To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - custom COLT by pawela

robertdg - 26-02-2010, 21:37

pawela napisał/a:
ło w morde, to zdolny jesteś
kurde, no ja może się nie znam ale znam paru lakierników i słyszałem conieco od nich, więc wyobraż sobie że jak masz dobrze przygotowany samochod pod lakier, odpowiedni podkład itp, to na auto gabarytow Audi A4 wystarczy koło litra lakieru aby całe pomalować i mowa tu o lakierach metalicznych perlowych, które nie należ ado tanich, no wybacz ale jak miałbym wywalić prawie litr lakieru metalicznego na felgi, gdzie litra takiego lakieru kosztuje grubo ponad 100zł dołozyć do tego porządny podklad który także kosztuje napewno ponad 50zł, materiały do przygotowania typu papiery ścierne, tasmy do oklejania, własna robocizna, i suma sumarum wujdzie tyle co profesjonalnie w zakładzie mozna to zrobić bez brudzenia rąk, przy czym tam masz wszystko w kompleksie robione łacznie z demontazem i montazem opon, bo tak szczerze przy tej ilosci lakieru jak mówisz 3-4l na wymalowanie auta, klasy sedan licząc około 11 elementow, i biednie liczac za 4 litry lakieru bazowego 700zł, wychodzi okolo 63zł za malowanie elementu, a gdzie do tego lakier bezbarwny i inne materiały w postaci podkładów, rozcieńczalników, papierów ściernych i wielu innych, ponadto już wcześniej wspominałem ze lakiery bazowe są rozcienczalne, w zaleznosci od jakiego producenta dostajesz tak masz lakier bazowy rozcienczany. Ale OK to jest Twoja opinia, a ja pisze to co słyszałem od lakierników i kalkuluje
londolut - 26-02-2010, 21:50

robertdg napisał/a:
800ml lakieru bazowego, przecież by tym omalował całego colta
Hehhehe Teraz to pocisnąłeś ;) Z 800ml pomalujesz co najwyżej 2/3. Malowałem Colta (4 warstwy bazy) i z 1,5 litra została mi 100ml.
pawela napisał/a:
IMO 3-4l na auto to tak akurat
Ty też pocisnąłeś ;) Odp wyżej.
robertdg - 26-02-2010, 22:07

londolut, ja już się nie wypowiadam, wszystko zalezy od lakiernika i sprzetu jaki uzywa, rzecz nie polega na grubosci powłoki lakierniczej tylko na jakości jej wykonania, coż z tego że dasz nawet i 10 warstw lakieru jak on bedzie podatny na odpryski, ale co tam, nie moja brocha
londolut - 26-02-2010, 22:17

robertdg napisał/a:
wszystko zalezy od lakiernika i sprzetu jaki uzywa,
A od lakieru nie? Weź żółty - tym się nie da malować, nie kryje w ogóle. Mój kolor wymagał 1,5 litra lakieru bo też nie krył za dobrze (50% perły).
robertdg - 26-02-2010, 22:37

londolut, to już jest sprawa lakiernika istnieje cos takiego jak podkłady pod lakiery, tymbardziej ze mozna dokupic dowolna barwe podkładu pod dowolny odcien lakieru, przy takich kalkulacjach to mozna z torbami pojsc, znajomy malowal motor - scigacza, owiewki, duperele itp, lakier mial specjalnie dobierany, gdyz byl wielowarstowy, tak samo bezbarwny, ktory byl barwiony i do tego z ziarnem metaliku, jak dobrze pamietam to za komplet lakieru bazowego i bezbarwnego, zapłacił cos koło 600zł, a była to ilośc tego lakieru koło 700ml w sumie i bez problemu omalowali mu caly motor i lakieru sie jeszcze zostalo na tyle ze moznaby jeszcze spokojnie omalowac polowe owiewek tego motoru, w zaleznosci od tego jaki chcesz uzyskac odcien lakieru taki stosujesz podklad, ktory wiadomo wplywa na kolorystyke bazy, tak samo na kolorystyke lakieru wplywa cisnienie napylania, temperatura zewnetrzna, ulozenie elementu, ruch pistoleta, kat natrysku, odległość natrysku, nie wspominajac juz o lakierach bezbarwnych, gdzie widzialem lakiery przejrzyste jak diament, a widzialem lakiery nie czysto krystaliczne, zółtawe, etc.,czynników jest bardzo duzo, a jak jest sprytny lakiernik to zuzyje tyle lakieru ile trzeba i efekt bedzie zadowalajacy.
pawela - 27-02-2010, 12:14

co lakierowania - może u was się tak cienko maluje, u mnie za całe auto zawsze gadają 3 do 5 litrów ;) Niedawno pomagałem koledze w przygotowaniu do malowanie civica, zużył na niego 4,5 litra farby
Anonymous - 27-02-2010, 17:17

A co do wyniku na hamowni to też uważam, że jest zawyżony o jakieś 30 KM, a w ogóle to gorzej się Twój Colciak zbiera od 1.3 :P
Hubeeert - 28-02-2010, 17:40

robertdg napisał/a:
na auto gabarytow Audi A4 wystarczy koło litra lakieru aby całe pomalować i mowa tu o lakierach metalicznych perlowych

:shock: o czym Ty mówisz? Na mojego Colta poszło kilka litrów perły, lakiernik skopał temat, wciąż przebija podkład. Tyle, że u mnie szła wyłacznie perła.

Fajny Colciak, wreszcie ktoś idzie w strone modzenia mocnego N/A.

robertdg - 28-02-2010, 17:54

Hubeeert, napisałem wyzej ze to jest to co słyszałem od lakierników, ale nie moja w tym brocha, to oni sobie przygotowuja auto pod lakier i to oni wiedza co robią i jak robia aby było dobrze, a ze klientowi mówia takie rzeczy, interes w tym musza jakis miec.
pawela - 06-03-2010, 17:01

Colt Summer Look :D










Napatrzeć się nie mogę :D


żeby nie było za różowo, oba nadkola znów do robienia...

kartomaniak gti - 06-03-2010, 17:26

jakos nie leża mi... a nadkola to norma :shock:
Hugo - 06-03-2010, 17:46

Ale kicha.
macieekg - 06-03-2010, 18:34

Nawet nie ma tragedii :D
ale to już nie ten bandzior co na borbetach...

maklakus - 06-03-2010, 18:49

eeee.... super fele wyszły ... kurde na fotach słabo karoseria (kolor) wyszedł - bo on przecież taki delikatnie beżowy jest ... co by lepiej grały koła - pomalował bym na inny kolor niż złoty zaciski i bębny - kolor neutralny... ogólnie na + , ożywiło kolciaka :)
Koyocik - 06-03-2010, 18:51

Też mi się mniej podoba - a takie fajne miałeś piętnastki z hondy ;P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group