Outlander II GEN Techniczne - Akcja Serwisowa
krzychu - 29-11-2018, 09:30
kruhy84 napisał/a: | nie, nie sugeruje.
bardziej chodzi mi o to aby ta fachowść była adekwatna do cen. również części. przecież wiadomo że samochód składa się z części produkowanych przez dostwaców, którz produkują części. te same na tej samej lini produkcyjne więc dlaczego aso sprzedaje je klikadziesiąt razy drożej? |
Ale czy ja gdzie tutaj mówię o cenie? To że np. wymiana zderzaka w ASO sięga 8k zł to przegięcie ale można to sobie wytłumaczyć. Dewastację tapicerki, kłamstwa, krętactwo już nie. Szczególnie że przy wymianie zderzaka załatwili mi grill i znaczek (też wymieniali).
kruhy84 napisał/a: | a o "wyszarpywaniu" to Ci powiem że ludzie są odpowiednio szkoleni abyś myślał i czuł że to Ty wyszarpałeś coś od nich. niestety ma to miejsce już niemal w każdej branży. |
Niestety dla nich ja też kiedyś pracowałem w sprzedaży i przechodziłem szkolenia. Ten etap gdzie Pani mówił że to już najlepsza oferta i więcej mi nie może dać mówiła ze 4-ry razy... Ale to odrębny temat.
lucano - 29-11-2018, 11:00
Ja też mam obawy jechać do ASO po mojej przygodzie gdzie chcieli mi wcisnąć 4 zestawy naprawcze wtryskiwaczy (czyli łącznie dla 16 sztuk) i dopiero na poziomie kierownika sersiwu udało mi się dostać zwrot nadpłaconej kasy za 3 zestawy. Ale gdzie jak nie w ASO zrobią Ci coś w ramach akcji serwisowej? Trzeba po prostu uważać i liczyć wszystko bo później ciężko wyszarpać to co Ci się należy.
potentator - 29-11-2018, 11:59
W życiu się nie zgodzę na wyszarpywanie mi podsufitki bo komuś z mm pl odkleił się szyberdach. Patrząc po zdjęciach żeby wymienić szyberdach trzeba całą podsufitkę zdejmować...
Bzyk_R1 - 29-11-2018, 12:46
potentator napisał/a: | W życiu się nie zgodzę na wyszarpywanie mi podsufitki bo komuś z mm pl odkleił się szyberdach. Patrząc po zdjęciach żeby wymienić szyberdach trzeba całą podsufitkę zdejmować... |
Panowie, uważacie że demontaż podsufitki to jest jakaś straszna ingerencja? Wszystko już zdemontowałem u siebie i jestem zdania że można to robić tylko ostrożnie a wszystko trzeba robić odpowiednimi łyżkami i podważać w odpowiednim miejscu no i temperatura gra dużą rolę. Ewentualne uszkodzenia dotyczą spinek no ale tych nie ma co żałować. Jest dostęp do fabrycznych instrukcji, schematów, rysunków. Nie ma co panikować. Najsłabsze ogniwo w tym wszystkim to niestety człowiek.
kruhy84 - 29-11-2018, 14:52
oczywiście że wszystko się da. według mnie spinki są najmniejszym problemem, gorsze będzie zagięcie podsufitki, będzie wyglądać jak po strzeleniu kurtyn.
co do instrukcji i schematów to właśnie na nich w serwisie jest wszystko oparte, nie na wiedzy czy doświadczeniu ale na magiczych instrukacjach teroretycznych w który są opisane czasy w który dana czynnośc ma być zrobiona, a tu już nie ma miejsca na spokój i ostrżność.
Bzyk_R1 - 29-11-2018, 15:15
W moim przypadku czyli amatora w dziedzinie demontażu wnętrza nie ma mowy o patrzeniu na zegarek, wszystko trzeba dokładnie obejrzeć zanim zaczniemy "rwać" a roboczogodziny mnożymy x2.
