To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana płynu w chłodnicy, spuszczanie płynu z bloku

tresorex - 04-02-2014, 21:55

Znalazłem takie schematy w manualu:


Przód:


i tył (dobrze zaznaczyłem?):

Pawlacz - 04-02-2014, 21:59

Bardzo dobrze:)
azbest - 05-02-2014, 08:05

Wielkie dzięki Panowie :) !
Tomii - 04-04-2014, 10:30

Koledzy powiedzcie mi proszę czy przy wymianie płynu chłodniczego w 2.0 benzyna trzeba odkręcić ten korek z tyłu bloku silnika czy nie ma takiej potrzeby. Ew czy dojdę do niego z góry ? I z doświadczenia napiszcie ile Wam weszło nowego płynu, wiem że manual podaje 6L ale w praktyce może być różnie.
tresorex - 04-04-2014, 12:25

Jeśli chcesz spuścić cały płyn to trzeba odkręcić. To jest najniższe miejsce z wodą w bloku, więc jak nie spuścisz to jakaś część wody zostanie stara.
czekoladka_1981 - 04-04-2014, 17:19

Dlaczego nie czytacie pierwszych postów :!: wszystko jest jak na dłoni.
Tomii - 04-04-2014, 20:04

czekoladka_1981 napisał/a:
Dlaczego nie czytacie pierwszych postów :!: wszystko jest jak na dłoni.


Czytamy, czytamy ale nie jest nic wprost napisane, po za tym są 4 różne silniki.

robertdg - 04-04-2014, 20:32

Zakładam, że to widziałeś http://forum.mitsumaniaki...p=760606#760606
Wniosek:
- bez wykrecania korka nie spuścisz całego płynu
- pojemnośc układu zalezna od dodatkowego osprzętu (ogrzewanie postojowe/dogrzewacz silnika, LPG, etc.)
- 6litrów plus zbiorniczek wyrównawczy, kup 2x4litry, bedziesz miał na ewentualna dolewkę :P

Tomii - 04-04-2014, 21:02

No to trochę dupa bo raczej słabe dojście do tego korka, brać się w ogóle za to bez kanału czy szkoda nerwów ?
robertdg - 04-04-2014, 21:08

Alternator demontowałem bez kanału w dodatku mam reduktor LPG na prawym kielichu, a Ty sobie nie dasz rady z mała śrubką :?: :P
Tomii - 04-04-2014, 21:18

robertdg napisał/a:
Alternator demontowałem bez kanału w dodatku mam reduktor LPG na prawym kielichu, a Ty sobie nie dasz rady z mała śrubką :?: :P


Alternator jest wyżej :P dobra, przekonałeś mnie :wink:

sowabrom - 26-10-2015, 22:37

Odkopuję.
Jeśli spuszczę płyn z bloku silnika to jak go później dolac do bloku silnika ?
Bo chyba nie poprzez chłodnicę? Chodzi mi o 2.5 v6
pozdrawiam

Mandrake - 27-10-2015, 06:26

Przez chłodnice. Pompa rozprowadzi go po całym silniku a układ odpowietrzy się sam. Będziesz po trochę dolewał i włączał silnik aby zaciągnął. Jak już będzie wartość płynu na 3/4 zostawisz włączony na dłuższą chwile aby termostat się otworzył, a później uzupełnisz do poziomu właściwego.
Chyba że mitsu ma odpowietrznik na silniku wtedy wszystko jest prostsze :wink:

booohal - 27-10-2015, 17:06

Mandrake napisał/a:
Chyba że mitsu ma odpowietrznik na silniku wtedy wszystko jest prostsze :wink:

Nad termostatem ma.
Odkręcamy, wlewamy powolutku (cały czas na równo z krawędzią korka wlewu chłodnicy) do przelania, uzupełniamy zbiorniczek na max. Jeżeli zrobisz wszystko prawidłowo to po kilku, kilkunastu kilometrach dolejesz dosłownie symboliczne ilości płynu do stanu max na zbiorniczku.

sowabrom - 27-10-2015, 20:54

pytałem bo sprawa wyglada tak.
obecnie w układnie mam stare borygo plus woda w proporcjach 50/50 (w lecie wymieniałem chłodnice i zalałem ją wodą ((nie spuszczałem borygo z bloku silnika))
Teraz chce spuścic całą chłodnice przez korek i dolać jeden litr koncentratu plus nowe borygo do pełna. Myślicie że cos takiego da radę?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group