To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Łożysko koła tylnego

mszolc - 25-10-2012, 22:57

Podaruj sobie wszelkiej maści tanie zamienniki bo możesz różnie trafić - niektóre wyją już w pudełku, inne sypną się po jakimś czasie. U mnie tylne JPN słyszę po jakichś 20kkm.
Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to takie - kup sobie łożysko Koyo (jakieś 200PLN z przesyłką), zrzuć stare, wybij szpilki i daj piastę do 'liźnięcia' tokarzowi (ja płaciłem 10PLN za sztukę).
Wbij szpilki spowrotem i niech ci mechanik zaprasuje łożysko (szpilki w sumie też lepiej załatwić praską niż młotem).
Za góra 250 PLN masz komplet którym nacieszysz się prawdopodobnie do końca użytkowania pojazdu, a przy okazji zapomnisz o temacie wichrujących się tarczy hamulcowych.
Ja mam tak zrobiony przód (cisza i tarcze 256mm nie zwichrowane od 25kkm), a teraz mam zamiar w taki sam sposób kompleksowo załatwić tył.
Osobiście polecam takie rozwiązanie.

asec69 - 26-10-2012, 07:53

mszolc napisał/a:
w
Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to takie - kup sobie łożysko Koyo (jakieś 200PLN z przesyłką), zrzuć stare, wybij szpilki i daj piastę do 'liźnięcia' tokarzowi (ja płaciłem 10PLN za sztukę).
Wbij szpilki spowrotem i niech ci mechanik zaprasuje łożysko (szpilki w sumie też lepiej załatwić praską niż młotem).


Rozważałem taką możliwość, ale znajomy mechanik odradził. Stwierdził, że wprawdzie nie miał nigdy do czynienia z galantem i łożyskami do niego, ale ma styczność z VieśVagenami i wszyscy, którzy wprasowują łożyska i tak na końcu kupują oryginalne piasty za 1300 zł. Sam mam doświadczenia z mechanikiem, który tak właśnie spartolił mi całośc przy jednym z kół z przodu. Tak więc jestem w kropce. To jest walka pomiędzy kosztami a doświadczeniem. Niestety.

Krzyzak - 26-10-2012, 08:48

asec69 napisał/a:
Rozważałem taką możliwość, ale znajomy mechanik odradził. Stwierdził, że wprawdzie nie miał nigdy do czynienia z galantem i łożyskami do niego, ale ma styczność z VieśVagenami i wszyscy, którzy wprasowują łożyska i tak na końcu kupują oryginalne piasty za 1300 zł.

ogólnie w ciągu ostatnich 2 lat wprasowałem już ok. 8-10 łożysk w różnych Galantach EA i nigdy nie było problemu
cena piasty z łożyskiem to jakoś 2x cena samego łożyska - mowa o Koyo, bo tylko takie montuję (chociaż 2x zdarzyło mi się montować NSK, ale do innego Galanta)
mechanik się wg mnie myli a na pewno montaż całej piasty jest dla niego wygodą, bo skraca sobie 3-krotnie czas wymiany łożyska

asec69 - 27-10-2012, 16:59

[quote="Krzyzak"mechanik się wg mnie myli a na pewno montaż całej piasty jest dla niego wygodą, bo skraca sobie 3-krotnie czas wymiany łożyska[/quote]

Jakbym miał do czynienia z takim mistumaniakiem jak ty kolego Krzyżak :) , to nie zastanawiałby się ani chwili nad takim rozwiązaniem, a tak to wiesz człowiek zaczyna myśleć, szczególnie jak ma przykre doświadczenia.

Krzyzak - 27-10-2012, 21:16

on ma swoje doświadczenia z innej marki, które mogą być słuszne
ale nijak się mają do naszych przypadków
jak tylna piasta, to nawet bym nie sprawdzał jej bicia, bo pewnie nie będzie
w przypadku przodu bym zrobił jak któryś kolega radził - liznął dla pewności by wyrównać piastę

asec69 - 28-10-2012, 08:02

Naprawdę jestem w kropce, co robić panie premierze? :D
Kupić chinola, czy dać mechanikowi do wciskania?

http://www.iparts.pl/auto...0579,page3.html

Wszystko poniżej 500 zł to chinole, a oryginały mają cenę jak z księżyca.

marcinzam - 28-10-2012, 10:19

asec69 napisał/a:
Naprawdę jestem w kropce, co robić panie premierze? :D
Kupić chinola, czy dać mechanikowi do wciskania?

http://www.iparts.pl/auto...0579,page3.html

Wszystko poniżej 500 zł to chinole, a oryginały mają cenę jak z księżyca.


