[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
mario mario - 13-09-2010, 23:26
Sprzeczał się ie będę bo sam tego nie robiłem. Ale wychodzi na to, że obie sondy są takie same.
Anonymous - 18-09-2010, 15:17
Jeszcze jedno pytanie w sprawie sondy
mamy do Galanta sondy denso następujące
DOX-0313
DOX-0341
DOX-0342
proszę o informacje jak ktoś wie czy w miejsce u nas w galach sondy na kolektorze wydechowym od strony grodzi (kierowcy) będzie pasować sonda DOX-0313 czy DOX-0341
Pozdrawiam
michalsiak - 21-09-2010, 23:35
Cytat: | sprawdzone "organoleptycznie". Po wymianie sondy za katem, nic się nie zmieniło. Nadal straszny smród niedopalonej mieszanki. Wrzuciłem starą sondę za kata a nową dałem z przodu. Jak ręką odjął
|
napisałeś że wymieniłeś sondę przed katalizatorem i zniknął smród spalin a spalanie jak ?
mam też GDi i tez problem ze śmierdzącymi spalinami i wysokim spalaniem, może to ta nieszczęsna sonda.
Jaki konkretny model wstawiłeś tej sondy ?
pozdrawiam
michalsiak
fj_mike - 21-09-2010, 23:41
michalsiak napisał/a: | Jaki konkretny model wstawiłeś tej sondy ?
|
michalsiak, najtańsza i dobra sonda to NGK NTK. Śmiało możesz taką kupić.
michalsiak - 21-09-2010, 23:45
czy np. taką jaką udało mi się wyszukać ?
lambda NTK z allegro
michalsiak
fj_mike - 21-09-2010, 23:47
Dokładnie
michalsiak - 22-09-2010, 00:25
no to zakupię sobie taką i wmienię ( tą przed katem)- mam nadzieję że pomoże bo u mnie podobnie jak powyżej śmierdzi paliwem i więcej pali - check się nie świeci
michalsiak
Anonymous - 25-10-2010, 11:10
O kurczę bardzo tania ta sonda. Na pewno oryginalna? W IC zapłaciłem ostatnio 175,- za NTK ...
mario mario - 07-12-2010, 22:43
Odświeżę temat sond. Życie zmusza mnie do wymiany sond i chyba w końcu mnie zmusi. Auto ma 220 000 przejechane, a gaz dobił sondy. We wszystkich poleciały grzałki, a jedna padła całkiem. Poczytałem ostatnio trochę w temacie i muszę stwierdzić, ze najrozsądniejszym wyborem będą Denso dedykowane. Co do różnicy sond. W galach 2,5 do 2000 roku występowały dwie sondy, pierwsza i druga niskonapięciowe w zakresie działania 0,2 - 1V, z tą różnicą, ze pierwsza miała grzałkę o oporności 4,5 - 8 OHM, a druga ta za katem 11 - 15 OHM. Po lifcie zmieniło się to, ze doszły dwa katy i japońce dali przed i za nimi takie same sondy w takim samym układzie jak opisałem wyżej. Wszystkie 4 sondy niskonapięciowe 0.2-1V tylko te tylne czy raczej dolne mają wyższą oporność grzałek, a to dlatego, że za katami jest niższa temperatura i muszą się one bardziej dogrzać niż te górne. Ponadto problem grzałek, czyli szybkiego nagrzewania sond to temperatury ich optymalnej pracy można wyeliminować poprzez wywalenie głównego kata. Nie testowałem, wiem z podań i legend. Koleś jeden wywalił i mierzył pracę sond. Dużo szybciej się nagrzewają i szczególnie przy gazie nie muszą być dogrzewane, co wydłuża żywotność grzałek.
[ Dodano: 07-12-2010, 22:55 ]
cerber napisał/a: | Jeszcze jedno pytanie w sprawie sondy
mamy do Galanta sondy denso następujące
DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy
DOX-0341 - 42 cm - góra od grodzi
DOX-0342 - 79 cm - dół obie strony oporność grzałki 11-15 ohm,
proszę o informacje jak ktoś wie czy w miejsce u nas w galach sondy na kolektorze wydechowym od strony grodzi (kierowcy) będzie pasować sonda DOX-0313 czy DOX-0341
|
różnią się długościami przewodów, dopisałem wyżej. Z tego co się orientuję to te dedykowane denso mają grzałki do 10 ohm i powyżej 10 ohm.
Anonymous - 25-12-2010, 00:13
Nie do końca. Powinno być tak
DOX-0313 - 39 cm - góra od chłodnicy
DOX-0341 - 42 cm - dół od chłodnicy
DOX-0342 - 79 cm - dół od grodzi
Nie ma w katalogu numeru dla góry od grodzi. Założyłem w te miejsce DOX-0313
wujas - 05-02-2011, 00:55
wszystkiego juz probowalem i sporo wymienilem a silnik jak trzesie tak trzesie. Czytam sobie temacik i sklaniam sie ku sondzie lambda.
Jak chodzi na ssaniu to niezle czuc benzyna z tlumika. Ma tez znacznie lepszego kopa nim sie nagrzeje. Po rozgrzaniu tak do 2000 obr chodzi jak by wypadal zaplon zarowno na Pb jak i LPG.
Zrobilem test odlaczajac sonde przed katem i ECU nie wykazalo zadnego bledu. dodam ze auto chodzilo z 15min z rozlaczona sonda i ecu nadal nic nie wskazal.
Czy to normalne??
[ Dodano: 07-02-2011, 10:59 ]
zna ktos odp na moje pytanie?? Moze ma ktos ochote zrobic taki test i zobaczyc czy ECU wywali blad??
adm78 - 22-02-2011, 08:21
Witam
W serwisie www.e-ngk.pl do gala 2,5 z jedną sonda przed katem sa do wybory dwie sony NTK, z masą izolowaną oraz z masą na obudowę. Którą wybrać i od czego to zalezy? Dzięki za pomoc.
Anonymous - 22-02-2011, 20:28
[ Dodano: 07-02-2011, 10:59 ]
zna ktos odp na moje pytanie?? Moze ma ktos ochote zrobic taki test i zobaczyc czy ECU wywali blad??[/quote]
Spróbuj po odłączeniu sondy wyłaczyk silnik i odpalić ponownie, u mnie po takiej akcji wywalało błąd.
wujas - 22-02-2011, 20:45
cerber,
Wlasnie ze odpalalem. Nawet zrobilem rundke wokol mojej miesciny i nadal nic
Dziwna sprawa.
jaker - 11-04-2011, 12:11
Mam pytanie dotyczące ilości sond w moim Galancie 2.5 V6, pierwsza rejestracja 20.10.2000, VIN: JMBSNEA5A1Z0..., sprowadzony ze Szwajcarii. Nigdzie na forum nie znalazłem odpowiednich informacji na ten temat, a potrzebne mi to do wyceny instalacji LPG przez gazownika.
p.s. nie raz się spotkałem, że są wersje produkowane do 2000 roku i po nim. Może mi ktoś powiedzieć, którą ja mam wersje?
Z góry dzięki za info.
|
|
|