Z drugiej strony przypominam sobie swoją akcję z szyberdachem. Pamiętam że standardowo jak to bywa w O1, odkręcił się silnik. Chciałem oczywiście zlecić naprawę fachowcom z ASO, jako że urwałem sporą sumę od sprzedawcy na poczet usterki szyberdachu. Pierwsze słowa jakie usłyszałem prosząc o wycenę usługi to było standardowo że oni pierwszy raz coś takiego mają, nigdy wcześniej nie naprawiali tego typu rzeczy, a wg instrukcji żeby dostać się do szyby trzeba około 4 godziny x chyba 130zł...
Czasem zamiast chłodnych kalkulatorów trzeba po ludzku spojrzeć na człowieka. Naprawiłem sam pod blokiem w godzinę (tylko dlatego że nie demontowałem podsufitki)
juniorkm7 - 29-11-2018, 18:06
No dobrze a teraz ten pasek i napinacz - po tym co powiedzieliście strach jechać do ASO na jego wymianę bo może się okazać że samochód się rozkraczy po kilku kilometrach. I jak to potem udowodnić że panowie przy wymianie paska popsuli coś w jego okolicach? Już w jednym ASO wymienili mi na akcji silniczki wycieraczek i po kilkuset kilometrach te zaczęły łomotać i nie chodziły w pełnym zakresie. Aż strach tam zajrzeć po drugiej wizycie w jaki sposób to poprawili i czy łbów śrub nie pourywali...
I jeszcze smaczek - mam fajne zdjęcie pokazujące jak pracuje ich ASO i dlaczego te roboczogodziny tyle warte Przy tej liczbie osób potrzebnych do wymiany mechanizmu wycieraczek to nic dziwnego
A tak serio na moją uwagę o 10min siedzenia na samochodzie klienta brudnymi spodniami i możliwością porysowania lakieru kierownik serwisu stwierdził że ojtam tylko się oparł i co panu zrobił...
mkm - 29-11-2018, 18:33
potentator napisał/a: | W życiu się nie zgodzę na wyszarpywanie mi podsufitki bo komuś z mm pl odkleił się szyberdach. |
Masz rację - bez sensu. Pisz do MMC niech Ci dadzą szyber w pudełku, a Ty sobie sam go ślicznie wymienisz
lucano napisał/a: | Ja też mam obawy jechać do ASO po mojej przygodzie gdzie chcieli mi wcisnąć 4 zestawy naprawcze wtryskiwaczy (czyli łącznie dla 16 sztuk) i dopiero na poziomie kierownika sersiwu udało mi się dostać zwrot nadpłaconej kasy za 3 zestawy. |
Niepotrzebnie.
Wystarczy się zorientować, gdzie jedziesz.
Trafiłeś do serwisu w Krakowie, który od dłuuugich lat ma fatalne opinie na temat serwisu.
Na Forum, "na mieście", a Ty i tak tam pojechałeś.
juniorkm7 napisał/a: |
I jeszcze smaczek - mam fajne zdjęcie pokazujące jak pracuje ich ASO i dlaczego te roboczogodziny tyle warte Przy tej liczbie osób potrzebnych do wymiany mechanizmu wycieraczek to nic dziwnego |
Raczej "mała szpila", a nie "smaczek" tylko słabe zdjęcie zrobiłeś.
Gość podchodzi do mechaników z listą czynności - tyle.
W podrzędnym warsztacie mogę Ci cyknąć fotę z większym "konsylium mechanicznym"
[ Dodano: 29-11-2018, 18:37 ]
juniorkm7 napisał/a: | siedzenia na samochodzie klienta brudnymi spodniami i możliwością porysowania lakieru kierownik serwisu stwierdził że ojtam tylko się oparł i co panu zrobił... |
I co mu powiedziałeś?
Tego akurat pilnujcie - lakier to pikuś, ale lampy bardzo, ale to bardzo nie lubią "smarów".
