[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
mjsystem - 03-12-2014, 20:09
manitou napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie to mój pierwszy post na tym forum. Od dwóch lat użytkuję Lancera 1.8 CVT, bez żadnych problemów poza dramatycznym lakierem. Mam przejechane ok 60 tys chciałem zapytać o:
1-Gazownika który ogarnie 1.8 mivec i CVT na ter. woj. Śląskiego
2-Warsztat który wymieni olej w CVT i umie to dobrze zrobić. |
Temat dobrego gazownika i mechanika za śląskim zadaj na śląskim podforum.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63947
Tam jest wszystko opisane.
RalfPi - 03-12-2014, 21:04
lobuzek napisał/a: | Ile miałeś a ile powinno być? |
miałem.. 1.6 albo 1.8.
Powinno być 2.2-2.4 (zawsze trzymam na 2.4 - widać opona już trochę się zestarzała).
lobuzek - 03-12-2014, 22:09
Uuuu, to faktycznie mało. Ja z kolei stosuję się do zaleceń producenta na rok modelowy 2014 i trzymam 2,7.
cefaloid - 07-12-2014, 10:42 Temat postu: Re: Zimny gaśnie
Toman napisał/a: | Witam, mam Lancera z 2009r. 1,8 benz. z lpg. Na gazie przejechane 140000km. Problem występuje przy uruchomieniu zimnego silnika, albo auto automatycznie gaśnie, albo obroty falują w zakresie 0-1500. Czasami po dojechaniu do zakrętu w chwili redukcji, obroty spadają i silnik gaśnie. Na rozgrzanym silniku jest oki, obrotomierz nawet nie drgnie. Komputer pokazywał zbyt ubogą dawkę paliwa. Zostały wymienione świece i wstawiony emulator na drugiej sondzie za katalizatorem. Jakieś pomysły: Może brudna przepustnica, regulacja zaworów, wymiana szklanek czy też regulacja gazu. Pomóżcie |
edit Po co? Katalizator masz padnięty czy co? A na pierwszej sondzie też Ci założył emulator?
Jeżeli jest IV gen i emulator sondy to najczęściej świadczy to o dziadostwie i nieudolności gazowników. Za coś takiego powinien być dożywotni zakaz wykonywania zawodu.
Toman napisał/a: | Wczoraj byłem u mechanika, który zasugerował żebym przełączył na benzynę i pod domem zdjął klemy i po 5 minutach założył z powrotem, nie uruchamiał auta dopiero na następny dzień. Rano odpaliłem i było idealnie ale po kilku kilometrach rewolucji ciąg dalszy. |
Czyli po zresetowaniu działa. Aż włączysz źle wyregulowane LPG i mapy wtrysku się totalnie rozjadą.
Nie wiem do jakiego kowala Ty jeździsz ale:
- przestań do niego jeździć
- jedź do innego gazownika niech ustawi instalację i wywali wszystkie emulatory które wstawił obecny "spec". Obecnego postrasz że obciążysz go kosztami i niech sobie odkupi ten emulator z powrotem.
- 140000 km na LPG to wystarczający przebieg aby musieć zregenerować / wymienić wtryski czy reduktor LPG i być może tu leży przyczyna. Nowy gazownik będzie umiał to ocenić.
Jeśli usłyszysz kiedyś u gazownika, że chce wstawić dowolny emulator dowolnej sondy przy LPG 4 generacji, kopnij go w i jedź do kolejnego. Do skutku, aż trafisz na takiego, który wie, że zły sygnał z sondy lambda jest potrzebny i nie zakłada się emulatorów przy 4 generacji. Bo obecny nie wie jak wyregulować instalację, więc poszedł na fuszerkę: zły sygnał z sondy lambda trzeba jakoś ukryć przed klientem i jego silnikiem (wstawiając emulator) i niech wreszcie edit da mu spokój. Tak z Tobą postąpił i jeszcze kazał Ci za to zapłacić
manitou - 07-12-2014, 20:03
To jeszcze raz ja Chciałem zapytać bo jednak muszę:
Chcę qbox plus z nowym softem ( komunikacja obd, ISA3) ze względu na możliwość ustawienia dotrysków PB. W lubryfikację nie wierzę, liczę, że dotryski PB uchronią trochę gniazda. Pytanie czy powinny być ustawione tylko dla wysokich rpm powyżej 3 tys czy w całym zakresie pracy np 15%pb 85%lpg? Wtryski LPG barracuda.
