To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Owczar - 28-08-2011, 23:43

Marcino, podejrzewam, że problem tkwi w kablu. Potrzebujesz kabla i kompa na port szeregowy bez emulacji usb.

Marcino napisał/a:
Wstępnie z tego co widziałem to mapa od gazu była powyzej mapy PB, i dość wysoki mnożnik na poziomie 1.7-1.8.


Jeśli odstęp nie był duży, to nie ma problemu, bo ECU koryguje takie małe różnice. Zapętlanie wtrysków to nie wina samych wtrysków tylko dysz i reduktora. Jedna sprawa to, że dysze za małe i mnożnik wysoki, a druga to, że moga być spadki i nawet na niższym mnożniku sie zapetla.

KaWu - 29-08-2011, 11:55

Marcino napisał/a:
Czy podczas kaliobracji nalezy właczyć recznie wsztkie wtryskiwacze gazowe? U mnie był chyba tylko pierwszy aktywny.

Nie. Praogram sam je załącza i wyłącza po kolei. Ty nic nie robisz az do zakonczenia autok.
Marcino napisał/a:
niestety podglad tylko jednego 1-go wtryskiwacza gazowego

Itak jest prawidlowo w tej wersji.

Marcino napisał/a:
Gdy wyłączałem poszczgólne wtryskiwacze to na 1 i 4tym słychać było lekkie drgania silnika, nie wiem czy to normalne

Powinno być jednakowo na każdym. Pewnie masz rozkalibrowany wtryskiwacz-a raczej 2 szt.

Marcino - 29-08-2011, 16:33

Załatwiłem nowy kabel USB na RS232, teraz zrobie soebie wtyk z RS232 na staga i kolejna próba.
Owczar - 29-08-2011, 16:46

Na tym kablu już musi pójść :)
QwiateQ - 29-08-2011, 23:20

dawidbori napisał/a:
jaki koszt jest takiej instalki

950zł jakieś 2 lata temu płaciłem za komplet części; co do reszty - przecież masz wbity gaz w dowód.
dawidbori napisał/a:
czy oplaca sie ja przelozyc z innego samochodu

ani trochę
dawidbori napisał/a:
1tys km mc

http://www.gazeo.pl/kalkulator.php
Owczar napisał/a:
wiec koszt zalozenia bedzie taki sam

jak wyżej

Owczar - 29-08-2011, 23:40

QwiateQ napisał/a:
950zł jakieś 2 lata temu płaciłem za komplet części;


Za same części zapłaciłem 2k bez butli (ceny hurtowe). Można taniej, tylko czy wtedy ma sens wymiana zwykłej instalki na sekwencję?

QwiateQ - 29-08-2011, 23:47

Witaj Owczar,
jakieś 2 m-ce temu za płaciłem za pełen komplet na STAG 300 (co się przerobił na ISA2 ale o tym każdy już wie): 1660 zł z wysyłką
- stag300plus
- stako 47l/630/204
- MagicJet
- cała reszta łącznie z blaszkami

IMHO nawet bardzo warto

[ Dodano: 29-08-2011, 23:50 ]
robię drugie tankowanie dla klarowania ustawień
dysze 2,35 mm przy standardowym ciśneiniu Zavoli ZETA S - zapomniałem dodać

Marcino - 30-08-2011, 00:31

No to tak, pozyczyłem jeszcze od kolegi kabelek Viaken USB LPG, podpiołem na krótko bo inna wtyczka była KME i poszło. Jednak szajs z allegro sie nie nadaje.
Teraz co do ustawień,
1. Kalibracja przeszła pomyślnie choć wywaliło błąd - za małe dysze wtryskiwaczy
2. Mnożnik był chyba powyzej 2 po tej autokaliobracji. Recznie obnizyłem cały na raz na około 1.6
3. zebrałem mapy - benzynową i LPG
4. LPG na krótkich czasach była ponizej PB, wiec troszkę recznie skorygowałem.
5. Nie wiem co jest ale Lmbda cały czas wskazuje 3.7-3.8V czy to ok?
6. Jak dam buta to wtryskiwcze otwieraja sie na maxa i wyskakuje bład.
7. Ciśnienie na reduktorze (mam IG1) około 1.1
Oto zrzuty ustawień,


Powiedzcie gdzie i w którą strone regulowac? Kolega od kabelka radzi wywalić Waldemary jak mam zamiar pojezdzić jeszcze trochę, no i po ponad 80kkm moze zregenerować reduktor.

POzdrawiam

Owczar - 30-08-2011, 09:18

QwiateQ, ale zwróć uwagę, że do 2,5 będzie już drożej. Poza tym ja poszedłem w Hany, więc same wtryskiwacze kosztowały z króćcami 600zł. Stag na 6 cylindrów też jest droższy i jeden zavolak S też nie da rady.

Marcino napisał/a:
1. Kalibracja przeszła pomyślnie choć wywaliło błąd - za małe dysze wtryskiwaczy


To widać po wysokości mnożnika.

