To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy

AidsD - 10-05-2019, 11:12

areksz121 napisał/a:
Po suchym większość opon w normalnych warunkach zdaje egzamin, a niestety niski bieżnik nawet najdroższej opony już tak wody nie odprowadza i koniec.


Potwierdzam to co piszesz.
Sam mam obecnie jakieś stare Continentale, które kupiłem razem z felgami i o ile na suchym to mogę sobie latać po zakrętach tak wystarczy lekki deszcz a muszę zwalniać przed lekkimi łukami bo słyszę, że opona inaczej zaczyna pracować i trochę szybciej/ciaśniej to nie będę panować nad samochodem. Przykład z wczoraj węzeł A4 - DK 86 normalnie to wyprzedzam maruderów z prędkością 70-80 wczoraj lekki deszczyk 50 kilka i miałem strach (Pytanie czemu na takich jeźdżę? Bo czekam aż mi blacharz poskłada auto po wypadku do kupy a potem dopiero zmienię na nowe.)

robertdg - 11-05-2019, 07:38

AidsD napisał/a:
Pytanie czemu na takich jeźdżę? Bo czekam aż mi blacharz poskłada auto po wypadku do kupy a potem dopiero zmienię na nowe
Blacharz czeka na kolejna okazje by zarobic, przeciez jedno z drugiem nie ma nic wspolnego :p
nahar - 11-05-2019, 20:48

raptor napisał/a:
Mojego kupiłem na letnich Goodyear efficientgrip 225/55r18 2015r, 5-5.5mm bieżnika, i nigdy nie miałem tak dobrych opon, pomimo wieku i bieżnika, miałem nowe, ale była to półka niska/średnia, i nie spodziewałem się, że będzie to taka przepaść 1-2 letnia opona 6-7mm bieżnika vs 3-4 lata 5mm, na prawdę te opony obecnie kleją jak nowe średniej klasy, gdy się skończą wysupłam te 500zł na oponę, bo różnica jest za duża, a bezpieczeństwo jest bezcenne.


Serio to opony 4 letnie nadają się wyłącznie do śmieci. Niezależnie jakiej firmy. Oczywiście mówię o jeździe w trasie a nie dookoła komina.

Ja mam 4 letnie obecnie Falkeny na lato i tylko dlatego zostają do sierpnia/września bo mało jeżdżę w tym roku.

Sam nie wiem czy chińczyki są ok, Siostra ma w praktycznie każdym aucie (3 sztuki) ale głównie jeździ dookoła komina. Nie narzeka.

A jako pokazało mitsumaniakowe szkolenie z bezpiecznej jazdy - nowe opony na śliskim nie dają szans żadnej starej oponie (bez znaczenia z jakiej półki). Tak więc lepiej chyba mieć nową tańszą niż starą dobrą. Na suchym to wielkiej różnicy nie ma, ale na mokrym czy wręcz lodzie jest duża (na lodzie to jest kolosalna).

Sam pewnie kupię na lato Rainsport 3, ale tak naprawdę to zobaczę co będzie w dobrej cenie po wakacjach. Zimowe Falkeny kupiłem po 400 pln i dla mnie to dobra cena.

Natomiast chińskie w cenie 600 komplet to bym chyba zmieniał maks po dwóch sezonach.

jacek11 - 11-05-2019, 22:35

Obejrzałem :) Widzę spore parcie na szkło :mrgreen: Masz gadane Krzysztofie :)
Phobox - 12-05-2019, 14:43

Krzysztofie super robota u Zachara! Zajebiście się Ciebie słucha.
A auto.... Chciałbym żeby moje doprowadzić kiedyś do takiego stanu :P .

Pozdro!

raptor - 12-05-2019, 18:02

nahar napisał/a:

Serio to opony 4 letnie nadają się wyłącznie do śmieci.


Pojechałeś po bandzie. Zimowe owszem, 5 lat i nowe, ale letnie o ile bieżnik jest ok i guma nie spękana to śmiało 6 lat można jeździć.

Bzyk_R1 - 12-05-2019, 18:14

jacek11, dzięki za zmarnowanie 28 minut :wink:

Phobox, dzięki za obejrzenie i opinię. Fajnie że się podoba, mam nadzieję że się zobaczymy gdzieś na Śląsku na pogaduchy :wink:

raptor, i tutaj się nie zgodzę bo wyrzuciłem na śmietnik 6 letnie opony które miałem. Były "plastikowe" poza tym skończmy temat opon bo nie o tym jest wątek. Moglibyśmy pogadać o Imperialalach gdyby ktoś z Was na nich jezdził. Pozdrawiam.

jacek11 - 12-05-2019, 22:46

Bzyk_R1 napisał/a:
dzięki za zmarnowanie 28 minut

Już tam zmarnowane. Mina chłopa jak turbo wstało była bezcenna :mrgreen: się na pewno nie spodziewał 8)

AidsD - 13-05-2019, 12:25

robertdg napisał/a:
Blacharz czeka na kolejna okazje by zarobic, przeciez jedno z drugiem nie ma nic wspolnego


generalnie auto stoi. A jeszcze się nowe opony pobrudzą i co :)

sla - 14-05-2019, 12:09

Ciekawe rezultaty badań odnotował Michelin. Francuski koncern w 2017 r. opublikował raport, z którego wynikało, że w przypadku letnich opon bardzo wiele zależy od ich jakości. Koronną próbą było hamowanie na mokrej nawierzchni. Porównano produkty nowe i opony o bieżniku wynoszącym 2 mm. W przypadku najlepszej opony efektywność hamowania spadła wraz z utratą bieżnika o 40 proc. W przypadku najgorszych opon było to aż 70 proc. Co ciekawe, najlepsze zużyte opony były tylko o ok. 5 proc. mniej efektywne niż najgorsze nowe opony.
luk2501 - 14-05-2019, 12:36

Super odcinek u Zachara i fajnie przedstawione auto.
tościk - 15-05-2019, 14:49

Bzyk_R1, bardzo dobrze się twój odcinek oglądało :) W dodatku uzmysławia mi, że mimo wszystkuch frustracji jakie przeżywam, to jednak bardzo lubię to auto. Napawa optymizmem :P
I zdecydowanie miło, że wspomniałeś na co zwrócić uwagę przy zakupie i że wcale może nie byc różowo.

Ale że launch control? Jak? Gdzie?

Bzyk_R1 - 15-05-2019, 15:52

Dzięki chłopaki! Miło czytać. Zobaczycie że LSRG jeszcze Was zaskoczy :twisted:

tościk, wbijasz jedynkę, sprzęgło w podłogę, gaz w podłogę i patrz na obrotomierz co się dzieje :wink:

Bzyk_R1 - 26-05-2019, 20:44

Za kilka dni Outlander leci nad morze. Tym razem miejscowość Stegna. Wycieczki lokalne zaplanowane więc kolejne 1500km myślę dopiszemy do stanu licznika. Nieubłaganie zbliża się 200.000km. Po powrocie zmiana oleju i zaczynam grubsze modyfikacje. Coś wleci coś wyleci... :wink: dam znać. Po przekroczeniu magicznego przebiegu ponowimy niektóre czynności serwisowe z 3 strony tego tematu. Pora zmienić oleje we wszystkich przekładniach. 50kkm to wystarczająco dużo. A poza tym SUV to wiadomo...nuda :twisted:


Bizi78 - 26-05-2019, 21:47

Bzyk_R1 napisał/a:
A poza tym SUV to wiadomo...nuda :twisted:

Patrząc po tarczy hamulcowej na zdjęciu to bardziej ruda :wink: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group