mjsystem - 07-12-2014, 20:44
Cytat: | Pytanie czy powinny być ustawione tylko dla wysokich rpm powyżej 3 tys czy w całym zakresie pracy np 15%pb 85%lpg? Wtryski LPG barracuda. |
A Lancer ma bezpośredni wtrysk paliwa, że montujesz dotrysk?
manitou - 07-12-2014, 20:53
Jak rozumiem nie ma. Pytam w kontekście ew. szybszego kasowania luzu zaworowego i wypalania gniazd. Czyli to bezsens? jednak? Acha zaraz się zacznie że dotrysk to nie to o co mi chodzi...
plecho1 - 07-12-2014, 21:35
manitou napisał/a: | Acha zaraz się zacznie że dotrysk to nie to o co mi chodzi... |
Bo tak jest Jeśli instalacja będzie dobrze ustawiona to temperatura spalania nie będzie wyższa i nic się nie wypali. To tylko jazda na ubogiej mieszance niszczy głowicę.
manitou - 11-12-2014, 14:45
Czy dobrze z tego forum na razie wyczytałem, że do tej pory tylko jedna osoba miała kłopot z głowicą po LPG w aucie nieprzystosowanym? Bo właśnie się TO dzieje i moje auto za niedługo będzie zasilane podtlenkiem gazotu
bastek - 13-12-2014, 07:56
manitou napisał/a: | tylko jedna osoba miała kłopot z głowicą po LPG w aucie nieprzystosowanym |
no, sprostujmy
jedna się pochwaliła
i nie kłopot z głowicą - tylko z zaworami
2x wymieniane
w sumie najechałem jakieś 130-140.000 na lpg, i wróciłem na Pb
RalfPi - 13-12-2014, 08:43
bastek napisał/a: | manitou napisał/a: | tylko jedna osoba miała kłopot z głowicą po LPG w aucie nieprzystosowanym |
no, sprostujmy
jedna się pochwaliła
i nie kłopot z głowicą - tylko z zaworami
2x wymieniane
w sumie najechałem jakieś 130-140.000 na lpg, i wróciłem na Pb |
Spotkałem gościa z 1.8 na stacji - wypalone gniazda + głowica do planowania.
Był też u Nas gość na Forum (nick'u nie pamiętam - maddob?) co jemu też skasowały się luzy i miał remont silnika.
No i Bastek
A reszta? Ja mam najeżdżone 82.5kkm w tym 80kkm na gazie - bez żadnego remontu (ale wersja pod LPG).
pilocik - 13-12-2014, 09:59
Jesli chodzi o zakup szklanek zaworowych w aso chryslera/jeepa/dodge to moze byc problem, bo oni nie mają wymiarów szklanek w katalogu produktów, tylko mogą zamówić po numerze produktu szklanki, jest to jak już ktoś podał 4884594XX gdzie XX to dwie litery. Pytałem o to w ganinexie w katowicach lecz odesłali mnie z kwitkiem z tegoż powodu. Zatem aby zamówić szklanki po rozmiarze musielibyśmy posiadać oznaczenie i przynależny temu oznaczeniowi rozmiar. Niestety do tej pory nie znalazłem sprawdzonych informacji na temat:( na stanie w aso chryslera nie posiadali żadnej szklanki, bo jedynym sposobem byłoby pomierzenie każdej szklanki z katalogu i udostepnienie tej informacji.
mjsystem - 13-12-2014, 10:06
pilocik napisał/a: | Jesli chodzi o zakup szklanek zaworowych w aso chryslera/jeepa/dodge | A skąd te marki na tym forum? Pasują do Lancera, czy jak?
pilocik - 13-12-2014, 10:14
tomaszekk7 napisał/a: | SZKLANKI ZAWOROWE:
Byłem w ASO Chryslera i szklanki są takie same rozmiarowo. Jak by ktoś z Was zamawiał to najpierw trzeba podać oznaczenie 4884594AB to jeśli dobrze pamiętam jest rozmiar 3,060 i jak znajdą po oznaczeniu to wtedy podać właściwy rozmiar. Koszt takiej szklanki ok. 13 zł. |
Po tym poście wszystko wskazuje na to, że pasują... Znalazłem jeszcze link do forum dodge calibera srt4, do niego też prawdopodobnie te szklanki podchodzą, są podane wymiary, lecz chyba nie ma wszystkich podanych.. Szklanki różnią się między sobą o 0,045 mm to chyba za duża różnica... Link: http://calibersrt4.net/showthread.php?t=35999
mjsystem - 13-12-2014, 10:26
pilocik napisał/a: |
Po tym poście wszystko wskazuje na to, że pasują... |
Sorki, nie doczytałem. Za dużo na raz czasem do czytania. Spoko. Swoją drogą - ciekawostka
|
|
|