Druga kwestia - ASO ma "pokrowce ochronne" - tylko jak widać na załączonym obrazku niezbyt chętnie je zakłada
juniorkm7 - 29-11-2018, 20:00
@mkm gwoli wyjaśnienia dwaj panowie wogóle nie zajmowali się moim autem. Spotkali się w połowie drogi i akurat przy moim autku zaczęli sobie pogawędkę nad jakimiś papierami. Zeszło się im dobre 10min podczas gdy jeden z nich sobie kulturalnie przysiadł na moim aucie. Nie powiem że mnie to nie ruszyło więc poszedłem do kierownika który przyjmował auto i pokazałem fotę mówiąc że co to za praktyki siadania na autach klientów a on na to że oj tam od razu siadanie delikatnie się oparł tylko nic się nie stało.
Jak jest taki podział na "dobre" i "złe" ASO to które polecacie w Warszawie? Wycieraczki to w sumie pikuś ale jak mają mi rozwalić podsufitkę i tapicerkę oraz dłubać przy paskach i napinaczach to jednak wolę wybrać mniejsze ryzyko. Zdjęcia oczywiście i tak zrobię przed oddaniem auta ale nie chce mi się przygotowywać do batalii i tracić czas a jednak wolę mieć to załatwione.
A i jeszcze jeden pomysł mi się urodził - czy ktoś wie jak zgłosić usterkę do Mitsubishi/UOKiK żeby zrobili akcję naprawczą? Chodzą mi po głowie zaciski tylne które wszystkim się zacinają i nic nie pomaga oraz falowanie obrotów które też u wielu osób występuje. Skoro wycieraczki zagrażają bezpieczeństwu to hamulce i falowanie tym bardziej.
kruhy84 - 29-11-2018, 20:49
mkm napisał/a: | potentator napisał/a: | W życiu się nie zgodzę na wyszarpywanie mi podsufitki bo komuś z mm pl odkleił się szyberdach. |
Masz rację - bez sensu. Pisz do MMC niech Ci dadzą szyber w pudełku, a Ty sobie sam go ślicznie wymienisz
|
a wiesz że ja by bardzo tak chciał. wystarczyłby mi mechanizm wycieraczek swoją drogą dziwie się że nikt jeszcze nie napisał że mu po tej wymianie szyba czołowa pękła.
juniorkm7 - 29-11-2018, 20:54
U mnie po tym jak się obluzowały strasznie szyba się porysowała ale zauważyłem dopiero po umyciu auta
mkm - 29-11-2018, 21:04
Za duże OT się robi
Proponuję, żebyście założyli (i prowadzili ) temat (np."Outlander po przeglądzie") i tam wrzucali wrażenia/rady po wizycie w ASO.
Jak się będzie Wam chciało może powstać całkiem ciekawy temacik
Negatywne spostrzeżenia wrzucajcie do działu poświęconemu dealerom
juniorkm7, musisz popytać w regionalnym lub przestudiować wpisy na Forum.
juniorkm7 - 13-12-2018, 16:48
Umówiłem się w ASO na tą akcję serwisową. Jakoś dziwnie to wygląda - zostałem umówiony w celu "sprawdzenia" podczas ktorego umówić mają na właściwą wymianę. Też tak mieliście czy po prostu ASO wymieniało od ręki i już?
kajos - 13-12-2018, 17:04
a o jakiej akcji piszesz ?
jesli z silnikiem wycieraczek to nie ma co sprawdzac-wymienic trzeba
ja dzwonilem do ASO
jako ze nie maja wolnych terminow to prosili zeby po nowym roku zadzwonil i sie umowimy na akcje
mam dosc daleko do ASO wiec jak po umowieniu i przyjechaniu nie wymienia mi to zrobie gnój
Moody - 13-12-2018, 21:00
juniorkm7 napisał/a: | Umówiłem się w ASO na tą akcję serwisową. Jakoś dziwnie to wygląda - zostałem umówiony w celu "sprawdzenia" podczas ktorego umówić mają na właściwą wymianę. Też tak mieliście czy po prostu ASO wymieniało od ręki i już? |
Też tak miałem - ale w moim przypadku był to ASO Peugeot - zadzwoniłem do innego i zrobili bez takich podchodów. Później napisałem zapytanie do tych pierwszych o taki stan rzeczy ale nigdy nie odpowiedzieli.
|
|
|