To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Sterownik centralnego - montaż sterownika pilotów

Anonymous - 08-08-2010, 20:41
Temat postu: Udało się
macie chłopaki udało się podłączyć na lekkim kacu 8)




schemat rysowałem sam w paint-cie sry jeśli nie za ładnie ;p podajemy (+) na szyby.U mnie sterowanie z centralnego jest minusem,wiec zastosowałem przekaźnik



Przewodzić ja wsadziłem 3x0,75 jeden kabelek będę miał na zapas (będę robił jeszcze otwieranie z pilota ;p) ale już na oddzielnej radiolinii



magiczne podłączenie hehe ( i wszystko jeszcze na gazie ;p )




przewody pod które się podłączamy :axe:



:butthead:
Na 100% po wyjęciu kluczyka i pozostawieniu na dłuższy czas,zadziała. :rolleyes:
Najgorzej jest przełożyć przewód między drzwiami a autkiem(jak jeszcze nie wiecie o co chodzi zobaczycie ;p ) :rolleyes:

A więc koledzy pijcie a na kaca do autka majsterkować ;p Czysty umysł 1000 pomysłów :biggrin:

PiotrekSL4 - 22-12-2010, 23:32

jestem przed zakupem pilota do centralnego. Polecacie cos??

http://allegro.pl/item1372245939.html

Może taki noxon. Widzę że kupuje go trochę ludzików

STomasz7 - 11-01-2011, 15:26

Ostatnio chciałem podłączyć centralkę z pilocikami, lecz patrząc na ten panel pod kierownicą, nad lewym kolanem kierowcy zobaczyłem taki widok :shock:

Zdjęcie jest przerobione z pierwszego postu, centralki zaznaczonej białym krzyżykiem nie mam u siebie, za to mam mniejszą czarną kostkę w miejscu zaznaczonym niebieskim kółkiem.


Odkręciłem ten panel i żadne kolory kabelków się nie zgadzają, nie ma brązowych wogóle...

I teraz pytanie, gdzie jest umiejscowiona moja centralka od centralnego?
Centralny na pewno mam, bo z kluczyka i z przycisku wewnątrz działa...

banzai54 - 12-01-2011, 10:16

Miałem podobnie jak u Ciebie na zdjęciu, centralkę znalazłem pod konsolą środkową, trzeba zacząć rozbierać od góry. Na forum gdzieś było opisane, a centralka siedzi na samym dole i jak nie rozbierzesz po kolei tego to nie wyjmiesz tej centralki. Większość kabli też mi się nie zgadzała z opisanymi tutaj, weź miernik i pomierz sobie co i jak :)

masz fotkę tak będzie prościej


Uploaded with ImageShack.us

STomasz7 - 12-01-2011, 11:19

banzai54, dzięki za info, bede miał chwile czasu to się zabiorę za to. Tyle, że ze mną jest taki problem, że nie znam się na elektryce i nie wiem jak się sprawdza tym miernikiem :(
Myślałem też nad podłączeniem się pod przełącznik od centralnego przy dźwigni ręcznego, ale tam też 4 lub 5 kabli wychodzi z tego przełącznika i nie wiadomo który za co odpowiada...

plecho1 - 12-01-2011, 13:59

Do przełącznika koło ręcznego raczej idą 3 przewody, Może dla ciebie to będzie najlepsze miejsce na podłączenie bo jest tam najmniej przewodów wśród których musiałbyś szukać. Musisz jedynie do tego miejsca dociągnąć kabel plusowy w którym jest ciągle napięcie, najbliżej będziesz miał z instalacji radia, a minus przykręcić gdzieś koło ręcznego do masy - karoserii auta. Odnaleźć właściwe przewody nie będzie trudno. Wystarczy że najpierw przykręcisz tę masę koło ręcznego następnie wypniesz kostkę od przełącznika od centralnego tęgo przy ręcznym i tym kablem masowym będziesz dotykał do każdego z trzech przewodów. Przy dotknięciu do jednego nic nie będzie się działo a przy dotykaniu do pozostałych, przy jednym zamek będzie się zamykał a przy drugim otwierał i w te musisz się wpiąć.
STomasz7 - 15-01-2011, 11:09

plecho1, Dzięki za wskazówkę z kabelkiem, masą i sprawdzeniem który kabel otwiera a który zamyka, dzięki temu wczoraj podłączyłem sterownik i wszystko pięknie działa ;)
Podłączyłem się do przełącznika przy ręcznym, wszystko poszło sprawnie, prócz kabla plusowego, pod kierownicą nie miałem żadnego białego kabelka, w radiu nie wiedziałem który jest z ciągłym napięciem, wiec poprowadziłem kabelek prosto od aku, wszystkie kabelki ładnie pochowałem, sterownik jest schowany pod osłoną środkowego tunelu.
Jeszcze raz dzięki za pomoc ;)

plecho1 - 16-01-2011, 20:53

Tylko jeśli chodzi o ten zasilający od akumulatora to trzeba go zabezpieczyć bezpiecznikiem przy akumulatorze, bo w razie zwarcia spali się kabel i oby tylko tyle.
STomasz7 - 17-01-2011, 12:14