Marcino napisał/a:
5. Nie wiem co jest ale Lmbda cały czas wskazuje 3.7-3.8V czy to ok?


Ona chyba nie jest w ogóle podłączona, albo jest źle podłączona.

Marcino napisał/a:
6. Jak dam buta to wtryskiwcze otwieraja sie na maxa i wyskakuje bład.


Małe dysze i duży mnożnik. Być może jeszcze zabrudzony reduktor i spadki ciśnienia. Nagraj oscylogram z jazdy.

Zrób foto w jaki sposób są podpięte wtryskiwacze. Z tego reduktora warto podłączyć je za pomocą 2 filtrów rozdzielanych na 2 wyjścia, na dwie listwy, z tego każda z kompensacją.

KaWu - 30-08-2011, 11:08

QwiateQ napisał/a:
dysze 2,35 mm przy standardowym ciśneiniu Zavoli ZETA S


Za małe dysze w MJ w 4G63. Sprawdzane zarowno w Galancie jak i Space Wagonie.
Masz bogato przy zapętlaniu wtryskiwaczy :?:

Owczar napisał/a:
Marcino napisał/a:
5. Nie wiem co jest ale Lmbda cały czas wskazuje 3.7-3.8V czy to ok?

Ona chyba nie jest w ogóle podłączona, albo jest źle podłączona.


Raczej nie podłączone ale i pewnie zła sonda wybrana w oprogramowaniu. Powinieneś mieć 1 V.

Marcino napisał/a:
Oto zrzuty ustawień


Coś nie wyświetla mi z fotosika wszystkich zdjęć. Widze tylko to drugie.

Marcino napisał/a:
Mnożnik był chyba powyzej 2 po tej autokaliobracji. Recznie obnizyłem cały na raz na około 1.6


Nie powinieneś obniżać pierwszego mnożnika po autokalibracji. Musisz to poprawić.

Marcino - 30-08-2011, 13:23

M ój plik z jazdy na LPG Link do (jazda gaz .osc) :

http://hostuje.net/file.p...479881defdd27dc

Dzisiaj sie znowu pobawie, tylko nie wiem na co zwracać uwage. Kazda wskazówka mile widziana.

m6riano - 30-08-2011, 13:31

KaWu napisał/a:
QwiateQ napisał/a:
dysze 2,35 mm przy standardowym ciśneiniu Zavoli ZETA S


Za małe dysze w MJ w 4G63. Sprawdzane zarowno w Galancie jak i Space Wagonie.

No właśnie u siebie za jakiś czas pewnie będę musiał wymienić wtryski bo te już mają ponad 160tkm...Co proponujecie...?
PabloGal coś mówił że zmienił na 2,5mm

Owczar - 30-08-2011, 14:06

Marcino, masz duże spadki ciśnienia. Zrób foto jak masz podłączone wtryski. Nie zaszkodzi też czyszczenie reduktora.
Marcino - 30-08-2011, 15:57

Załoze nowe filtry, moze podciągne ciśnienie lekko
Fotki sa stere, ale układ elementów sie nie zmienił.






Czujnik ciśnienia wpiety jest chyba przed filtrem fazy lotnej. Mam zamiar kupic weze i zrobić zasilanie listew z dwóch stron, a czujnik ciśnienia wpiąc na środku.
Juz kiedyś było komentowane ze nawiercenie w moim przypadku nie jest najlepsze, mogło być niżej w kolektorze przy wtryskach benzyny.

Owczar - 30-08-2011, 16:23

Te wtryski podłączone fatalnie. IG1 ma dwa wyjścia, a ktoś skorzystał tylko z 1, albo spiął oba trójnikiem w jeden przewód.

Nawierty też są słabo zlokalizowane tak jak napisałeś, ale to jeszcze pół biedy.

Marcino napisał/a:
Mam zamiar kupic weze i zrobić zasilanie listew z dwóch stron, a czujnik ciśnienia wpiąc na środku.


Dokładnie. To wiele poprawi. Oba węże poprowadź niezależnie od reduktora. Dołóż króciec przy tej listwie na 2 wtryskiwacze i zepnij ten drugi przewód. To taka poprawka minimum, ale wiele zmieni.

Ostatnio poprawiałem z kolegą Lagunę 2.0T 204KM. Gość spiął dwa wyjścia z KME Golda jednym trójnikiem, przez jeden filtr do listwy z wtryskiwaczami. Spadki były identyczne jak u Ciebie i przełączał się na paliwo. Po podłączeniu przez 2 filtry i osobnymi przewodami, spadki nie przekraczają 0,15. Podnieś przy okazji ciśnienie do 1,3 i nie powinno otwierać wtrysków na stałe. Dodatkowo w miare możliwości umieść wtryskiwacze w pozycji pionowej.

[ Dodano: 30-08-2011, 16:46 ]
W tej lagunie tak spięliśmy listwę:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group