To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Uciszyłem popychacze, stukające popychacze

yaro1976 - 08-03-2010, 09:10

a ja powiem tak, zrobiłem już 800 km po wymianie oliwy (Mobil 1 5W50) i popychacze ucichły
po płukance Valvoline nie było słyszalnego wyciszenia, dopiero sukcesywnie było coraz ciszej, raz grały raz nie, a teraz cisza,
Misiu mruczy jak dawniej
czyli najlepszy sposób --> dobra oliwa

xor - 08-03-2010, 11:53

Yaro, płukanka też swoje zrobiła, pomimo, że od razu efektu nie zauważyłeś.
Sporo wyczyściła, a resztę syfu rozmiękczyła w popychaczach.

hermeth - 08-03-2010, 13:00

A może ktoś podać nazwę tego specyfiku do płukania silnika? I jak taki zabieg wygląda? Wylewa się stary olej, wlewa płukankę na kilka min, po czym znów wylewa i dopiero aplikuje właściwy olej? Jakoś tak?
Remik - 08-03-2010, 13:15

Informacje jak zastosować taki płyn powinieneś mieć na opakowaniu. Ale z tego co można przeczytać na forum to wlewasz płukankę do silnika ze starym olejem zostawiasz auto na biegu jałowym na kilka-kilkanaście minut po czy zlewasz wszystko (najlepiej jak najdłużej). Następnie zakręcasz kurek od miski, nowy filtr oleju i zalewasz nowym olejem...to tak pokrótce:) i oby Tobie to coś dało, bo ja jestem przed tym zabiegiem i zastanawiam się czy to coś da...
xor - 08-03-2010, 13:29

Hermeth -> płukanek do silnika jest sporo, każdy producent coś ma. Liqui Moly, Valvoline, Comma, STP... Do wyboru, do koloru.
Remik - 08-03-2010, 13:44

A który jest ewentualnie rekomendowany przez Mitsumaniaków?
gem1 - 08-03-2010, 14:46

dodam tylko, że mi są dwa rodzaje płukanek znane..ekspresowe (kilka-kilkanaście minut na jałowym i spuszczenie oliwy) i "długofalowe" (do silnika i spuszczenie starej oliwy następuje po przejechaniu np 200 km)

ale wszystko zawsze jest opisane na opakowaniu, więc warto przeczytać, żeby nie zalać na przykład "długofalowej" i nie spuścić po 15 minutach :?

Remik - 08-03-2010, 14:53

gem1 - a czy pamiętasz może nazwę tego "długofalowego" specyfiku?
hermeth - 08-03-2010, 15:36

MOTUL 7100 10W40 100% SYNTETYK czy ELF EXCELLIUM LDX 5W40. Który olej jest bardziej zalecany przez MM przy przebiegu 200tys i klepiącym popychaczu? Czy ktoś wie co to za oleje?
xor - 08-03-2010, 16:38

Motul 7100 jest olejem do motocykli. Jak już, to motul 8100.
Jeśli zalejesz jakimkolwiek 100% syntetykiem będzie bardzo dobrze.
Osobiście bym wybrał ten, który ma wyższą liczbę zasadową - w uproszczeniu taki pozostawia mniej osadów, a i lepiej usuwa zanieczyszczenia już istniejące
Motul 8100 5w30 ma TBN 10.3
Motul 8100 5w40 ma TBN 7.9
Mobil 1 Racing 5w50 ma TBN 12

Powyższe są 100% syntetykami (o ile producent nie kłamie :) )
Ten Elf pomimo, że to nie jest 100% syntetyk, jest b.dobrym olejem.

gem1 - 08-03-2010, 21:03

Remik napisał/a:
gem1 - a czy pamiętasz może nazwę tego "długofalowego" specyfiku?


np. LIQUI MOLY - OL SCHLAMM SPULUNG

Hugo - 08-03-2010, 22:38

gem1 napisał/a:
np. LIQUI MOLY - OL SCHLAMM SPULUNG
Koszt na CPN-ie to 10 zł. Widziałem ostatnio :D
xor - 09-03-2010, 00:20

Nigdzie nie było wprost napisane, że Elf ldx 5w40 to HC, choć na to wszystko wskazywało. W końcu znalazłem...
Otóż nie jest - jesz mieszaniną olejów bazowch III i IV grupy (czyli HC z PAO). Do 2000 roku był w 100% syntetyczny (na bazie właśnie PAO), ale potem ELF zmienił to, twierdząc, że na 100% syntetycznej bazie nie da się osiągnąć pewnych pożądanych właściwości.
Myśle, że te 'porządane właściwości', to tylko ich lepszy wynik finansowy (HC jest znacznie tańsze), co nie zmeinia faktu, że Elf Excellium LDX 5w40 to więcej niż hydrokrakowany, mniej niż syntetyczny.

http://www.pacerfuels.com...E150%20mdsd.pdf

pawlos - 09-03-2010, 00:41

a czemu nie chcecie kupowac pełnych syntetyków tylko jakies cuda HC lejecie- te kilkadziesiąt złotych chcecie zaoszczędzić ?- na czym ?

olej HC to olej mineralny ulepszony- to chwyt marketingowy i nabijanie kasy przez koncerny , a ewentualne domieszki syntetyka są znikome ale zawsze mozna napisac full synthese technology czy inny bajer

na oleju ma pisac synthoil- z 5w40 to już niewiele jest syntetykami

pozdrawiam

xor - 09-03-2010, 01:03

Mylisz sie zakładając, że 100% syntetyczny olej zawsze we wszystkim jest lepszy od HC. Sama baza to niewiele. Dodatki uszlachetniające czynią z oleju w dzisiejszych czasach dopiero pełnowartościowy produkt.
I z powodu właśnie różnic w kompozycji dodatków niektóre oleje HC mogą być lepsze od niektórych olejów w pełni syntetycznych.
Automatyczne dyskredytowanie wszystkich olejów HC jest nieuzasadnione.

nawiasem - praktycznei wszystkie oleje 100% syntetyczne mają jakieś domieszki olejów HC. Raczej nie bez powodu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group