W zakupionym sterowniku kabel plusowy jest fabrycznie zaopatrzony w bezpiecznik ;) Więc nie powinno być problemu.
plecho1 - 17-01-2011, 14:14

Ok tylko ty pociągnąłeś od akumulatora a bezpiecznik jest przy sterowniku i jeśli gdzieś po drodze od akumulatora do bezpiecznika przetrze się izolacja to ten oryginalny bezpiecznik nic nie da. Ja proponuję założyć jeszcze jeden przy akumulatorze.
PiotrekSL4 - 07-03-2011, 21:35

Niestety nie udało się podłączyć :-(
Nie wiem czy wystarczy przeciąć w sterowniku od centralnego dwa brązowe przewody?? Jeśli przetne to co podłączam pod nie które z moich przewodów?? Czy wcale nie ciąć i tylko się pod nie wpiąć. Pomocy
[img] Uploaded with [img] Uploaded with [img] Uploaded with

plecho1 - 08-03-2011, 12:35

Ale czemu chcesz przecinać brązowe przewody? Według schematu który zamieściłeś są to przewody od podłączenia kierunków. Jeśli masz centralny z kluczyka to zakupiony sterownik na początek należy przystosować do twojej centralki która jest sterowana masą (przewody żółty i żółto-czarny połączyć z przewodem czarnym, masą idącą do sterownika) a następnie podłączyć 6 przewodów do instalacji auta:
zasilanie: + (gruby czerwony) i - (czarny)
2 brązowe do kierunków
2 wyjścia ze sterownika (biały do zamykania i biało-czarny do otwierania) do sterowania oryginalnym zamkiem.

PiotrekSL4 - 13-03-2011, 09:23

Oznaczenia przewodów na rysunku:
Interfejs centralnego zamka:
- pomarańczowy
- żółty
- biały
- pomarańczowo/czarny
- biały/czarny
- żółty/czarny

I pozostałe:
- czarny (-)
- cienki czerwony ( wyjście 250mA)
- czerwony (+)
- czerwony/czarny (kanał dodatkowy)
- brązowy (kierunkowskazy)
- brązowy (kierunkowskazy)

I teraz co?? Łącze ze sobą przewód żółty i żółto/czarny i podpinam je razem pod masę auta tak? Dalej. Plecho1 napisał że podłączam przewód czerwony pod plus a czarny pod minus. Ale gdzie ich szukać tam w aucie gdzie pod nagami kierowcy?
Dalej rozumiem że dwa brązowe przewody są od kierunków więc szukam w sterowniku tych odpowiedzialnych za kierunki i wpinam się pod nie.
plecho1 napisał/a:
2 wyjścia ze sterownika (biały do zamykania i biało-czarny do otwierania) do sterowania oryginalnym zamkiem

a tego już kompletnie nie kumam....

plecho1 - 13-03-2011, 13:47

Żółty i żółto-czarny łączysz razem z grubym czarnym a ten gruby czarny podłączasz do masy auta czyli jakiegoś metalu gdzieś przy bezpiecznikach nad nogami kierowcy. Najlepiej na ten kabel założyć końcówkę, oczko i przykręcić do jakiejś śrubki - masy auta. Dalej czerwony gruby czyli +, musisz znaleźć w instalacji auta, najlepiej też przy bezpiecznikach kabel na którym będzie cały czas napięcie. Może to być jeden z idących do czujnika-włącznika stopu przy pedale hamulca i złączasz z nim gruby czerwony wychodzący ze sterownika.
Dalej dwa brązowe kable które są od sygnalizacji zamykania i otwierania. Należy je podłączyć pod dwa kable idące do lamp kierunkowskazów, jeden brązowy do kabla idącego do prawych lamp a drugi brązowy do idącego do lewych lamp. Najlepiej je odnaleźć wśród wychodzących z przełącznika kierunkowskazów na kierownicy. Kolory przewodów będą takie jak przy lampach kierunkowskazów.
Na koniec zostawiam podłączenie dwóch przewodów do sterowania oryginalną centralką auta czyli kabli: biały do zamykania i biało-czarny do otwierania. Podłączamy je pod oryginalny sterownik pod dwa przewody którymi wchodzą impulsy, między innymi z drzwi kierowcy, mówiące dla sterownika czy ma zamknąć drzwi czy też ie otworzyć. Kable te zostały pokazane na początku tego tematu.
Jeśli Ci ten opis nie pomorze to morze to podłączenie zleć jakiemuś elektrykowi.

PiotrekSL4 - 14-03-2011, 21:47

Dzięki Plecho1 już chyba lepiej nie można było wytłumaczyć. Jutro lub w środę się za to biorę. Jak nie wyjdzie jadę do elektryka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group