To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Sport Edition '98 A/T

robertdg - 15-04-2011, 22:11

Hugo napisał/a:
Co za różnica Żuk czy Galant, tylko jednym się różnią: WYGLĄDEM :mrgreen:
Tak, Żuk ma napęd RWD, prawdziwie męski :P
Hugo - 17-04-2011, 12:15

Znowu przepaliła się żarówka w przednim reflektorze. Stosuję żarówki Philips te w biało-żółtym opakowaniu. Koszt ok. 20 zł/szt. Średnio co 2 miesiące pada jedna i za chwilę druga. Stwierdziłem, że nie ma sensu co chwilę kupować zwykłych żarówek po 20 zł/szt., więc zamówiłem 2 szt. Tungsram Sportlight + 50% BLUish. Koszt ten sam. Ciekawe jak będą świecić i przede wszystkim jak długo.
Przedwczoraj rozpiąłem całe lewe przednie zawieszenie, bo coś zgrzyta i strzela podczas skręcania kołami na wciśniętym hamulcu. Nic wielkiego nie odkryłem, ale sworzeń wahacza prostego rusza się bez żadnego oporu, więc może tak zgrzyta gdy zawieszenie jest napięte poprzez trzymanie wciśniętego hamulca. Co ciekawe sworzeń "banana" po 2 latach, mimo pękniętej od ok. 1,5 roku gumy osłonowej, nie wykazuje żadnego luzu :shock: . Nasmarowałem wszytskie sworznie, łącznie z górnym, ustawiłem tuleje górnego wahacza zgodnie z manualem. W przyszłym miesiącu wymiana wahaczy dolnych prostych, następnie drążka kierowniczego prawego, wymiana wahacza tylnego prawego wleczonego (profilaktycznie, bo lewy już jakiś czas temu wymieniony), próba odkręcenia śrub mimośrodowych, wymiana tulei wahaczy ze sworzniem na poliuretany i ustawienie zbieżności na wszystkie 4 koła.
A za chwilę z powodu idealnej pogody (brak słońca i wiatru) idę spłukać z niego kurz i zrobić porządną polerkę.

Matejko - 17-04-2011, 18:47

nie mycie i polerka, tylko wyciagaj deske !!
jestem akutalnie w poznaniu i nie ma problemu zeby podociskac tam gdzie piszczy spod deski i tak jak pisales, lewy gorny naroznik przy slupku, zastanowila mnie tylko jedna rzecz - czy jakby tam wpakowal rurke od pianki montazowej i wcisnal na puszce delikatnie raz drugi, czy pianka nie spowoduje ze sie uspokoi, jak nie spowoduje to wyczyszczenie jej bedzie tragedia :D

Anonymous - 17-04-2011, 18:55

Matejko, Ty to masz pomysły :lol: :lol: spróbuj jak by co Ty będziesz czyścił deskę, Hugo będzie demontował swoją a ja grzecznie poczekam aż ktoś wreszcie coś z tym zrobi, i pochwali się na forum :P 8)
Matejko - 17-04-2011, 21:02

dlugi weekend majowy sie zbliza, trzeba bedzie castorame odwiedzic w celu zakupu pianki :D
mkm - 17-04-2011, 21:09

Matejko, pomysł z pianką zacny. :mrgreen:
Myślę, że na szumy w drzwiach też by pomogła :mrgreen:

A tak na poważnie - Czasem wystarczy mocniej dokręcić śruby lub sprawdzić czy któreś zaczepy nie są połamane.

Hugo - 17-04-2011, 21:45

Matejko napisał/a:
nie mycie i polerka, tylko wyciagaj deske !!
Ach, przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej i szmatki pozbyłem się paskudnych kropek asfaltu na aucie do wysokości szyb, nastepnie podjazd pod myjkę ciśnieniową, spłukany kurz z auta i na polerkę zabrakło czasu, bo zgłodniałem, rozpaliłem ognisko i trochę pojadłem i wypiłem :mrgreen: . Tym samym zrobiło się ciemno i z polerki nici, będzie jutro lub pojutrze...
Matejko napisał/a:
czy jakby tam wpakowal rurke od pianki montazowej i wcisnal na puszce delikatnie raz drugi, czy pianka nie spowoduje ze sie uspokoi
Szczerze nie wpadłem na to. Jest myśl, napewno lepsze to niż ściąganie deski... Umowa stoi, Ty to wypróbujesz, jak nie pomoże to ja ściągam deskę :wink:
WOJTEK-PN - 18-04-2011, 10:00
Temat postu: :)
Maszyna suuuuperrr:) Gratuluję:)
Hugo - 20-04-2011, 18:32

