysze 2,35 mm przy standardowym ciśneiniu Zavoli ZETA S
Za małe dysze w MJ w 4G63. Sprawdzane zarowno w Galancie jak i Space Wagonie. |
No właśnie u siebie za jakiś czas pewnie będę musiał wymienić wtryski bo te już mają ponad 160tkm...Co proponujecie...?
PabloGal coś mówił że zmienił na 2,5mm
Owczar - 30-08-2011, 14:06
Marcino, masz duże spadki ciśnienia. Zrób foto jak masz podłączone wtryski. Nie zaszkodzi też czyszczenie reduktora.
Marcino - 30-08-2011, 15:57
Załoze nowe filtry, moze podciągne ciśnienie lekko
Fotki sa stere, ale układ elementów sie nie zmienił.
Czujnik ciśnienia wpiety jest chyba przed filtrem fazy lotnej. Mam zamiar kupic weze i zrobić zasilanie listew z dwóch stron, a czujnik ciśnienia wpiąc na środku.
Juz kiedyś było komentowane ze nawiercenie w moim przypadku nie jest najlepsze, mogło być niżej w kolektorze przy wtryskach benzyny.
Owczar - 30-08-2011, 16:23
Te wtryski podłączone fatalnie. IG1 ma dwa wyjścia, a ktoś skorzystał tylko z 1, albo spiął oba trójnikiem w jeden przewód.
Nawierty też są słabo zlokalizowane tak jak napisałeś, ale to jeszcze pół biedy.
Marcino napisał/a: | Mam zamiar kupic weze i zrobić zasilanie listew z dwóch stron, a czujnik ciśnienia wpiąc na środku. |
Dokładnie. To wiele poprawi. Oba węże poprowadź niezależnie od reduktora. Dołóż króciec przy tej listwie na 2 wtryskiwacze i zepnij ten drugi przewód. To taka poprawka minimum, ale wiele zmieni.
Ostatnio poprawiałem z kolegą Lagunę 2.0T 204KM. Gość spiął dwa wyjścia z KME Golda jednym trójnikiem, przez jeden filtr do listwy z wtryskiwaczami. Spadki były identyczne jak u Ciebie i przełączał się na paliwo. Po podłączeniu przez 2 filtry i osobnymi przewodami, spadki nie przekraczają 0,15. Podnieś przy okazji ciśnienie do 1,3 i nie powinno otwierać wtrysków na stałe. Dodatkowo w miare możliwości umieść wtryskiwacze w pozycji pionowej.
[ Dodano: 30-08-2011, 16:46 ]
W tej lagunie tak spięliśmy listwę:
|
|
|