[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
SPIDER-ek - 25-08-2011, 00:33
na oleju promil, na oponach promil, na czystym samochodzie promil, na pustym bagażniku promil i w sumie masz litr:)
tosztotomasz - 25-08-2011, 08:04
Krzyzak napisał/a: | to pełny syntetyk i świetnie się nadaje na nasze warunki pogodowe |
To akurat stwierdzenie trochę na wyrost W naszych warunkach pogodowych sprawdza się każda dostępna lepkość, bo domyślam się, że o niej myślisz. Począwszy od 0w20 a skończywszy na 15Wcośtam. Wszystko zależy do czego ten olej ma byc i w jakich warunkach ma pracować.
Żeby tak z rozpędu ktoś się nie nacią, to LM ma tylko jeden olej syntetyczny w ofercie, reszta to HC.
Anonymous - 25-08-2011, 13:31
Panowie... Które z tych olejów są syntetykami, a które HC?
Valvoline SynPower SAE 5w30
http://valvoline.pl/karty...0.c2oqos4pd.pdf
Valvoline SynPower MXL SAE 0w30
http://valvoline.pl/karty...0.keg7os4pd.pdf
Valvoline SynPower MXL SAE 5w30
http://valvoline.pl/karty...0.3nmtos4pd.pdf
Valvoline VR1 Racing SAE 5w50
http://valvoline.pl/karty...0.fqhdos4pd.pdf
Owczar - 25-08-2011, 13:38
Mozliwe, ze tylko 0w30, ale nie ma tam jednoznacznego info. Pozostale nie sa full syntetykami.
Tomii - 25-08-2011, 16:55
tosztotomasz napisał/a: |
Żeby tak z rozpędu ktoś się nie nacią, to LM ma tylko jeden olej syntetyczny w ofercie, reszta to HC. |
to napisz który LM jest pełnym syntetykiem
tosztotomasz - 25-08-2011, 16:58
Tomii napisał/a: | tosztotomasz napisał/a: |
Żeby tak z rozpędu ktoś się nie nacią, to LM ma tylko jeden olej syntetyczny w ofercie, reszta to HC. |
to napisz który LM jest pełnym syntetykiem |
Synthoil High Tech, o którym jest cały czas mowa. Reszta oferty to HC.
[ Dodano: 25-08-2011, 17:01 ]
Z kart wynika, że tylko 0W30, jak Owczar napisał.
Tomii - 25-08-2011, 17:15
tosztotomasz napisał/a: |
Synthoil High Tech, o którym jest cały czas mowa. Reszta oferty to HC.
|
to kamień z serca,
no dobra, a te nie są prawdziwymi syntetykami:
-SYNTHOIL LONGTIME 0 W-30 1172
-SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
-DIESEL SYNTHOIL 5W-40
?
tosztotomasz - 25-08-2011, 17:49
Teoretycznie mogą być, nie mam kart akurat tych olejów, a to dlatego że:
1. nie uznaję olejów typu longtime, ze względu na zbyt rygorystyczne normy eco dla których są tworzone i niewiele w tych olejach pozostało z pierwotnego założenia ochrony silnika. Są to oleje pozbawione wielu ważnych dodatków w celu spełniania obecnie i w przyszłości obowiązujących surowych norm czystości. Wolałbym w tym przypadku dobry olej HC.
2. Nie widzę zastosowania dla takiego oleju w codziennej cywilnej jeździe, dlatego nie brałem go pod uwagę.
3. przyznaję się bez bicia nie interesował mnie ten olej jako specjalnie konstruowany do diesla. W praktyce olejów dedykowanych do diesla używa się w przemyśle ciężkim, chyba że są to oleje robione dla VW pompowtryskiwaczy.
malina_drizzt - 25-08-2011, 18:07
Tomii napisał/a: | tosztotomasz napisał/a: |
Synthoil High Tech, o którym jest cały czas mowa. Reszta oferty to HC.
|
to kamień z serca,
no dobra, a te nie są prawdziwymi syntetykami:
-SYNTHOIL LONGTIME 0 W-30 1172
-SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
-DIESEL SYNTHOIL 5W-40
? |
http://www.liqui-moly.pl/...&category_id=21
Według producenta wszystkie są w grupie pełnych syntetyków.
Z twojej listy ja bym wziął ostatni.
mlun - 25-08-2011, 21:22
Owczar z tym mniejszym spalaniem to nie takie promile. U mnie np. po przesiadce z 10W60 na 5W30 zauważalnie spalanie spadło:)
SPIDER-ek - 25-08-2011, 21:32
mlun napisał/a: | Owczar z tym mniejszym spalaniem to nie takie promile. U mnie np. po przesiadce z 10W60 na 5W30 zauważalnie spalanie spadło:) |
Też tak uważam, że olej ma wpływ na spalanie, ale to zależy od wielu czynników między innymi od stanu silnika. Bo wymęczony silnik po zalaniu syntetykiem nie spowoduje że zacznie spalać 2l mniej
mlun - 25-08-2011, 21:34
Ja nie mówię o 2L bo to by był cud:) Ale te 0,5L jest jak najbardziej możliwe.
tosztotomasz - 25-08-2011, 21:50
mlun, miło Cię tu spotkać Pozdr. EOT.
Marcino - 25-08-2011, 22:16
Valvoline SynPower OW-40, 5W-30, 5W-40 - to chyba jednak hydrokraki mimo ze piszą tak:
Najnowszej generacji syntetyczne oleje silnikowe. Oparte na w pełni syntetycznej bazie olejowej i najbardziej zaawansowanych na świecie dodatkach uszlachetniających, oleje silnikowe SynPower spełniają, a nawet przewyższają wymagania wiodących producentów samochodów osobowych, dostawczych i lekkich samochodów ciężarowych z zapłonem iskrowym i samoczynnym oraz zasilanych gazem LPG, również tych z turbodoładowaniem. Stosowane przez mistrzów rajdowych i sprawdzone podczas wielu kilometrów jazdy, oleje SynPower zapewniają doskonałą ochronę silnika, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach i w wysokich temperaturach. Syntetyczne oleje silnikowe SynPower pomagają wydłużyć żywotność silnika.
Zalety SynPower:
- Przewyższa wymagania wiodących producentów samochodów
- Chroni przed tworzeniem się osadów, nagarów i szlamów
- Zapewnia czystość silnika i wydłuża jego żywotność
- Chroni przed zużyciem dzięki podwyższonej odporności filmu smarnego
- Charakteryzuje się doskonałą płynnością w niskich temperaturach
- Ułatwia zimny rozruch silnika
Oleje
sampler - 26-08-2011, 08:04
teraz 95 % producentow pisze takie bzdury a w karcie charakterystyki wystepuje ropa naftowa obrabiana wodorem
|
|
|