To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] klocki hamulcowe

sebek76 - 05-05-2014, 19:58

Witam ponownie właśnie jestem po wymienie klocków hamulcowych (tył) tylko jest mały problem mianowicie hamulec słabo trzyma czy jest gdzieś jakaś regulacja bo już teraz niewiem co jest grane ?
rasiak1980 - 05-05-2014, 20:06

zobacz czy ta dźwigienka przy zacisku hamulcowym od samo-regulatora w czasie zaciągania i zwalniania ręcznego przemieszcza się bo to słaby element tam pod gumową uszczelkę dostaje sie woda całość eroduje i blokuje się w pozycji zaciągniętej efekt jest taki że ręczny łapie bardzo wysoko, napięcie ręcznego reguluje się przy samej dźwigni jest śrubka którą trzeba pokręcić
sebek76 - 05-05-2014, 20:14

Byłem teraz zobaczyć jeśli mówisz o tej dźwigience która wypycha tłoczek to z nią wszystko ok zaciąga się i wraca obie strony sprawdzałem ? a jak dostać się do tej śrubki :shock:
cwaniak - 05-05-2014, 20:59

sebek76, nic nie kombinuj, na początku będzie słabo trzymać hamulec bo klocki musza się ułożyć do tarczy i się ''dotrzeć''. Tylko na początku nie hamuj gwałtownie bo spalisz klocki :D :D
sebek76 - 05-05-2014, 21:05

kupiłem klocki TRW GDB1314 ale narazie założyłem je na stare tarcze wiem że błąd chyba jutro pojadę ba tarcze tylko jakie będą dobre do tych klocków TRW w miarę rozsądnej cenie ?
tadek55 - 19-05-2014, 07:04

Witam ,przyszedł czas na wymiane szczęk hamulcowych w mojej cari 18 SOHC,napiszcie jakie polecacie,możektóry wymieniał.Pozd.
Ronald - 10-06-2015, 00:03
Temat postu: Re: [Carisma] klocki hamulcowe
Może komuś pomogę, do tarcz 256/45/24 po lifcie pasują klocki GDB1317 TRW: grubość [mm] 15,6; wysokość [mm] 72,7; długość [mm] 130.
FredPL - 20-11-2015, 23:16

Odkopuję temacik bo przymierzam się do wymiany tylnych zacisków (trzeci raz w tym roku nie mam ręcznego, do tego tarcza nie bierze całą powierzchnią) to i pewnie polecą nowe klocki, a może i nowe tarcze przyjdzie założyć. Teraz pytanie, co kupić do 1.9 DI-D z 2002 r ?

Myślałem nad klockami Valeo lub ATE i tarczach TRW. Ceny nie są za niskie ? Jak patrzyłem po sklepach to przeważnie wszędzie drożej.

Janq - 20-11-2015, 23:32

ATE sobie odpuść, bo strasznie pylą. TRW - ok, nie ma z nimi problemu. Jednak jeśli ja miałbym coś kupować na Twoim miejscu to brałbym EBC BlackStuff albo MINTEX - do zwykłej jazdy genialne klocki.
Pytanie z innej beczki - kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?

Jesli zacisk jest dobrze zregenerowany i poskładany na odpowiedni smar (oraz jeśli się używa ręcznego) to nie powinien stanąć.
Mam nadzieję, że nie smarujesz prowadnic do zacisków i nie zakładasz klocków na smar miedziany?!

FredPL - 20-11-2015, 23:56

Zaciski niby były robione przez poprzedniego właściciela jeszcze także co i jak było robione nie wiem. Ja jedynie po zakupie wymieniłem klocki i zdaje się, że na taką blaszkę z tyłu klocka poszła pasta miedziana czy coś takiego. W każdym razie zaciski są całe po wierzchu mocno skorodowane w przeciwieństwie do przednich, które wyglądają niemal jakby z fabryki wyjechały. Do tej pory jedynie co to czyściłem je z grubsza (z pomocą WD40) żeby wszystko się ruszało ale pomaga to tylko na jakiś czas (jakiś miesiąc czy dwa), a potem znów się okazuje, że ręcznego prawie nie ma. Zauważyłem też, że na jednym z zacisków brakuje mi takiej sprężynki, która chyba jest po części odpowiedzialna za odbijanie hamulca.

EDIT: Generalnie teraz wymianę bd mi robić w warsztacie bo sam nie mam warunków (pod domem nie zrobię przy obecnej pogodzie). Co do wymiany płynu hamulcowego to wg. książki serwisowej wymieniony był na pewno przy 125tyś w ASO i chyba przy 150tyś. Auto teraz ma 302tyś :D

Janq - 21-11-2015, 00:07

Zaciski były robione przez poprzedniego właściciela - kup zestaw do regeneracji i sobie zam zregeneruj, będziesz wiedział co masz.
Kup sobie smar do tłoczków, wykręć trochę tłoczek, wciśnij trochę smaru pod gumową uszczelkę i wkręć tłoczek. Prowadnice i klocki wyczyść z tego smaru miedzianego i załóż używając tego smaru http://allegro.pl/pasta-s...5774950894.html
Wymień płyn hamulcowy od razu w całym układzie. Odezwij się na PW to Ci napisze jak to zrobić szybko i bezboleśnie, oraz jak nie wylać płynu z układu przy zdejmowaniu zacisku :]

sebek76 - 22-11-2015, 10:46

Witam czy może ktoś podpowie co kupić za zestaw http://allegro.pl/listing...carisma%20281mm
Hugo - 22-11-2015, 20:26

sebek76, http://allegro.pl/zimmerm...5362865594.html Żaden inny zamiennik im nie dorasta do pięt.
sebek76 - 22-11-2015, 21:01

Spoko dzięki w tamtym roku kupiłem tarcze i klocki TRW ale znowu przy chamowaniu przy większej prędkości czuje p
bicie,drgania na kierownicy i pedale kurcze sam już niewiem czemu te tarcze mi sie tak krzywią może dlatego że z tyłu nie wymieniałem hmmm :(

sylmak - 22-11-2015, 21:17

Do takiej sytuacji dochodzi w momencie kiedy tarcze i klocki hamulcowe nie pracują w jednej płaszczyźnie. Zdarza się, że pomiędzy piastą a tarczą niektórzy nanoszą sporą ilość środka izolującego co może doprowadzić do skrzywienia płaszczyzny nawet nowych tarcz. Przed montażem nowych tarcz najlepiej dokładnie oczyścić powierzchnię styku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group