WOJTEK-PN napisał/a:
Maszyna suuuuperrr:) Gratuluję:)
Miło mi to słyszeć.

Poza tym gruntowna konserwacja podwozia miała się odbyć w wakacje, ale zaczynam już jutro, oto plan:
I etap:
- usunięcie "luźnej" rdzy z podwozia, komory silnika (na łączeniach blach),
- odtłuszczenie tychże miejsc,
- smarowanie Brunox-em,
- 3 warstwy farby podkładowej na miejsca pozbawione konserwacji i na których nie ma rdzy (np. końcówki podłużnic zdarte po zimie),
- 2 warstwy Bitex-u na miejsca nie porażone przez rdzę i na których jest jeszcze fabryczna konserwacja,
- może druga warstwa Brunox-a po paru godzinach.
I to tyle na jutro. Brunox schnie 24 godziny, więc w sobotę lub w przyszłym tygodniu na miejsca zabezpieczone Brunox-em oraz farbą podkładową warstwa szybkoschnącego środka ochrony karoserii BOLL (http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/957,83/boll-srodek-ochrony-karoserii-1l--szary-/), po wyschnięciu 3 warstwy Bitex-u na całej podłodze. W/w czynności chcę również przeprowadzić we wnękach kół. Będzie tak dobrze czy da sie to lepiej i niewiele drożej zrobić.
ponadto jutro przed konserwacją wymiana wahacza tylnego wzdłużnego prawego (dzięki j-rules, dzisiaj dotarł), próba ruszenia śrub od ustawiania zbieżności z tyłu i wymiana sworznia wahacza górnego lewego (555), może to on tak trzaska przy skręcaniu.
To na razie tyle, plany na jutro ambitne, jak zdążę to pojadę jeszcze na wymianę drążka kierowniczego prawego i ustawienie zbieżności po tym wszystkim.

luckyluck - 20-04-2011, 21:24

Ciekawe czy będziesz zadowolony z brunoxa, bo wiele jest opinii o nim, dobrych jak i złych. Może te minusowe wynikają ze złego użytkowania?
Jogurt - 20-04-2011, 21:36

Hugo napisał/a:
2 warstwy Bitex-u
Hugo ja nawet Syreny bitexem nie konserwuje. nie lepiej zainwestować w coś lepszego? znajomy blacharz-lakiernik robi konserwacje taką gumą która wygląda jak fabryczna konserwacja samochodów. ja mam zamiar czymś takim zrobić w tym roku oba misie. jak chcesz to dowiem się nazwę i producenta
luckyluck - 20-04-2011, 21:51

Ja w zeszłym roku zdarłem ile mogłem rdzę, następnie położyłem podkład antykorozyjny na rdzę, a na koniec Valvoline Tectyl. Trzyma się do dziś i gdy oglądałem ostatnio auto, mogę śmiało stwierdzić, że w tym roku zrobię tak samo. :D
fck - 20-04-2011, 22:41

ja tam bitexu używałem i nie narzekam, lepsze to niż nie robić nic i pozostawić podłogę bez żadnej ingerencji
luckyluck - 20-04-2011, 22:50

fck napisał/a:
ja tam bitexu używałem i nie narzekam, lepsze to niż nie robić nic i pozostawić podłogę bez żadnej ingerencji

A wiesz ilu takich delikwentów jest? Olaboga! :?

mkm - 20-04-2011, 23:23

Niestety jak sie człowiek nie postara i nie wytępi rudej do ostatniego ogniska, to położenie bitexu, gumy czy innych środków powoduje to, że my rdzy nie widzimy, a po kilku latach nie ma czego naprawiać. :doubt:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group