to może coś takiego http://www.ebay.com/itm/G...75b0f1e&vxp=mtr

asec69 - 28-10-2012, 11:52

Tak, dzięki.
Ja znalazłem coś takiego, bliżej i bez ewentualnych kosztów cła

http://www.ebay.de/itm/HE...#ht_2243wt_1066

Co sądzicie o produktach firmy SNR, na angielskim Ebayu oferuje łożyska z flanszą z Koyo w środku? Na allegro też widzę ofertę choć bez zdjęcia.

marcinzam - 28-10-2012, 12:18

asec69 napisał/a:
Tak, dzięki.
Ja znalazłem coś takiego, bliżej i bez ewentualnych kosztów cła

http://www.ebay.de/itm/HE...#ht_2243wt_1066

Co sądzicie o produktach firmy SNR, na angielskim Ebayu oferuje łożyska z flanszą z Koyo w środku? Na allegro też widzę ofertę choć bez zdjęcia.


nie wiem czy dobrze widzę ,ale tak jakby było napisane Koyo Japan http://www.motoneo.pl/szc...r_110/0/0/0.php

mszolc - 28-10-2012, 13:36

Cytat:
jak tylna piasta, to nawet bym nie sprawdzał jej bicia, bo pewnie nie będzie

I tu się można zdziwić.
Co najmniej raz w roku jestem w Niemczech, gdzie jak wiadomo jeździ się szybciej, więc przy ewentualnych dohamowaniach hamulce dostają porządnie w d...
W efekcie, regularnie, po każdym takim wyjeździe miałem zwichrowane przednie tarcze. Wymienione oba łożyska na Koyo, przetoczone piasty i w tym roku z przodem spokój (zero drgań na kierownicy) mimo niezmienionych przednich tarcz.
Ale wiosną zrobiłem regenerację tylnych zacisków i najwyraźniej tylne hamulce 'ożyły'.
Póki zimne nie ma problemu - po mieście można jeździć i nic, ale na autostradzie po kilku ostrych hamowaniach telepie się buda z tyłu. Jak ostygną znowu jest spokój, aż do kolejnego dohamowania.
Jak na mój gust znowu ten sam problem czyli luzy na łożysku + jakieś minimalne krzywizny piasty dają taki efekt. W każdym razie nic innego mi do głowy nie przychodzi.


Cytat:
nie wiem czy dobrze widzę ,ale tak jakby było napisane Koyo Japan http://www.motoneo.pl/szc...r_110/0/0/0.php

Po co płacić więcej jak można mniej: http://allegro.pl/nowe-lo...2705067735.html
Robota w obu przypadkach ta sama.

asec69 - 29-10-2012, 08:57

Panowie, chciałbym jeszcze zapytać o demontaż zębatki ABS-u. Można ją odkręcić, jakim kluczem, i czy jest potrzebna jakaś tajemna wiedza, aby czegoś nie spieprzyć? :)
Krzyzak - 29-10-2012, 10:28

mszolc napisał/a:
I tu się można zdziwić.
zapomniałem, że mam na tyle tarcze wentylowane i jeszcze nie miałem nigdy problemów z temp. przy heblowaniu
asec69 - 05-11-2012, 11:08

Panowie, czy przy wymianie całej piasty jest jakis trick, aby skutecznie i zbytnich problemów wyłuskać starą ze zwrotnicy? Czytałem, że czasami tak sie zapiecze, że bez kilkukilogramowego czujnika nie podchodź :)
Hugo - 05-11-2012, 12:01

asec69 napisał/a:
Panowie, czy przy wymianie całej piasty jest jakis trick, aby skutecznie i zbytnich problemów wyłuskać starą ze zwrotnicy?
Nie ma.
asec69 napisał/a:
Czytałem, że czasami tak sie zapiecze, że bez kilkukilogramowego czujnika nie podchodź
Z przodu tak, z tyłu nie. Wychodzi bez najmniejszego problemu, uważaj żeby Ci na nogi nie spadła :wink:
asec69 - 09-11-2012, 18:35

Jestem po wymianie piasty, tarczy i klocków, ale pojawiło ale. Tarcze hamulcowe po jednej i drugiej stronie, dołem trą tarcze z mechanizmem ręcznego przykręcaną do zwrotnicy. Dzieje się tak na jednej i drugiej stronie. Orientacyjnie podejrzewam skrzywienie owych tarczy. Mam pytanie, czy też ktoś miał ten problem, co jest przyczyną i jak go wyeliminował?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group