[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.
Cielo - 11-02-2015, 18:33
Jednak to samo, ale wymienią bez problemu. W serwisie też zdębieli.
JCH:
Gwarancja była 3-letnia. I przez 3 lata żadnego problemu. Łańcuch zepsuł się w 3 miesiącu bez gwarancji.
tyku:
W serwisie powiedzieli, że cena dlatego była 4455zł, bo wymienili łańcuch z kołem, bo osobno się nie dało.
Dzięki za pomoc.
Bart2001 - 23-02-2015, 12:32
No i chyba problem z łańcuchem mnie też dotknął. Auto stoi u mechanika i w komputerze wyskoczył błąd dotyczący położenia wałka rozrządu. Auto do tej pory (120 tys.) chodziło bez problemów i nie było słychać żadnych niepokojących dźwięków. W zeszłym tygodniu pojawił się problem z gaśnięciem na wolnych obrotach. Wstępna diagnoza z czwartku była - niskie ciśnienie paliwa, ale samochód jechał poprawnie oprócz gaśnięcia na wolnych obrotach. Byłem umówiony na dzisiaj na , a w sobotę nie mogłem wcale odpalić - prychał i nie udało się go uruchomić. Dzisiaj rano linka i do mechanika, no i niestety wyciągają teraz silnik z auta
Hubeeert - 23-02-2015, 13:57
Przeskoczył łańcuch? Bo jeżeli tylko błąd synchronizacji to wystarczy wymiana łańcucha... A po co silnik wyciągać?
Bart2001 - 23-02-2015, 15:23
Na razie stwierdzono brak kompresji na trzech cylindrach... No i wyciągamy...
tutoslaw - 24-02-2015, 08:55
Łącze się w bólu czekając na wycenę mojego
Bart2001 - 24-02-2015, 14:30
No i niestety silnik do wymiany. Koszty remontu to połowa wartości auta, dlatego już namierzony silnik używka - mam nadzieję że w dobrym stanie.
Diagnoza - łańcuch się rozciągnął, przeskoczył i zawory wydechowe spotkały się z tłokami.
Hubeeert - 24-02-2015, 15:02
Czy przy kontroli przy przebiegu 100 000 km wszystko było OK? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć.
Bart2001 - 24-02-2015, 15:06
Byłem na przeglądzie w grudniu przy przebiegu 119 tys. km i było wymieniane koło pasowe. O łańcuchu nic nie było mowy że może być wyciągnięty. Sam jestem zszokowany że 2 tys km później stało się to co się stało. Samochód był regularnie serwisowany w ASO i zalewany rekomendowanym na forum Millersem. Niestety ale zmienię chyba opinię o dotychczasowym ASO.
Hubeeert - 24-02-2015, 17:26
Bart2001 napisał/a: | Byłem na przeglądzie w grudniu przy przebiegu 119 tys. km i było wymieniane koło pasowe. O łańcuchu nic nie było mowy że może być wyciągnięty. |
Kontrola łańcucha przewidziana jest po 100 000 km. Poszukaj faktury z poprzedniego przeglądu.
Bart2001 - 24-02-2015, 17:40
Z tego co wiem po 100 tys. kontrola jest luzów zaworowych. Pytałem na przeglądzie po 100 czy była robiona i czy wszystko jest ok i odpowiedzieć była "nic się nie dzieje - wszystko ok". W czynnościach serwisowych dostępnych na stronie Mitsubishi nie ma takiej pozycji jak kontrola łańcucha.
Na fakturach mam tylko hasło "przegląd po ..." plus ewentualne części zamienne i dodatkowe prace zlecone.
Hubeeert - 25-02-2015, 10:53
Cytat: | Co 100.000 km (DODATKOWO w stosunku do przeglądu CO KAŻDE 20.000 km)
Sprawdzić luzy zaworowe (dotyczy silników: 4B1, 4A9) / regulacja luzu zaworowego |
Żeby sprawdzić luzy należy zdjąć pokrywę zaworów.
Po zdjęciu pokrywy widać łańcuch od góry i można sprawdzić go pod kątem zużycia.
Bart2001 - 25-02-2015, 10:56
No to są w takim razie efekty kontroli luzu zaworów "na słuch"...
tutoslaw - 25-02-2015, 18:19
Ja pierwszą kontrole luzów miałem po okolo 140 000. Jak juz pisłem, wtedy właśnie stwierdzono, że luzy ok, ale łańcuch wyciągnięty..
co i tak nie zmienia faktu że ok 5000 później zepsuł się
Hubeeert - 25-02-2015, 21:58
tutoslaw napisał/a: | Ja pierwszą kontrole luzów miałem po okolo 140 000. Jak juz pisłem, wtedy właśnie stwierdzono, że luzy ok, ale łańcuch wyciągnięty.. |
Skoro był wyciągnięty to czemu nie został wymieniony?
tutoslaw - 25-02-2015, 22:06
Nie no oczywiście był wymieniony, ale u mnie nie przeskoczył łańcuch, tylko zawór się wypalił. Dodam, że LPG nie ma.
|
|
|